Het is nu do apr 18, 2024 2:33 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
moresnet 1944 
Auteur Bericht
Pieter F
Bericht 
Topic even verplaatst naar 'Identificatie'.


wo okt 29, 2008 10:14 am
Leo
Bericht 
Janjaap, in de omgeving van Luik. Het is niet AUGREE maar OUGREE. Helpt misschien bij het zoeken.


wo okt 29, 2008 11:29 am
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Dank je voor de helpende hand Nightwalker: daar komen we verder mee. Janjaap, het is wellicht handig om de gegevens die je hebt duidelijk te ordenen. Een optie is dan om contact op te nemen met lokale historische verenigingen en eens te informeren welke eenheden op die data in de plaatsen die je hebt te vinden waren. Volgens mij moet je dan een behoorlijk accuraat beeld kunnen krijgen van de eenheid waarin hij diende. Met die info kun je er dan weer informatie opvragen bij een instantie die de records bewaard van die eenheid. Een Amerikaan van Indiaanse komaf moet dan goed te traceren zijn.

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


wo okt 29, 2008 12:07 pm
Profiel WWW
Pieter F
Bericht 
Ik denk dat de door Frank voorgestelde zoekstrategie de meest voordehandliggende is, Janjaap. Ik heb hier nog een link voor je die je misschien kan helpen bij het bepalen van de juiste eenheid. Wanneer je die gevonden hebt kun je de 'Company Rosters' aanvragen (Hier kan -Spitfire- je wellicht meer over vertellen of bij helpen). Samen met de delen van de mogelijke naam die je eerder noemde kun je dan denk ik al een heel eind komen.


wo okt 29, 2008 12:55 pm
Leo
Bericht 
Op Henri Chapelle Cemetry liggen vele soldaten van de Big Red One begraven. Misschien de moeite om eens te informeren.


wo okt 29, 2008 1:04 pm
janjaap
Bericht 
nou de vrouw heeft een map teruggevonden
hij zat bij de third armored division
nu ga ik naar haar toe om exact uit te vinden welke eenheid
het schijnt dat ie in north dakota in de nationale garde zat
ik kom hierop terug
ik heb al veel gevonden van die divisie en het klopt allemaal
die foto is van 18 september 1944 in ougree belgie
ik haal ook de foto op en maak een grotere duidelijker


wo okt 29, 2008 1:48 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Even wat zaken op een rijtje... je geeft eerst aan dat de soldaat op 1 september in Ougree was, om vervolgens aan te geven dat hij daar op 18 september was. Ook geef je aan dat hij op 16 of 18 september in Moresnet zat. Ik ga er even vanuit dat hij op 1 september in Ougree zat en op 18 september in Moresnet.

Verder, er was geen 16th Infantry Division in WOII en ook geen 18th ID. De Big Red One (1st ID) had echter wel een 16th Infantry Regiment en een 18th Infantry Regiment. Verder haal je de 3rd Armored Division aan, deze zat echter rond de 18de september al in Duitsland. 1st ID zat 15 september met hun HQ in Hauset, wat 11km van Moresnet ligt...

Een "6th BN company" bestaat niet. BN staat meestal voor Battalion, waarvan je er 3 hebt in één Infantry Regiment, deze worden aangeduid met nummers, maar enkel 1 t/m 3. Een company wordt aangeduid met een letter, bij één Infantry Regiment heb je er 12 (A t/m M, de J wordt altijd overgeslagen). Het kan een speciaal Battalion geweest zijn, zo had de 1st ID een 1st Medical Battalion en een 5th Field Artillery Battalion, maar niets met een 6.

Een "12th group tank division", bestaat ook niet, wel een 12th Armored Division, maar die waren in september nog niet eens in Engeland aangekomen, laat staan in België. Zo ver ik weet was er ook geen 12th Tank Battalion of een 12th Armored Regiment.

Mijn gok zou uitgaan naar de 1st Infantry Division, en niet naar de 3rd Armored Division. Als ik jou was zou ik hier eens gaan informeren:
Society of the 1st Infantry Division

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


wo okt 29, 2008 11:38 pm
Profiel WWW
janjaap
Bericht 
ik heb een duidelijkere foto geplaatst klik er maar op


do okt 30, 2008 1:33 pm
janjaap
Bericht 
op de foto staat 1 september 1944 ougree
het was een verkennings eenheid, dat kun je zien aan de karabijnen
op en rond de 10 december is hij zeker in moresnet geweest want toen is zij verwekt
dus welke eenheid was op 1 september in ougree, maar ook op rond 10 december in moresnet
dus als we uitgaan van de big red one, kan het dan zijn dat hij dan op 1 september als verkenner in ougree was ook


do okt 30, 2008 1:40 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group