Het is nu do maart 28, 2024 5:24 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 
SS parade foto, amsterdam 1940 
Auteur Bericht
koen
Bericht SS parade foto, amsterdam 1940
Al een tijdje heb ik deze ss foto in mijn bezit, maar ik ben er nog steeds niet achter waar deze is genomen in amsterdam. IK heb de foto een beetje slecht bewerkt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De Spieβ of Stadsscharführer, met zijn notitieboekje tussen de knopen en strepen op de mouw, is super in beeld gebracht.

Ik zal straks nog wat andere Amsterdam foto's plaatsen, die tevens in mijn bezit zijn.

Alvast bedankt.


di feb 06, 2007 4:21 pm
Harro
Bericht 
Moeilijk. Ik vermoed de Bilderdijkstraat.


di feb 06, 2007 5:04 pm
koen
Bericht 
Harro schreef:
Moeilijk. Ik vermoed de Bilderdijkstraat.


Bedankt voor je reactie Harro, ik heb al even gezocht op google maar nog niets gevonden, als ik eerdaags tijd heb wil ik daar eens ga kijken.
Tenzij iemand anders meer kan vertellen.


di feb 06, 2007 5:59 pm
koen
Bericht 
En nog wat andere Amsterdam foto's uit eigen collectie:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


di feb 06, 2007 6:10 pm
Nolisch
Bericht 
Uhm, even een persoonlijke overtuiging, kunnen we die foto's ook bekijken zonder al die rode strepen? Die vind ik namelijk behoorlijk irrtant.


di feb 06, 2007 6:58 pm
koen
Bericht 
Ik weet dat het irrirant is, maar Amsterdam foto's worden graag ge kopieerd, Ik had een goede foto bewerkings programma, maar deze pc is laatst vast gelopen. DUs die is er helaas af.


di feb 06, 2007 10:05 pm
D.K.I.H.
Bericht 
Je kunt beter een © met je eigen naam erop plakken... ipv die (lelijke) rode krassen... dan heb je gelijkertijd ook nog eens bewijs dat het jouw pic's zijn.

Of zijn die rode krassen je handtekening ofiets? :D


wo feb 07, 2007 12:28 am
koen
Bericht 
Ik moet weer een foto bewerkings programma downloaden, maar de pc thuis is net weer een weekje aan het draaien :wink:


wo feb 07, 2007 10:52 am
Harro
Bericht 
De eerste foto blijft lastig. Teveel straten zagen er zo uit. Vandaag nog even op gelet en het kan bijvoorbeeld net zo goed de Koninginneweg zijn. Tientallen mogelijkheden maar wel een duurdere straat gebouwd in de tweede helft van de negentiende eeuw (zie alle ornamenten, erkers, etc. Geen Amsterdamsche School). Misschien is het handiger om uit te zoeken welke SS eenheid in de herfst van 1940 door Amsterdam paradeerde en welke route die nam.

Misschien dat dit iets oplevert: http://forum.axishistory.com/viewtopic.php?p=1017527


wo feb 07, 2007 4:45 pm
koen
Bericht 
Heel erg bedankt, ik zal dat topic in de gaten houden. Intressant forum is dat ;)


wo feb 07, 2007 5:21 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group