Het is nu do feb 22, 2018 2:55 am

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
FuMo 2/214 
Auteur Bericht
Buck_Compton

Bericht FuMo 2/214
Hey mensen,

ik heb jullie hulp nodig met een probleem, Ik ben opzoek naar informatie over de duitse radar postie genaamd Monika (tussen westkappelle en zoutelanden).

de post bestond uit 2 type radar:

FuMO 214
FuMO 2

Helaas is het nagenoeg onmogelijk om goed beeldmateriaal te vinden op het internet. Alleen een aantal vage foto's die me niet echt verder helpen. Zelf heb ik wel een foto van de post zelf maar deze foto roept meer vragen op dan antwoorden. Nu ben ik opzoek naar de volgende informatie:

- Wat voor een gebouw hoort er onder FuMO 2 te staan?
- Wat voor een verdediging hadden de duitsers ingericht om dit soort kleinere posities te beschermen tegen grond aanvallen?
- Hoorde er nog andere rand gebouwen bij dit soort posities. Zoals commando gebouwen etc. En zo ja waren dit speciale bunkers of gewoon onteigende boerderijen of iets dergelijks?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Groeten Buck

do jul 26, 2007 4:14 am
Profiel
ducatim901

Bericht Re: FuMo 2/214
Dag Buck,
Ík zag je vraag staan op dit forum en ik kan je wel helpen.
Als je hier zoekt vind je een tekening de FuMO214 (Würzburg Riese) en van de FuMO 2.
http://www.gyges.dk/radartypes_recognition_guide.htm
Deze site is een van de beste sites als je meer wilt weten over het hoe en waarom, de techniek erachter gaat veel verder en daar is wel wat over te vinden op andere sites, M.Svejgaard is een enthousiaste onderzoeker!
"Monika" was een radarstelling van de Kriegsmarine die met de verschillende radars de scheepvaart in de gaten hield.
De Würzburg-Riese had (bijna) altijd een betonnen sokkel als fundering, dit kun je zien op de tekening.
een FuMO 2 had alleen een simpele bedding.
De verdediging werd verzorgd door Lichte luchtafweer en de infanteristische verdediging was simpel, prikkeldraad en misschien mijnen.
Bunkers en werkjes waren er wel maar hoofdzakelijk waren deze van een lichte bouwwijze.
Groeten Jack.

Buck_Compton schreef:
Hey mensen,

ik heb jullie hulp nodig met een probleem, Ik ben opzoek naar informatie over de duitse radar postie genaamd Monika (tussen westkappelle en zoutelanden).

de post bestond uit 2 type radar:

FuMO 214
FuMO 2

Helaas is het nagenoeg onmogelijk om goed beeldmateriaal te vinden op het internet. Alleen een aantal vage foto's die me niet echt verder helpen. Zelf heb ik wel een foto van de post zelf maar deze foto roept meer vragen op dan antwoorden. Nu ben ik opzoek naar de volgende informatie:

- Wat voor een gebouw hoort er onder FuMO 2 te staan?
- Wat voor een verdediging hadden de duitsers ingericht om dit soort kleinere posities te beschermen tegen grond aanvallen?
- Hoorde er nog andere rand gebouwen bij dit soort posities. Zoals commando gebouwen etc. En zo ja waren dit speciale bunkers of gewoon onteigende boerderijen of iets dergelijks?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Groeten Buck

di dec 15, 2009 8:57 pm
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ]