Het is nu wo apr 24, 2024 1:23 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
witte helm...wo2 duits? 
Auteur Bericht
FreddyB
Bericht witte helm...wo2 duits?
ik heb voor een zeer zacht prijsje (15 euro) een helm gekocht in oostenrijk... weer zo'n typische geval..
het is een witte helm in de vorm zoals deze in WO2 door het duitse rijk werd gebruikt.
hij is van een soort glasvezel :?: gemaakt .
het oppervlak is danook niet geheel glad maar heeft wel een glans over zich, heeft een (erg uitgedroogd) lederen binnenwerk dat met metalen "vouwnageltjes' en een soort van potnagels aan elkaar is gemaakt.
de teksten en cijfers zijn vrijwel onleesbaar zijn geworden (ik zal er later nog eens goed voor gaan zitten want ik ben pas gisteren terug gekomen).
Ook op de buitenkant staat helemaal niets... wie o wie

mijn camera is dood dus foto is nog even niet mogelijk, maar vragen mag natuurlijk altijd :)


do aug 10, 2006 12:09 am
Stefke
Bericht 
Freddy,

Ik denk dat je een trotse bezitter bent van een oostenrijkse brandweer helm/ rode kruis helm van rond 1960. Heeft niks met iets militairs te maken. Sorry :lol:


do aug 10, 2006 7:30 am
FreddyB
Bericht 
hahahaaa daar was ik al bang voor... :P maar goed, zoals je al zegt; dan nog kan ik mij hiervan toch nog de trotse eigenaar noemen.. :D ik vind hem zelf echt heel mooi :wink:


do aug 10, 2006 11:17 am
Dutch-Lion
Bericht 
ach 15 euro is een leuk prijsje :P - misschien later foto's ben wel benieuwd


do aug 10, 2006 11:38 am
Firefly
Bericht 
Freddy, ik heb even je beschrijving van de helm doorgenomen en ben daarna op het internet op zoek gegaan naar een foto die het beste bij je omschrijving past. Dat is namelijk wat makkelijk bij het identificeren van de helm. Ziet de helm op de foto er hetzelfde uit als jouw helm?

Afbeelding


do aug 10, 2006 5:03 pm
dennisb
Bericht 
hm, lijkt een Duitse Oorglogse brandweer helm of vergis ik me dan ?


do aug 10, 2006 6:22 pm
Dutch-Lion
Bericht 
ehm...die helm hierboven is nogal na-oorlogs :P


do aug 10, 2006 7:16 pm
Firefly
Bericht 
Die is inderdaad na-oorlogs. Het gaat hier om de na-oorlogse Duitse fiber paradehelm. De foto had ik geplaatst aangezien Freddy aangaf dat het om een helm ging van een soort van glasvezel (fiber) materiaal en dat de helm het typische model had van de Duitse helm uit WOII. Ik heb voor dit na-oorlogse model gekozen aangezien de Duitse fiber paradehelmen uit de Tweede Wereldoorlog meer afwijken van het model van de standaard Duitse helm uit WOII. Zie daarvoor de volgende link:

http://www.german-helmets.com/HEER%20FIBER%20PARADE%20Helmets.htm


do aug 10, 2006 9:37 pm
FreddyB
Bericht 
nee mannen,... de afbeeldingen wijken toch behorlijk af van die van mij hoor.
mijn exemplaar is een stuk "platter"... balen dat mijn camera het niet doet :cry:


vr aug 11, 2006 12:22 pm
Firefly
Bericht 
Wat bedoel je dan precies met een stuk platter? Misschien kun je wat specifieker zijn. Lijkt het dan eigenlijk nog wel op het standaard model van de Duitse helm uit de Tweede Wereldoorlog? Je maakt het ons wel moeilijk :wink:


vr aug 11, 2006 6:37 pm
FreddyB
Bericht 
je zou haast zeggen dat dit de :?: wo2quiz :idea: is he :lol: met platter bedoel ik dat de bolling zoals op de foto van jou minder hoog is en de rand minder steil naar onder loopt..
Ik weet hoe lastig t is om er wijs uit te worden... als ik jou vraag om je buurmans gezicht te beschrijven kom je ok niet veel verder dan een globale omschrijving die op vele duizenden gezichten slaat... :wink:


vr aug 11, 2006 7:11 pm
Dutch-Lion
Bericht 
hmm nog platter als die helm hierboven? :S

ik kan inderdaad zo niet oordelen...mochten er in de toekomst foto's komen, dan oordeel ik wel weer ;)


vr aug 11, 2006 7:33 pm
FreddyB
Bericht 
okidoki :D


vr aug 11, 2006 7:46 pm
Firefly
Bericht 
We worden er inderdaad niet veel wijzer op. Laten we dan maar gewoon de foto's afwachten.


vr aug 11, 2006 9:11 pm
dwayne
Bericht 
Kun je niet gewoon ff een tekeningetje maken op paint ofzo? :wink:


ma aug 14, 2006 8:42 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group