Het is nu vr apr 19, 2024 5:56 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
leger emblemen identificieren 
Auteur Bericht
Florius1991
Bericht leger emblemen identificieren
hoi,

Ik zal me even voorstellen;
Ik ben Floris postmes en zit op 5 atheneum en heb verder veel intresse in geschiedenis en sport. Ik heb laatst een bak vol emblemen gekregen van mijn opa :P .hier heb ik al van de meeste al achterhaald wat ze zijn.( met name jaren 50 embelemen nederlandse leger ) ik heb foto's gemaakt van de emblemen.Maar als iemand me kan helpen om de foto's van de emblemen op de topic te krijgen, graag want mij lukt het niet. Ik kan ze opsturen naar iemand die ze wel erop kan zetten of iemand kan mij het uitleggen hoe ze erop moeten.

Verder heb ik nog ooit een vergeten schuilkelder gevonden
http://www.youtube.com/watch?v=0VS_Oajsk5U


za dec 06, 2008 5:13 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
Ik verplaats je topic even naar het subforum 'Identificatie'.

Zie voor uitleg over het plaatsen van afbeeldingen het volgende topic:

http://www.stiwotforum.nl/viewtopic.php?t=6961


za dec 06, 2008 5:45 pm
Profiel
Florius1991
Bericht 
http://profile.imageshack.us/user/florius1991/images/detail/#229/floris2003mj4.jpg
op deze site staan de foto's met nummer en vraag.


za dec 06, 2008 8:19 pm
paul peters
Bericht 
foto 1: bovenste drie zijn van de (katholieke) verkennerij.
foto 5: bovenste embleem is korporaal 1 KLu


za dec 06, 2008 9:44 pm
Whoa Mahomet
Bericht 
Zeer bijzondere vondst Florius1991,
erg belangrijk dat de schuilplaats in ere wordt gehouden. Probeer hem zoveel mogelijk in autenthieke stijl te restaureren, (spullen die je gevonden hebt schoonmaken en weer herplaatsen in de schuilplaats) zodat het geheel voor het nageslacht behouden blijft.


za dec 06, 2008 10:45 pm
Florius1991
Bericht 
Citaat:
foto 1: bovenste drie zijn van de (katholieke) verkennerij.
foto 5: bovenste embleem is korporaal 1 KLu


Bedankt voor de informatie paul :P ik weet al weer wat meer

Citaat:
Zeer bijzondere vondst Florius1991,
erg belangrijk dat de schuilplaats in ere wordt gehouden. Probeer hem zoveel mogelijk in autenthieke stijl te restaureren, (spullen die je gevonden hebt schoonmaken en weer herplaatsen in de schuilplaats) zodat het geheel voor het nageslacht behouden blijft.
Citaat:

Ik heb hem eerst waterdicht gemaakt van buiten en daarna heb ik hem van binnen geschilderd. Nu staat er een bank een tv e.d. in. Ook heb ik er spullen van de wo2 in staan zoals patronen en munitiekisten. Er staan ook nog een aantal flessen in die ik gevonden heb. Maar de meeste spullen staan nu op zolder. Ik had ook nog een gummynuppel erin gevonden. als iemand me kan zeggen van wanneer deze is dan stuur ik wel een foto.
Verder speel ik nu oorlogspelletjes in de bunker en kijk ik er films met vrienden. het heeft wel veel tijd gekost om het zo te restaureren maar dat is niet erg als je van klussen houd.


zo dec 07, 2008 2:57 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Op één van je foto's heb je in ieder geval ook nog een patch liggen van ADSEC.

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


zo dec 07, 2008 3:12 pm
Profiel WWW
Florius1991
Bericht 
Citaat:
Op één van je foto's heb je in ieder geval ook nog een patch liggen van ADSEC.


ok bedankt[/quote]


zo dec 07, 2008 6:21 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group