Het is nu wo apr 24, 2024 4:02 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Ardennen.. Wie gaan er Mee! 
Auteur Bericht
IA002
Bericht Ardennen.. Wie gaan er Mee!
Dit is slechts een opzetje... (misschien iets voor Stiwot in navolging van de Arnhem excursie?)...
De Ardennen liggen niet echt naast de deur en er zijn zoveel goede musea en andere dingen om te bezichtigen, te veel voor één dag.
Misschien een goed idee om eens een lijst te maken van mensen die er wel eens heen zouden gaan met een groepje in relaxte sfeer. Ik zelf denk gezien de omvang van het gebied dat we dan een dag of 3/4 weg zullen zijn.
Het zou met een bus(je) kunnen of we met enkele auto's. Overnachting in een eenvoudig hotel... Zit natuurlijk een kosten plaatje aan.
Niet volgende week of zo...
Wie zouden er interessen hebben (prijs etc is nog niets over bekend, maar zal wel een paar honderd Euro gaan kosten ivm overnachtingen etc)


wo sep 08, 2004 12:05 pm
Harro
Bericht 
"de Ardennen" zijn erg groot. Ik neem aan dat de meeste forumbezoekers vooral voor Bastogne gaan.


wo sep 08, 2004 12:44 pm
IA002
Bericht 
In Bastogne zelf is eigelijk niet zoveel te zien (afgezien van het museum en memorial)... Ik dacht meer om op de heen weg al het gebied Stavelot /La Gleize aan te doen en dan bv te overnachten in de omgeving en dan via St Vith richting Bastogne, waar vandaan dan trips gemaakt kan worden naar Musea in Wiltz/Clervaux en Diekirch... Maar alles moet bespreekbaar zijn...
Zoeken dan natuurlijk ook gidsen mbt Peiper... :mrgreen:


Laatst bijgewerkt door IA002 op do sep 09, 2004 4:43 pm, in totaal 1 keer bewerkt.



wo sep 08, 2004 1:21 pm
Leo
Bericht 
Geen musea voor mij.Ik ben me aan het organiseren om met de motorhome tussen 16 dec en 05 jan de tereinen waar gevochten is te gaan bezoeken.
En inderdaad,Gustav, het is een groot gebied. Malmedy,St.Vith,Stavelot en de omliggende dorpen.Daarna Bastonge,Foy,Noville,Rauchamps. De bedoeling is om nieuwjaar door te brengen waar 60 jaar geleden onder andere omstandigheden werd geleefd.

...-


wo sep 08, 2004 1:35 pm
IA002
Bericht 
HALLO :idea: even een advies/vraag !!!! Mensen die géén interessen hebben , zoals Nightwalker' hoeven natuurlijk dit niet te melden - dat is off-topic want dat was de vraag niet! :| Krijgen we anders straks een topic met 16 miljoen afmeldingen (en mijn mailbox loopt zo wat snel vol). De vraag was dus aan mensen die WEL interessen hebben om met een groepje enkele dagen naar de Ardennen te gaan en dit hier te melden.... Dus enkel als je WEL interessen heb (zien we later wel of je uiteindelijk wel of niet mee gaat)... :!: :!: :!:


wo sep 08, 2004 1:56 pm
David
Bericht 
Ja, het lijkt me wel wat!
Ben sinds een paar dagen wel meer geintresseerd in de route die Peiper en zijn eenheden hebben gevolgd (zie Kampfgruppe Knittel in het gevechten forum)
Bastogne ken ik onderhand wel een beetje.

Ben ook voor het idee om een paar dagen daar heen te gaan en de prijs kan ik ook wel dragen.

Misschien nog een aanvulling op het idee om met een busje te gaan; mijn zwager werkt bij een gerenomeerd autoverhuurbedrijf. Daar kan ik altijd wel korting krijgen!


wo sep 08, 2004 7:00 pm
Frank
Bericht 
Erg leuk idee Pietje...

Ben benieuwd naar verdere reacties....


wo sep 08, 2004 8:08 pm
Harro
Bericht 
Als jullie nog een gids zoeken voor Stavelot ;)


wo sep 08, 2004 9:00 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
En als we (als forumleden) nou nog een gids zoeken voor de route van Kampfgruppe Peiper?


wo sep 08, 2004 9:06 pm
Profiel
Harro
Bericht 
Dan ken ik een hele goeie (zie pm)


wo sep 08, 2004 9:07 pm
ErnstJan
Bericht 
op zich wel interesse..
ben wel benieuwd naar kosteplaatje datum etc...


do sep 09, 2004 2:39 pm
David
Bericht 
Weet niet wat er zich ondertussen via de pm's heeft afgespeeld maar vind wel dat Gustav zeer goed op de hoogte is wat zich heeft afgespeeld in de regio La Gleize.
Misschien wil hij de gids uithangen en kan hij meer vertellen over KG Peiper en Knittel en de gevechten in de omgeving.

Nogmaals, vind het een goed idee!!


do sep 09, 2004 11:19 pm
IA002
Bericht 
De eerste berekeningen geven een thans een vermoedelijke prijs indicatie van minimaal ongeveer 300 Euro p/p (ingecalculeerd dat we ook genoeg mensen vinden die als chauffeur willen dienen - dit wordt uiteraard riant vergoed voor de BoB's!)
Daarvoor krijg je dan:-
4x overnachting in bungalow (ma-vrij) (let wel met 2 personen op kamer - bij oneven aantal dames zullen we zoeken naar een nette oplossing), vervoer, onbijt, lunchpakket, en avond eten (exlc drank), bezoeken aan musea (excl entree geld), en, en daar wordt hard aan gewerkt enkele battlefield tours (één in het gebied La Gleize - en indien mogelijk één in het gebied Bastogne)

Het programma kan er als volg uitzien:-

Maandag vertrek vanaf verzamelpunt (nader nog te benoemen)
rit naar Ardennen - indien mogelijk eerste bezoek aan La Gleize (Museum)
's avonds eten om elkaar beter te leren kennen
Overnachting in Bungalow in Viesalm (ons uitgangs basis)
Dinsdag - battlefieldtour gebied Kampfgruppe Peiper/ Knittel
Woendag - bezoek aan Bastogne (muesea en memorial) gewerkt wordt nog aan een battlefieldtour
Donderdag - bezoek aan museu in Clervaux en Diekerk (rit heen en terug over Skyline drive) en indien tijd het toelaat ook Wiltz.
Vrijdag - inpakken, indien mogelijk og een kort museum bezoek en voor liefhebbers op de terug rit bezoek aan boekenzaak in Erp

Gedacht wordt om de avonden zoveel mogelijk gezamelijk door te brengen in de bungalow, en wanneer er genoeg tijdige aanmeldingen zijn kunnen we nog afspreken dat een ieder of íets'mbt de ardennen een korte lezing houdt

De trip zal naar het laat aanzien plaatsvinden medio februari-april 2005!

Maar het is ook voornamelijk om elkaar wat beter te leren kennen

heb je dus interessen meld je dan aan, zonder eenige verplichtingen (nog)


Laatst bijgewerkt door IA002 op di sep 14, 2004 9:32 pm, in totaal 1 keer bewerkt.



di sep 14, 2004 8:33 pm
David
Bericht 
Zoals ik al eerder aangaf; het lijkt mij heel leuk om mee te gaan!!

Het programma ziet er goed uit. Het lijkt mij ook wel goed om voor de trip een keer met elkaar wat af te spreken, zodat we elkaar eerst beter leren kennen en weten wat voor vlees we in de kuip hebben :wink:

Nogmaals; ik ga mee!!


di sep 14, 2004 8:42 pm
Desiree
Bericht 
Wie hebben er tot nu toe plannen om mee te gaan? Mijn tas staat al klaar :D


di sep 14, 2004 9:03 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group