Het is nu vr maart 29, 2024 12:36 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
Duitse kist 
Auteur Bericht
Hobart's broer
Bericht Duitse kist
Hier de foto's http://users.poink.be/GlenWillems/view. ... content/b4

ik weet enkel dat dit een duitse kist is die ze hebben achtergelaten toen ze op de vlucht gingen voor de canadezen.
kan er iemand mij soms vertellen wat de inhoud van de kist was en weet soms iemand de betekenis van M.A.W en bertsch (of zo iets)


ma aug 28, 2006 7:49 pm
Jeffrey van S.
Bericht 
Persoonlijk doet de kist mij niet echt denken aan Duits... maar ik kan het ook fout hebben.


ma aug 28, 2006 8:44 pm
Cerberus
Bericht 
Jeffrey, het is wel een duitse kist. Kleur, sluiting handvatten allemaal duits.
Waarvoor, mij ook een raadsel maar als ik zo de foto's bekijk is het geen munitie kist. Het lijkt op een kist voor gereedschap, richtmiddelen e.d. ziet er te degelijk uit voor een weg werp item. Slot is trouwens ook niet voor munitie kisten.
Verder zou ik het ook niet weten. Misschien kun je achterhalen wat voor een troepen er hebben gezeten, die kist hebben achter gelaten. Kan ook helpen om te achterhalen wat voor eehn kist het is.


di aug 29, 2006 7:28 am
Hobart's broer
Bericht 
mijn grootvader vertelde ook dat er 500m verder kanonnen stonden opgesteld maar hij wist niet te vertellen welke mocht je in die tijd niet bij komen (spionage)

in het naburig dorp was er een soort opleidings centrum voor soldaten.

verder nog wat opzoekings werk doen


di aug 29, 2006 10:44 am
Cerberus
Bericht 
Hobart,
Heb wat gezocht en wat rond gevraagd, in combinatie met de kannonen zal het een kist zijn voor een spare part of wat zeer waarscheinlijk was voor de afsluiter. Geen optiek kist deze zijn vaak tendele bekleed aan de binnenkant met vilt en deze zijn vaak van metaal.


wo sep 06, 2006 10:12 pm
Hobart's broer
Bericht 
Thanks mate :D kon der geen andere info meer over vinden dus hartelijk bedankt maar wat bedoel je met de afsluiter ben niet echt zo'n kenner van kanonnen :oops:


za sep 09, 2006 3:30 pm
Cerberus
Bericht 
Afluiter is in feite de "grendel" van het kanon.


ma sep 18, 2006 7:52 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group