Het is nu do maart 28, 2024 3:02 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 279 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19  Volgende
Fotovraag Skorzeny commando's 

Moet de executieplek in Henri-Chapelle beschermd en onderhouden worden ?
Poll eindigt op di maart 24, 2009 9:45 am
Ja, het is immers een authentieke locatie 76%  76%  [ 16 ]
Nee, het zou een verkeerd signaal geven naar de slachtoffers van het Nazi-regieme 14%  14%  [ 3 ]
Geen mening 10%  10%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 21

Fotovraag Skorzeny commando's 
Auteur Bericht
John S.
Bericht 
Ik kwam dit nog tegen op het web:

Two companies of the newly forming SS-Fallschirmjäger-Btl 600 were then attached to Otto Skorzeny's Panzerbrigade 150 in December 1944 for the Ardennes. It was the only occasion on which SS paratroopers faced the Western Allies.

Published photographs show them to be wearing Luftwaffe standard jumpsuits complete with Luftwaffe breast eagles and the Luftwaffe fallschirmjager pattern steel helmet. It was worn with the standard fieldgrey fallschirmjager trousers with either front lacing paratroop boots or cleated mountain boots. Jumpsuits published from photographs also show distinkt SS-pattern camo


ma dec 31, 2007 4:45 pm
Skully
Bericht 
Jumpmaster schreef:
Er moet dus meer info (en foto's?) zijn over de anderen die in HC doodgeschoten zijn. Ik durf te wedden dat daar onze man links op de bovenste foto bij zit... :wink:

:roll: Ik denk dat we een redelijke kans maken dat ze daar allebei tussen zitten, als "onze 2 gevangenen" :twisted: niet Pernass,
Billing of Schmidt heten.
De tweede groep werd gepakt op de dag van de executie van "onze" drie Duitsers , 23-12-44. ( Bron "Zwichen Ritterkeuz und Galgen")
Het lijkt me stug dat de Amerikanen een Foto lieten maken van een comandolid dat zo dadelijk zou worden
geexecuteerd, nota bene in die winterjas samen met een comandolid dat net is gepakt.
Ik ga er dus vanuit dat de beide mannen die op foto 1 worden tentoongesteld samen zijn opgepakt.
Ik ga er ook vanuit dat "onze" dappere Duitsers :shock: op meer foto's staan voor ze deel uitmaakten van "Greif"
(op veel plaatsen met 2 ff's geschreven maar 1 f is volgens mij de juiste schrijfwijze).
De leden van het Duitse forum zijn angstvallig :twisted: still. Of ze daar bang zijn dat er een infiltratie operatie vanuit Nederland loopt :mrgreen: ?


ma dec 31, 2007 6:57 pm
Skully
Bericht 
In het bericht van 30-12-07 heb ik nog een spaanse bron met een andere volgorde geplaatst en de foto van Billing is nu ook een betere.

En nu...
KIJK EN HUIVER :shock:

Afbeelding

Dit is Schmidt voordat ze hem vastbinden. Het uiterlijk komt overeen met de internetserie die we tot nu kennen.
Deze foto kommt uit "After the Battle".
Het is nu toch heel moeilijk om een overeenkomst met de rechter man op de foto uit het boek (de foto waar alles mee begon).
Ten eerste; Geen snor :!:
Wie haalt zijn snor weg als hij geexecuteerd zal worden :?:
Ten tweede; Geen bril :!:
Dit is geen sluitend bewijs want niet elke brildrager heeft altijd zijn bril nodig. Maar let eens op de haarlijn.
Hier zitten toch wat verschillen. Het zijn geen grote verschillen maar toch.
Ik heb een mail gestuurd naar het "Kriegsarchiev"in Berlijn.
Wie weet levert dat nog wat op.
Momenteel ben ik meer een aanhanger van de theorie dat de eerste foto andere krijgsgevangenen laat zien dan Schmidt en Billing.


do jan 03, 2008 10:12 pm
John S.
Bericht 
Skully:
Citaat:
Momenteel ben ik meer een aanhanger van de theorie dat de eerste foto andere krijgsgevangenen laat zien dan Schmidt en Billing.


Denk het ook !


vr jan 04, 2008 9:35 am
Skully
Bericht 
Nu heb ik als oorlogsleek een vraag over de helmen van de MP's.
De twee in het boek hebben GEEN witte streep op hun helm. Of de streep is heel erg vaag!!
Als de mannen worden vastgebonden is op alle beelden duidelijk die witte streep te zien.
Hoe zit dat ??


vr jan 04, 2008 2:24 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Skully schreef:
KIJK EN HUIVER :shock:

Afbeelding

Dit is Schmidt voordat ze hem vastbinden. Het uiterlijk komt overeen met de internetserie die we tot nu kennen.

Maar dit is toch niet in de buurt van de executieplaats? Ik zie in ieder geval geen muur achter deze mannen. Is deze foto dan genomen voordat ze de executieplaats betreden?

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


vr jan 04, 2008 2:43 pm
Profiel
John S.
Bericht 
foto is vanaf de andere kant genomen. Schmidt staat hier met zijn gezicht naar de muur toe.


vr jan 04, 2008 3:04 pm
John S.
Bericht 
Afbeelding

Zie de electriciteitspaal...


vr jan 04, 2008 3:09 pm
John S.
Bericht 
Opvallend aan de foto is dat die genomen is nadat er geschoten is en de kogels 'doel' treffen (zie de wolkjes achter de 'slachtoffers').


vr jan 04, 2008 3:13 pm
Skully
Bericht 
Jumpmaster schreef:
Zou iemand de foto iets kunnen verkleinen (lukt mij op een of andere manier niet...).
Opvallend aan de foto is dat die genomen is nadat er geschoten is en de kogels 'doel' treffen (zie de wolkjes achter de 'slachtoffers').


Zo :?:

Afbeelding


vr jan 04, 2008 3:27 pm
John S.
Bericht 
Jaja, als je goed kijkt zie je de rook van het mondingsvuur van de geweren én je kunt duidelijk zien dat de kogels inslaan in de muur (stof van kalkpleister).


vr jan 04, 2008 3:33 pm
Skully
Bericht 
Rest nog de vraag of de 2 GI's die in het boek bij onze gevangenen staan bij de Gi's horen die in Henri-Chapelle bij de executie ed. waren betrokken.
Ik heb ergens iets gelezen over Brandenburger Komando's :?:

:idea: Is het mogelijk dat de 2 uit het boek eigenlijk daar horen?
Er ston namelijk dat het daarbij om kleine groepen comando's ging.
2 man is redelijk klein lijkt me. Wel heb ik begrepen dat beide groepen niets met elkaar te maken hebben.
Misschien is een foto in d vekeerde doos terecht gekomen.
Maar ik heb te weinig achtergrond kennis over de materie !


vr jan 04, 2008 3:33 pm
Skully
Bericht 
Jumpmaster schreef:
Opvallend aan de foto is dat die genomen is nadat er geschoten is en de kogels 'doel' treffen (zie de wolkjes achter de 'slachtoffers').

Maar wat is het nu waar je precies over "valt"?


vr jan 04, 2008 3:37 pm
sky
Bericht 
Egbert schreef:
Skully schreef:
KIJK EN HUIVER :shock:

Afbeelding

Dit is Schmidt voordat ze hem vastbinden. Het uiterlijk komt overeen met de internetserie die we tot nu kennen.

Maar dit is toch niet in de buurt van de executieplaats? Ik zie in ieder geval geen muur achter deze mannen. Is deze foto dan genomen voordat ze de executieplaats betreden?


Ben het Idd met Skully eens, is niet dezelfde man. kaaklijn en ogen klopen ook niet.

en idd waarom zou je iemand zijn snor afscheren voor een exxcutie. Ook is dit niet de meest rechter man in de eerste executie foto maar neigt hij meer naar de meest linker.


vr jan 04, 2008 3:39 pm
John S.
Bericht 
Skully:

Citaat:
Maar wat is het nu waar je precies over "valt"?


Nergens over.


vr jan 04, 2008 3:46 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 279 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group