Het is nu do apr 18, 2024 9:51 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Veteranen Portretten 
Auteur Bericht
Vin1
Bericht Veteranen Portretten
Hierbij een serie portretten van Veteranen die gediend hebben in en rondom Arnhem 1944.
De foto's zijn gemaakt op de militaire begraafplaats in Oosterbeek.
(Alle copyrights zijn in het bezit van Vincent van Rijn. De onderstaande foto's mogen dan ook nergens anders dan op stiwot.nl gepubliceerd worden zonder mijn toestemming)

Mocht iemand misschien de namen weten van de onderstaande Veteranen, dan zou dit leuk zijn om er bij te zetten.

Foto1:
Afbeelding

Foto2
Afbeelding

Foto3
Afbeelding

Foto4
Afbeelding

Foto5
Afbeelding

Foto6
Afbeelding

Foto7
Afbeelding

Foto8
Afbeelding

Foto9
Afbeelding

Foto10
Afbeelding

Foto11
Afbeelding

Foto12
Afbeelding

Foto13
Afbeelding

Foto14
Afbeelding

Foto15
Afbeelding

Foto16
Afbeelding

Foto17
Afbeelding

Foto18
Afbeelding

Foto19
Afbeelding


wo jan 12, 2011 12:09 pm
Vin1
Bericht 
Bedankt voor je reactie Cor!
Zeker Mooie oude baasjes met een groot verleden...


wo jan 12, 2011 5:43 pm
-Spitfire-
Bericht 
Mooie foto's!


zo jan 16, 2011 12:20 am
ErnstJan
Bericht 
Prachtige foto's
(gewoon uit interesse vraag je vooraf toestemming voordat je de foto maakt?)


do jan 20, 2011 11:03 pm
Vin1
Bericht 
ErnstJan schreef:
Prachtige foto's
(gewoon uit interesse vraag je vooraf toestemming voordat je de foto maakt?)


Bedankt voor het compliment...
Nee dat doe ik nooit.
Nou moet ik zeggen dat deze mensen veel gefotografeerd werden op dit moment. Verder ben ik van mening dat mensen veranderen als ze bewust zijn van de camera. En ik wilde de mensen juist vast leggen zoals ze werkelijk zijn. Soms hadden ze mij door en gingen ze netjes poseren. Toen nam ik voor de vorm een foto en ging daarna een beetje klooien met de camera of mijn tas en na alsnog op een onbewaakt moment een foto als ze niet meer met mij bezig waren :wink:


do jan 20, 2011 11:08 pm
Roel R
Bericht 
Doet me denken aan Shades of Grey van Anne Makaske.


vr jan 21, 2011 9:43 am
Vin1
Bericht 
Roel Rijks schreef:
Doet me denken aan Shades of Grey van Anne Makaske.


Een groot verschil is dat ze in de serie Shades of Grey, bewust poseren voor de camera :wink:


vr jan 21, 2011 12:07 pm
Jan1981
Bericht 
Theirs is the clory....


vr jan 21, 2011 1:41 pm
Lauw
Bericht 
Mooie 'getekende' gezichten. Spontane ongeposeerde foto's zijn sowieso altijd indrukwekkender inderdaad.


vr jan 21, 2011 7:28 pm
muncio
Bericht 
Je kan hun verleden gewoon van het gezicht aflezen, wat een helden!.


ma jan 31, 2011 2:08 pm
Staf
Avatar gebruiker
Horsa

Geregistreerd:
vr maart 28, 2008 6:58 pm
Berichten: 558
Woonplaats: Ede
Bericht 
Wat betreft het verschil tussen een geposeerde opname en een snap-shot: de veteranen zijn er aan gewend dat er veel foto's van hen gemaakt worden. Ze vinden dat volgens mij meestal geen probleem, al geven ze er doorgaans de voorkeur aan dat mensen hen niet zien als een exotische diersoort, maar als mensen die boeiende verhalen te vertellen hebben over wat ze hebben meegemaakt. De verhalen zijn voor mij indrukwekkender dan alleen de foto's van de mooie oude koppen.

Laat onverlet dat Vincent heel mooie foto's heeft gemaakt. Zwart-wit geeft weer een heel andere sfeer. Ik zie aan diverse veteranen wel wat bekends, maar kan er zelf zo geen namen bij bedenken. Ik betwijfel ook of het allemaal Arnhem veteranen zijn. Ik zal bij gelegenheid wel eens een heel betrouwbare informatiebron raadplegen. Dat moet ik voor een aantal foto's die ik zelf heb geschoten, ook nog doen.

_________________
Arjan Vrieze

"The losses were heavy, but all ranks would willingly undertake another operation under similar conditions…We have no regrets."
Major General Robert Urquhart - Commander of 1st British Airborne Division


ma jan 31, 2011 10:32 pm
Profiel
Vin1
Bericht 
Horsa schreef:
Wat betreft het verschil tussen een geposeerde opname en een snap-shot: de veteranen zijn er aan gewend dat er veel foto's van hen gemaakt worden. Ze vinden dat volgens mij meestal geen probleem, al geven ze er doorgaans de voorkeur aan dat mensen hen niet zien als een exotische diersoort, maar als mensen die boeiende verhalen te vertellen hebben over wat ze hebben meegemaakt. De verhalen zijn voor mij indrukwekkender dan alleen de foto's van de mooie oude koppen.

Laat onverlet dat Vincent heel mooie foto's heeft gemaakt. Zwart-wit geeft weer een heel andere sfeer. Ik zie aan diverse veteranen wel wat bekends, maar kan er zelf zo geen namen bij bedenken. Ik betwijfel ook of het allemaal Arnhem veteranen zijn. Ik zal bij gelegenheid wel eens een heel betrouwbare informatiebron raadplegen. Dat moet ik voor een aantal foto's die ik zelf heb geschoten, ook nog doen.


Bedankt voor de reactie.

In elk geval zie ik ze niet als een exotische diersoort hoor. Maar met een foto kun je ook een verhaal vertellen. En dat is wat ik geprobeerd heb.
De daadwerkelijke verhalen zijn uiteraard indrukwekkender. Maar dat is appelen met peren vergelijken :wink:
Of het allemaal Arnhem veteranen zijn weet ik niet? Daar heb ik geen verstand van. Ze waren in elk geval allemaal op de begraafplaats in Oosterbeek...


ma jan 31, 2011 10:42 pm
Avatar gebruiker
Jelle Y.

Geregistreerd:
do jul 23, 2009 11:43 am
Berichten: 3092
Woonplaats: Leeuwarden
Bericht 
Het kan nuttig zijn om hier eens te kijken:
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/a ... 864748.ece en dan je neus achterna te gaan....

_________________
Jelle
Awards/Persons Editor

"The Navy can lose us the war, but only the Air Force can win it. The fighters are our salvation, but the bombers alone provide the means of victory." Winston Churchill


ma jan 31, 2011 11:05 pm
Profiel
Avatar gebruiker
Jelle Y.

Geregistreerd:
do jul 23, 2009 11:43 am
Berichten: 3092
Woonplaats: Leeuwarden
Bericht 
Hmm. Alleen blijken er in dat boek geen namen bij de foto's te staan helaas

_________________
Jelle
Awards/Persons Editor

"The Navy can lose us the war, but only the Air Force can win it. The fighters are our salvation, but the bombers alone provide the means of victory." Winston Churchill


ma jan 31, 2011 11:31 pm
Profiel
Vin1
Bericht 
Poeh Cor, wie is weins copycat? Dat is wel het laatste waar ik mee bezig ben :wink: Ik heb de foto's gemaakt omdat ik daar zelf zin in had en omdat in het leuk vond. Niet om iemand na te apen.
Daarnaast maak ik een foto op mijn eigen manier.
Ik heb net het boek online bekeken en ik vind er mooie portretten in zitten, maar ook zeer matige portretten :roll:


di feb 01, 2011 12:11 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group