Het is nu vr maart 29, 2024 12:15 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
slecht weer 
Auteur Bericht
Von Manstein
Bericht slecht weer
In een of andere oorlogsfilm over Bastonie zag ik een Brits vliegtuig overvliegen(in de film) nu denk ik toch dat in de eerste fase van het ardennen offensief het te slecht weer was om vliegtuigen in de lucht te krijgen.
Ben ik nu fout of werden er weldegelijk verkenningsvluchten gehouden ondanks het slechte weer ?


za jul 30, 2005 10:47 am
johannes1
Bericht 
tijdens het ardennenoffensief hadden de duitsers het voordel dat het weer te slecht was om vliegtuigen in de lucht te sturen, maar het weer verbeterde zich na enkele dagen, dus het kan best dat de gevechten rondom bastogne plaats vonden tijdens die opklaring.


za jul 30, 2005 1:59 pm
Von Manstein
Bericht 
oh bedankt. :D


za jul 30, 2005 2:07 pm
Grebbeberg.nl
Bericht 
Bastogne werd een aantal maal door de Luftwaffe gebombardeerd. Dus vliegen kon wel, alleen verkennen was erg lastig door de grondnevels.


do aug 18, 2005 11:10 am
johannes1
Bericht 
maar grebbeberg ik heb toch wel gelijk als ik zeg dat in het begin de duitsers het voordeel haddan van het slechte weer omdat de geallieerde toen nog niet konden vliegen door het weer? of had ik het mis?


do aug 18, 2005 11:48 am
Mario
Bericht 
Waar zou Von Manstein overigens naartoe zijn ?
Op een heel korte periode een waar spervuur van vragen en posts en nu alweer een hele tijd niets meer :? .


do aug 18, 2005 11:52 am
Von Manstein
Bericht 
Hallo, ben op vacantie geweest 8).


vr aug 19, 2005 11:48 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group