Het is nu di apr 16, 2024 11:43 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
moresnet 1944 
Auteur Bericht
janjaap
Bericht moresnet 1944
hallo
een vrouw die ik ken zoekt haar vader
hij was een amerikaan in ww2
hij was in belgie in december 1944 de 16e en de 18e in moresnet- chapelle
hij was ook 1 september in luik in 1944
zij heeft eens gehoord dat hij zat in the big red one
of the 16th - of 18th infantry division
the 6th BN company
the 12th group tank division
deze gegevens heeft ze eens gehad van iemand

herkent iemand of weet iemand welke eenheid of divisie tijdens die data in luik was en moresnet belgie

bij voorbaat dank
een foto van haar vader heb ik ook
het was een navajo indiaan
ik heb een foto van hem in een jeep in 1944
op 1 september in omgeving luik ( augree)


di okt 28, 2008 6:45 pm
Shiftyfreak
Bericht 
misschien handig als deze topic dan bij de goeie hoofd topic gezet worden en je kan beter de foto al posten inplaats van zeggen want het is altijd makelijker om een gezicht te zien voor indentivicatie.


di okt 28, 2008 6:51 pm
janjaap
Bericht 
geen idee waar dit thuishoort op dit forum


di okt 28, 2008 6:55 pm
Harro
Bericht 
janjaap, welkom op het forum. Let vooral niet op de wat lompe reactie van "shiftyfreak" (en zijn spelfouten). Hij staat niet model voor de manier waarop wij hier nieuwe leden verwelkomen.


di okt 28, 2008 7:07 pm
Shiftyfreak
Bericht 
Spijt me zeer dat ik niet Nederlands wonderkind ben :roll: ..

meestal als er vragen zijn over indentificatie van voorwerpen, foto's of bijv. personen worden meestal onder de hoofdtopic "Overig" en dan indentificatie. Daar komen meer mensen die je kunnen helpen en dat ben ik zeker niet :wink: . Er zal vast wel een moderator zijn die deze topic eventjes wil verzetten :D


di okt 28, 2008 7:11 pm
-Spitfire-
Bericht 
Janjaap, heb je geen naam? Dat zou een hoop scheel aangezien er veel soldaten zitten in een regiment. :wink:


di okt 28, 2008 7:50 pm
janjaap
Bericht 
nee helaas ze hoorde eens vallen jean of jan
en cojen of cohen
op de foto staat haar vader in het midden, met uitgestoken hand

het gaat er ook om welke divisie of tank eenheid zat er in december de 16e tot 18e ongeveer in moresnet belgie

[img][img]http://img66.imageshack.us/img66/6396/1sept1944luikzu0.jpg[/img]
Afbeelding[/img]


di okt 28, 2008 8:17 pm
Shiftyfreak
Bericht 
op www.imageshack.us kan je plaatjes uploaden, als je dan je bestand kiest krijg je uiteindelijk een link als je dan hier in je bericht "[img]"%20en%20aan%20het%20einden%20"[/img]" doet zou hij moeten werken. Ik ga toch een poging doen of ik iets kan vinden voor je.


di okt 28, 2008 8:47 pm
janjaap
Bericht 
nou het is gelukt
dankjewel hoor
hierboven staat dus haar vader
zou geweldig zijn als ik verder kom ermee voor haar


di okt 28, 2008 9:06 pm
wo2-freak
Bericht 
Je weet ongeveer wat zijn naam is zo te zien. Je weet in elke eenheid hij gediend heeft en waar voor het laatst neem ik aan.

Zijn er misschien op internet bronnen waar je kunt zien wie er allemaal gesneuveld zijn per eenheid/regiment etc.?
Dat zou handig zijn, meestal staat er dan ook de plaats, datum, naam & regiment en misschien dat die vrouw ook zijn leeftijd weet.
Als er ergens staat dat hij gedood is in actie dan houd de zoektocht helaas op denk ik. Zo niet, dan is er nog hoop.

Is maar een idee, misschien dat er zulke bronnen zijn!


di okt 28, 2008 9:22 pm
-Spitfire-
Bericht 
Je zou eventueel een vraag kunnen stellen op het forum van de 1st Infantry Division Society. Misschien dat iemand je daar kan helpen en voor je kan kijken of er iemand met ongeveer die naam in de divisie heeft gezeten. Een link naar hun forum: http://www.soc1id.org/MsgBd/index.php


di okt 28, 2008 9:27 pm
janjaap
Bericht 
bovenstaande informatie heeft die vrouw gekregen door hulp
of het klopt allemaal weet ik niet
hoe vind ik uit welke eenheid toen in moresnet lag


di okt 28, 2008 9:31 pm
Staf
Kaj

Geregistreerd:
ma jul 03, 2006 12:06 pm
Berichten: 2710
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Staat deze man te koop? :o

JanJaap, je zegt dus dat een vrouw haar vader zoekt en niemand die zijn naam weet? Dat moet je me dan wel even uitleggen, of ligt het een stuk ingewikkelder dan ik denk?

_________________
"In every Polish heart these words must be engraved as in stone: The blood shed unites us, the execution wall, Dachau and Auschwitz and our ravaged home. Every nameless grave and every prison cell, unite us all" - Wladyslaw Broniewski


wo okt 29, 2008 12:09 am
Profiel
janjaap
Bericht 
lijkt mij duidelijk genoeg als je alles goed leest
zij is dus een kind van een bevrijder een amerikaanse
ze zoekt al jarenlang
haar moeder vertelde niks dat kon niet in die tijd
hier en daar hebben ze haar proberen te helpen in de loop der jaren
dat beetje is alles wat ze weet
dus ik kijk eens of ik haar kan helpen[img][img]http://img227.imageshack.us/img227/7048/ougreeos2.th.jpg[/img]Afbeelding[/img]


wo okt 29, 2008 1:45 am
Staf
Kaj

Geregistreerd:
ma jul 03, 2006 12:06 pm
Berichten: 2710
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Zou je een duidelijker en grotere foto kunnen posten. Vaak staan er op dit soort foto's aanwijzingen m.b.t. legereenheden etc. :mrgreen:

_________________
"In every Polish heart these words must be engraved as in stone: The blood shed unites us, the execution wall, Dachau and Auschwitz and our ravaged home. Every nameless grave and every prison cell, unite us all" - Wladyslaw Broniewski


wo okt 29, 2008 8:55 am
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group