Het is nu vr maart 29, 2024 3:54 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1 bericht ] 
Voorstellen 
Auteur Bericht
Yash
Bericht Voorstellen
Hallo, Graag stel ik me even voor. Mijn forumnaam is Yash. Ik ben 37 jaar oud en heb altijd al belangstelling gehad voor de Tweede Wereldoorlog. Het lijkt me dat er daarover een hoop te leren valt hier op jullie forum en daar verheug ik me dan ook op.

Onlangs heb ik een in het Reichswald met de metaaldetector gevonden Duitse helm(zonder binnenwerk) gekocht. Verder heb ik een mooie Duitse huls van een 4,7 cm Pak (t) SF. Ik geloof begrepen te hebben dat dit munitie voor een Tsjechisch kanon was dat door de Duitsers werd gebruikt. Ik hoop dat mijn ''verzameling'' mooi zal groeien in de toekomst. Oh ja, ik ''vlieg'' met een radiografische spitfire, qua model ook wel passend bij het thema van dit forum.

Ik heb ook nog een vraag over een niet WO2 gerelateerd object: Door een verkoper van militaria wordt een op de beurs in Ciney aangeschafte M72A2 LAW aangeboden die reeds is afgevuurd. Dit type raketwerper is bedoeld voor eenmalig gebruik. De verkoper meent dat dit ding na het afvuren geldt als lege huls en dus is toegestaan om voorhanden te hebben in Nederland. Zelf vraag ik mij dit af. Om te beginnen is mij al niet duidelijk of dit ding na het afschieten nu een wapen is of munitie. In de Wet Wapens en Munitie kom ik uit bij artikel 2 Categorie 2 sub 7 maar wellicht geldt dit alleen voor voorwerpen die niet voor eenmalig maar voor meermalig gebruik zijn bestemd?

In artikel 3 lid 2 lees ik trouwens over munitie dat ook onderdelen van die munitie, voor zover geschikt om munitie van te maken, onder dezelfde regels vallen als de wapens. Je zou dan toch denken dat ook een lege patroonhuls niet is toegestaan maar dat is naar mijn beste weten toch echt niet verboden.

Het zou heel fijn zijn als iemand met verstand hiervan hierover wat meer zou kunnen vertellen.

Mijn excuses. Ik zie net dat ik mijn bericht onder 'onderscheidingen' heb geplaatst. Is het mogelijk dat een moderator dit aanpast?


zo maart 10, 2013 4:43 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1 bericht ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group