Het is nu do maart 28, 2024 6:04 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
Ramcke Brigade 
Auteur Bericht
IA002
Bericht Ramcke Brigade
Ik ben op zoek naar bronnen die de akties van de Ramcke Brigade in N Afrika uitvoerig (met de nadruk op uitvoerig !) beschrijven...
Afgezien van enkele boeken van Ramcke zelf en Volmar Kühn's Deutsche Fallschirmjager im Zweiten Weltkrieg kan ik niets vinden...
Wie kent er boeken over ?


za apr 08, 2006 2:06 pm
zoon van piet
Bericht 
Ik ken geen boeken waar hij uitgebreid ter sprake komt, helaas. Maar hij was toch de man die achterbleef bij El Alamein, omdat zijn mannen geen eigen vervoer hadden? En die vervolgens een Britse vrachtwagenkollonne overviel en met die wagens alsnog de hoofdmacht bereikte. Ramcke wordt in 'Rommel' van david Irving omschreven als een stijve vormelijke man. Maar toen hij zich bij Rommel weer paraat meldde kon hij een brede glimlach niet onderdrukken...


za apr 08, 2006 8:44 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group