Het is nu wo apr 24, 2024 12:20 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1 bericht ] 
Zoektocht naar Leendert van der Meij 
Auteur Bericht
Taal
Bericht Zoektocht naar Leendert van der Meij
Hiermee wil ik een oproep richten aan oud-gevangenen van het Zuchthaus Straubing, die mijn achterneef Leendert van der Meij hebben gekend. Leendert van der Meij was geboren was geboren in Katwijk aan Zee in het jaar 1913. Hij heeft in verschillende Duitse gevangenissen en tuchthuizen gevangen gezeten. Op 15 maart 1945 is hij in het Zuchthaus Straubing overleden. Door de jaren heen ben ik in het bezit gekomen van veel informatie, waaronder het gevangenenboek van het Zuchthaus Straubing. In dit gevangenenboek komen namen voor van meer dan twintig Hollandse gevangenen, die allen op 17 september 1943 in het Zuchthaus Straubing zijn binnengebracht. Bijna alle gevangenen waren tot levenslange gevangenisstraf veroordeeld. Uit het oogpunt van discretie wil ik geen namen van gevangenen in deze oproep vermelden. Ik hoop van ganser harte een reactie of informatie te mogen ontvangen.

Met vriendelijke groeten,
F. Taal


zo okt 23, 2005 6:54 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1 bericht ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group