Het is nu do maart 28, 2024 5:57 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 
Airborne-museum zet stripfiguren in 
Auteur Bericht
rjajo
Bericht Re: Airborne-museum zet stripfiguren in
Als je de geschiedenis zo moet vertellen blijkt wel dat de geschiedenis leraar op school node gemist wordt !!!!!


vr apr 05, 2013 1:49 am
Marius Peter
Bericht Re: Airborne-museum zet stripfiguren in
kniébolo schreef:
http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuws/gelders-nieuws/2007127/airbornemuseum-zet-stripfiguren-in.htm


Nederland moet niet veel infantieler worden.


vr apr 05, 2013 3:17 pm
reinaart
Bericht Re: Airborne-museum zet stripfiguren in
Marius Peter schreef:
Nederland moet niet veel infantieler worden.


Dat vind ik ook maar ik vrees dat het dilemma is, of geschiedenis sterk versimpeld aanbieden of helemaal niet. Zo heb ik persoonlijk wat moeite met het stereotype beeld dat vaak geschetst wordt van onze bevrijders. ( Zoals vorig jaar nog op tv te zien was bij een programma over een dropping van geselecteerde jongeren bij Arnhem. Het geheel werd aan elkaar gepraat door een presentator die duidelijk over meer enthousiasme dan feitenkennis beschikte.) Ik begrijp best dat men duidelijk wil maken aan de jeugd dat we dankbaar moeten zijn voor de offers gebracht door onze bevrijders maar om de geallieerde soldaat af te schilderen als een gedreven idealist die streed met onze bevrijding voor ogen is een miskenning van de feiten. In de eerste plaats was het hoofddoel van de geallieerden het verslaan van de Duitsers en niet onze bevrijding. Bovendien is de gemiddelde soldaat geen idealist maar iemand die in eerste instantie denkt aan eigen lijfsbehoud en in tweede instantie aan dat van zijn kameraden. Natuurlijk moet je dankbaar zijn voor hun offers maar blijf wel reëel en vertel de jeugd geen fabeltjes.

Arjan


vr apr 05, 2013 4:43 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group