Het is nu do maart 28, 2024 10:07 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
Stadskanaal en Poolse bevrijders 
Auteur Bericht
Patrick85
Bericht Stadskanaal en Poolse bevrijders
Hallo,

Ik zoek informatie over de Poolse bevrijders die Stadskanaal en omstreken hebben bevrijd.
Nu heb ik het boek van schrijver Hans Onderwater, Mobilisatie, Collaboratie, Liberatie al door gespit maar helaas weinig over de bevrijders zelf.

Nu weet ik dat het Bataljon Strezlcow Podhalanskick hier aan mee geholpen heeft. Dit alles viel onder de grote naam van Generaal Maczek. Ook zijn boek oorlog memoires ''van paardenwagen tot tank'' heb ik door genomen, maar helaas niet waar ik op zoek ben.

Nu hoop ik (ook om anderen te helpen met vragen natuurlijk) dat ik dankzij dit forum informatie kan vinden. Allerlei info is van harte welkom, ook over de omstreken Veendam en Wildervank zijn van harte welkom.


wo okt 15, 2014 9:44 pm
Eisbein
Bericht Re: Stadskanaal en Poolse bevrijders
Patrick85.

In

Kroniek van een bevrijding.
De regio Winschoten, april 1945.
Auteur Henk Strating
Uitgeverij Meinders-1995
218 blz..


staat een en ander over de opmarsroute van BSP, via Wedde-Wedderveen-Blijham-Winschoter Hoogebrug.
Enige andere dorpen/plaatsen worden ook nog genoemd, maar Wildervank niet.

In de lijst van gesneuvelde Polen en de plaats van sterven komt Wildervank ook niet voor.

Succes met de zoektocht.


za okt 18, 2014 9:20 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group