Het is nu za apr 20, 2024 4:09 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 
armband met A op 
Auteur Bericht
louis1
Bericht armband met A op
hallo iedereen ik ben nieuw op dit forum maar heb reeds een vraag onlangs gekocht in een doos met briefwisseling WOII een armband stof is grauw en een zwarte A stak bij onderandere Ilaf en gemeischaftlager post ik weet niet bij de welke hij behoord en wat hij betekenen alvast iedereen bedankt
louis1


ma mei 21, 2007 2:28 pm
-Spitfire-
Bericht 
Hier snap ik dus helemaal niks van. :roll:


ma mei 21, 2007 2:43 pm
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Fijn als mensen leestekens toevoegen.. :shock:

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


ma mei 21, 2007 2:45 pm
Profiel WWW
louis1
Bericht 
@spitfire kan je zeggen wat je niet snapt?
@ frank m ik dacht dat dit een overige topic was in plaats van een school
louis 1


ma mei 21, 2007 2:58 pm
-Spitfire-
Bericht 
Wat je schrijft snap ik niet. Je gebruikt geen leestekens, zoals Frank al zei, je vergeet woorden. Oftewel het is hartstikke onduidelijk.

Het is hier geen school, klopt. Maar dat wil niet zeggen dat je geen leestekens moet gebruiken. Ik neem aan dat je Nederlands krijgt/kreeg op school?


ma mei 21, 2007 3:02 pm
r.jansen
Bericht 
nee het is geen school maar als je iets wil vragen vraag het dan zo dat andere ook begrijpen wat je bedoelt dus niet net als ik nu alles maar achter elkaar aan typen dat is zoals je ziet niet echt handig voor anderen om het te begrijpen
:D :roll:


ma mei 21, 2007 3:04 pm
louis1
Bericht 
als 74 jarige heb ik wel les gekregen in het nederlands maar ik dacht hier antwoorden te krijgen over WOII in de plaats van schrijfles hiermede wens ik verder daar niet over uit te wijden en zie ik deze voor mij als gesloten
mvg


ma mei 21, 2007 4:09 pm
Staf
Kaj

Geregistreerd:
ma jul 03, 2006 12:06 pm
Berichten: 2710
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Welkom Louis1,

Kijk het zit zo: Wij als mede forumleden willen u al te graag helpen, maar dan moet u uw vraag wel goed formuleren. :mrgreen: Dus als ik het goed begrijp, heeft u een armband thuis liggen, die u via een briefwisseling heeft binnegekregen? Op deze armband staat een zwarte 'A' en is grauw van kleur. Is dat juist?
Nou weet ik zelf niet echt welke armband het is, maar er zijn genoeg leden op deze forum die hier wel verstand van hebben. Dus heb geduld en u kunt in no-time een antwoord verwachtten. Veel succes! :wink:

Kaj


ma mei 21, 2007 4:26 pm
Profiel
Maurice1976
Bericht 
[EDIT] @Boomschors: was mijn verhaal nog aan het tikken in de tijd dat jij je verhaal hebt gepost [/EDIT]

@Louis1

Hoe uitgebreider en gedetailleerder de informatie die u verschaft over het voorwerp dat u in uw collectie heeft zitten is, hoe gemakkelijker andere personen iets kunnen uitzoeken of nakijken.
Een foto van het voorwerp wil ook erg meehelpen in de herkenning van een voorwerp.

Als ik uw tekst nalees kom ik tot het volgende:

U heeft een doos met briefwissels(wisselingen) uit WO2 gekocht.
Daartussen zit een stuk grauwe stof met een zwarte A erop.
U vermoedt dat het een armband is, maar het komt u niet bekend voor en wil graag van andere personen op dit forum weten of zij over dit voorwerp meer informatie voor u hebben.
U trof het stuk grauwe stof aan tussen poststukken van Ilaf en een Gemeinschaftslager.

Nu ben ik zelf niet thuis op het gebied van identificatie.
Misschien gaan er hier of daar belletjes rinkelen als u omschrijft van welk Gemeinschaftslager de post is.

Ilaf zegt mij overigens niets.

Een stuk stof met een letter erop kan heel veel zijn; stuk van een cufftitle, een 'veter' om poststukken bij elkaar te houden, stuk van een postzak, stuk van een uniform etc etc etc
Daarom is het van belang om het voorwerp zo gedetailleerd mogelijk te omschrijven en er eventueel een foto van te posten.


ma mei 21, 2007 4:40 pm
Staf
Kaj

Geregistreerd:
ma jul 03, 2006 12:06 pm
Berichten: 2710
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Rockabilly1976 schreef:
[EDIT] @Boomschors: was mijn verhaal nog aan het tikken in de tijd dat jij je verhaal hebt gepost [/EDIT]


En daarmee wil je zeggen? :?


ma mei 21, 2007 4:56 pm
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
Even verplaatst naar subforum 'Identificatie', 'Overige' is voor WOII-zaken bedoeld.


ma mei 21, 2007 5:51 pm
Profiel
Maurice1976
Bericht 
boomschors schreef:
En daarmee wil je zeggen? :?


@Boomschors: Niet meer of minder dan dat onze uitleg overeenkomt. Ik was mijn uitleg aan het tikken toen jij al gepost hebt en zag jouw post dus pas later.


di mei 22, 2007 1:48 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 42 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group