Het is nu vr maart 29, 2024 8:31 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Documenten in Normandie 
Auteur Bericht
Iede
Bericht Documenten in Normandie
hallo,

Kan iemand mij vertellen waar ik info kan vinden over de documenten die in normandie achtergelaten zijn en die pas op een bepaalde datum geopend mogen worden ? (ik dacht dat eisenhower die achtergelaten heeft maar ik weet het niet zeker daarom wil ik er graag meer over weten)
ik heb al op google gezocht en op dit forum de zoekfunctie gebruikt.


za dec 04, 2004 9:51 pm
Hans
Bericht 
Iede, ik neem dat je de documenten bedoelt die begraven liggen op de Amerikaanse begraafplaats in Coleville-sur-Mer (op het voormalige Omaha-Beach) ? Bij binnenkomst op deze begraafplaats ligt er inderdaad een steen met daaronder een bepaalde inhoud die volgens mij pas op 6 juni 2044 geopend mag worden. Wat er echter precies onder ligt is volgens mij voor iedereen een groot raadsel.


za dec 04, 2004 10:12 pm
Iede
Bericht 
Ja die bedoel ik wist niet precies waar ze liggen omdat ik me er niet zoveel mee bezig hield maar ik hoorde ervan en aangezien ik erg geintresseerd ben in de gebeurtenissen uit de tweede wereld oorlog wilde ik er wat meer over weten.


za dec 04, 2004 10:21 pm
Roel R
Bericht 
Het betreft een tijdcapsule.

TIME CAPSULE

Imbedded in the lawn directly opposite the entrance to the Visitors' Building is a time capsule in wich have been sealed news reports of the 6 June 1944 Normandy landings. The capsule is covered by a Ploumanach rose granite slab upon wich is engraved :
TO BE OPENED JUNE 6, 2044
Affixed in the center of the slab is a bronze plaque adorned with the five stars fo a General of the Army and engraved with the following inscription :
IN MEMORY OF GENERAL DWIGHT D. EISENHOWER
AND THE FORCES UNDER HIS COMMAND
THIS SEALED CAPSULE CONTAINING NEWS REPORTS
OF THE JUNE 6, 1944 NORMANDY LANDINGS IS PLACED HERE BY THE NEWSMEN WO WERE HERE

JUNE 6, 1969


za dec 04, 2004 10:46 pm
Roel R
Bericht 
Afbeelding

Hele lange link


[edit barry] Afbeelding aangepast aan maximaal formaat. Link naar origineel geplaatst. [/edit]


za dec 04, 2004 10:46 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group