Het is nu vr maart 29, 2024 12:44 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
Duits wetboek voor Nederland 1941 
Auteur Bericht
Vin1
Bericht Duits wetboek voor Nederland 1941
Beste kenners,

Wat is een "Verorderingenblad voor het bezette Nederlandsche gebied jaar 1941" waard.

Betreft een vrij dik boek met daarin alle verorderingen en wetten vastgelegd voor ons land.
Er staan ook verorderingen in voor Joden en dat Seyss-Inquart de Rijkscommissaris is. Etc etc.

Ik vind het wel een interessant boek. Alleen het kost wel wat. Dus ik wil weten wat je normaal voor zo iets zo moeten betalen?

Heeft er iemand hier kennis van om een schattig te doen wat dit zou moeten kosten?


di nov 17, 2009 3:43 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Geen idee maar volgens mij is het een naoorlogse nadruk, de verordeningen werden immers losbladig uitgegeven. Ik dacht dat er na Wo2 (wanneer weet ik niet) een hele serie boeken is uitgebracht met per jaar alle verordeningen.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


di nov 17, 2009 5:11 pm
Profiel WWW
Vin1
Bericht 
Bedankt voor de tip. Ik dacht dat het origineel oorlogs was.
Weer wat geleerd.


di nov 17, 2009 5:34 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Niet te snel oordelen Vin1, ik stel niet dat de door jou bedoelde ook hetzelfde is als wat ik bedoel. Ik geef slechts aan wat ik er van weet. Om exact te weten wat het is zou ik het moeten zien. Het kan in theorie zijn dat het door iemand ingebonden originelen zijn natuurlijk.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


di nov 17, 2009 7:45 pm
Profiel WWW
Vin1
Bericht 
Ok, wat ik er over kan vertellen is dat het een index heeft.
Ook paginanummers.
Verder een helblauwe kaft met goudkleurige letters met de bovenstaande tekst van het boek. En dit ook in het Duits.
Verder is de rug van het boek, zwart.
Op voorkant en rug staat beide de Duitse adelaar.
En op de rug staat alleen:
verordnungsblatt 1941
verordeningenblad 1941

Aan de hand hiervan denk ik dat het niet ingebonden originele zijn?

De vraagprijs voor dit boek is 200 euro.

Best veel geld, maar ik dacht als het origineel is, wil ik het wel betalen. Zeker als het veel meer waar zou zijn. Verder staat er veel info in natuurlijk.
Maar ja, als het een nadruk is, dan is het een ander verhaal.


wo nov 18, 2009 10:11 am
Ries
Bericht 
Lijkt mij een hoop geld, zeker als je het op http://www.antiqbook.nl/boox/prnass/08450.shtml voor een kwart kunt kopen.


wo nov 18, 2009 12:45 pm
Vin1
Bericht 
Vandaar dat ik het advies van de kenners hier maar weer verstandig raadpleeg met succes.

Bedankt !!


wo nov 18, 2009 12:54 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group