Het is nu vr apr 19, 2024 8:20 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 
Wat was waar 
Auteur Bericht
Mia
Bericht Wat was waar
Misschien interessant voor diegenen die voor info en o.a. militaire kaarten aan het rondkijken zijn op internet.
Hier zijn niet alleen Zeeuwse kaarten te vinden van b.v de periode 1940 - 1945 ook kaarten van overig Nederland.
Gelezen op www.pzc.nl
Oude Zeeuwse kaarten worden digitaal
donderdag 29 juli 2010 | 13:20 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 29 juli 2010 | 13:21

MIDDELBURG - Het Zeeuws Archief werkt in samenwerking met de Zeeuwse gemeenten en de provincie aan een project rondom het digitaliseren van (oud) kaartmateriaal.

Het aardige van dit project is dat iedereen met een computer die kaarten op internet kan vinden en als het ware op elkaar kan leggen om ze zo met elkaar te vergelijken. Op die manier is de historie van een bepaalde plek in Zeeland terug te vinden. Het project is te vinden op de site www.watwaswaar.nl


do jul 29, 2010 1:50 pm
Avatar gebruiker
Jelle Y.

Geregistreerd:
do jul 23, 2009 11:43 am
Berichten: 3092
Woonplaats: Leeuwarden
Bericht 
Bedankt voor de link. Ik heb het even geprobeerd en het ziet er mooi uit.

_________________
Jelle
Awards/Persons Editor

"The Navy can lose us the war, but only the Air Force can win it. The fighters are our salvation, but the bombers alone provide the means of victory." Winston Churchill


do jul 29, 2010 3:02 pm
Profiel
Mia
Bericht 
Of je er verder wat mee kan is een andere vraag :)


do jul 29, 2010 3:13 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Die website bestaat toch al een poosje? Heb de interface in ieder geval altijd wat ongelukkig gevonden (en de ben ik nog mild...)

De kaarten lijken in ieder geval dezelfde als in dit 'boekje':
http://www.knag.nl/429.0.html

Dat kijkt prettiger dan die website...

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


do jul 29, 2010 7:08 pm
Profiel WWW
Mia
Bericht 
Geen idee hoe lang dat al bestaat, kwam het tegen vandaag.


do jul 29, 2010 9:40 pm
John S.
Bericht 
Ik ben over een aantal weken een paar weken in Koudekerke. Genoeg te zien op WO2 gebied. Kaarten zijn dan handig.


vr jul 30, 2010 4:43 pm
muncio
Bericht 
Ha geboorteplaats van mun opa als je foto's hebt ik wil ze wel eens zien. Ben best geïnteresseerd in deze omgeving nog nooit geweest.


vr jul 30, 2010 5:43 pm
John S.
Bericht 
Geweldig veel bunkers ed. ergens hier op het forum heb ik al foto's geplaatst.


vr jul 30, 2010 6:54 pm
Mia
Bericht 
En dat zeg je nu pas Muncio? De omgeving kan ik je aanraden moet je beslist doen. Er komt nog een foto van een bunker bij Koudekerke van het landfront Vlissingen op Oorlogsmusea. Kijken jullie dan eens rond in Zeeland op OM.
Ik heb ook wel een partij foto's van bunkers voor je Muncio.
Ook staan er nogal wat bunkers van Walcheren in de wacht om online te gaan er wordt druk aan gewerkt op OM :roll:
Kijken: www.oorlogsmusea.nl


vr jul 30, 2010 9:22 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group