Het is nu di apr 16, 2024 12:27 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Duits Drillichjacke WO2 
Auteur Bericht
rocherath_44
Bericht Duits Drillichjacke WO2
Hallo, een tijdje geleden ben ik in het bezit gekomen van een wit "Drillichjacke" met visgraatmotief, zoals standaard bij de Duitse infanterie, Tweede Wereldoorlog. Evenwel kan ik dit model niet terugvinden in mijn documentatie!. Slechts drie knoppen, een open kraag zonder haakje, geen stempels! Herkent iemand dit jasje??

Alvast bedankt,

foto's zie link http://www.users.skynet.be/checkerboard/Forum_1.htm

Rocherath_44

PS: De knoppen dragen de markeringen H & N, zonder jaartal.


za nov 04, 2006 10:36 pm
Dutch-Lion
Bericht 
Klik hier voor het Duitse Drillich jasje

of ga naar www.worldwar2.nl -> uniformen -> Duitse vlag -> Uniformen


zo nov 05, 2006 7:07 pm
rocherath_44
Bericht 
Hallo, vriendelijk dank voor de reactie. Als ik op de foto's voort kan gaan, is het jasje dat ik in mijn bezit heb, mogelijks een naoorlogs model??

Rocherath_44


ma nov 06, 2006 4:52 pm
Dutch-Lion
Bericht 
Dat durf ik zo niet te zeggen. Ik zeg wel dat het jasje dat u op de foto heeft mij onbekend is, maar misschien een variant kan zijn van de andere Drillich jasjes.


ma nov 06, 2006 5:59 pm
rocherath_44
Bericht 
Een variant is inderdaad mogelijk, want als ik de knoppen bekijk en de visgraatstof komt dit overeen met het gekende model waarvan U me de link doorstuurde. Ik heb wel weet van een "drillich jacke" dat gemaakt werd voor Luftwaffepersoneel in het model van de Fliegerbluse. Het model dat ik in mijn bezit heb gekregen, kan ik echter niet toetsen aan enig gelijkaardig uniformmodel van de Duitsers tijdens WO2.

Een andere interessante site hierover: http://www.deutschesoldaten.com/ "Drill uniforms"


ma nov 06, 2006 10:49 pm
Dutch-Lion
Bericht 
Citaat:
Ik heb wel weet van een "drillich jacke" dat gemaakt werd voor Luftwaffepersoneel in het model van de Fliegerbluse


Dat kan zijn, maar ze werden net zo goed voot de WH, SS en Kriegsmarine gemaakt. Ze werden voornamelijk gebruikt voor de opleiding van soldaten, en later in de oorlog ook voor gevechtsuniform aan het oostfront en ardennenoffensief. Ze waren natuurlijk vaak wit (goede sneeuwkleur) en daarover heen kon je gemakkelijk iets anders dragen met bijv. camo (zeltbahn bijv.).

leuke site overigens


ma nov 06, 2006 11:40 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group