Het is nu do maart 28, 2024 10:38 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 
Oorlogsverklaring aan de VS door Duitsland onnodig? 
Auteur Bericht
ErnstJan
Bericht Oorlogsverklaring aan de VS door Duitsland onnodig?
Op 10 dec '41 na de aanval op Pearl Habor, verklaarde Duitsland de oorlog aan de VS(het enige land waarbij ze het deden trouwens ). Als dit niet was gebeurd zou het dan ook andersom gebeurd zijn? of zou de VS eerst Japan op zijn knie-en gedwongen hebben en dan misschien naar Europa gekeken hebben?
Das iets wat ik me al een poosje afvraag.
Als Amerika namelijk zich eerst met Japan had bemoeit en pas later met Duitsland dan zouden de Duitsers het langer hebben volgehouden denk ik. Want ik zie England niet alleen een invasie gedaan hebben op de Europese kust. En dan zouden ze ook bijv. veel minder bommemwerpers voor bomdardementen op Duitsland gehad hebben.


ma jul 18, 2005 9:11 pm
Rudi
Bericht 
Citaat:
Want ik zie England niet alleen een invasie gedaan hebben op de Europese kust.

Nee, dit zou op een ramp uitgelopen zijn, denk zelf dat het afhankelijk van Duitslands vorderingen in Rusland zou zijn geweest. Rusland zou het zonder de militaire steun van Amerika een stuk moeilijker gehad hebben, en met minder bombardementen op Duitsland zou minder jachtvliegtuigen voor het "westfront" betekenen en dus meer voor het "oostfront". Met een Duitse verovering van Rusland zou een invasie op de Europese kust een onhaalbaar feit geworden zijn en naar mijn mening zou Duitsland na de verovering van Rusland zo goed als niet meer teverslaan zijn geweest.


ma jul 18, 2005 9:33 pm
ErnstJan
Bericht 
Maar leverde de Vs net zoals aan England geen wapens etc aan rusland voor de oorlogsverklaring onder de leen en pacht wet?


ma jul 18, 2005 9:34 pm
Erik_C
Bericht 
Als de VS wel in hetzelfde tempo had doorgewerkt aan de ontwikkeling van de atoombom dan was de oorlog in geval van boven beschreven situatie wellicht ook in Europa met atoombommen beƫindigd. Of in dramatischer geval had er eind 1945 een Sovjetvlag boven het paleis op de Dam gehangen.


ma jul 18, 2005 9:57 pm
ErnstJan
Bericht 
als er dan uberhaupt nog een paleis was :wink:


ma jul 18, 2005 9:59 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Misschien goed om eerst dit eens door te lezen:
- Duitse oorlogsverklaring VS


ma jul 18, 2005 11:04 pm
Profiel
Einstein
Bericht 
barry schreef:
Misschien goed om eerst dit eens door te lezen:
- Duitse oorlogsverklaring VS


Ja, maar 1 kanttekening wil ik wel plaatsen. Rusland had grote reserven achter de hand die bestemd waren om aan een japanse aanval vanuit het Oosten (China) weerstand te kunnen bieden. Toen het duidelijk werd dat dat er niet kwam werden deze troepen onmiddelijk aan het oostfront ingezet, met alle gevolgen van dien.


di jul 19, 2005 10:47 am
Gertos45
Bericht 
Ja twee maal dezelfde thread opstarten is ook een beetje raar
:)

het is enblijft een fascinerend onderwerp van discussie.

Wat de troepen in Rusland betreft, ik geloof dat er daar in die andere topic ook wel al het 1 en ander over geschreven is...


di jul 19, 2005 12:30 pm
Einstein
Bericht 
.....niets


di jul 19, 2005 12:34 pm
ErnstJan
Bericht 
Gertos45 schreef:
Ja twee maal dezelfde thread opstarten is ook een beetje raar
:)

het is enblijft een fascinerend onderwerp van discussie.

Wat de troepen in Rusland betreft, ik geloof dat er daar in die andere topic ook wel al het 1 en ander over geschreven is...


dus is mijn fout toch nog ergens goed voor 8)


di jul 19, 2005 1:00 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group