Het is nu do maart 28, 2024 5:48 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Oorlogsinspanningen Sovjet-Unie 
Auteur Bericht
John S.
Bericht 
@SovjetPOW

Ik vind het allemaal erg warrig. Je schrijft veel, maar zegt weinig. Je bent in ieder geval onsamenhangend en onduidelijk. Daarin ben je in ieder geval consequent :wink:

Citaat:
Fascisme en racisme zijn en blijven in mijn beleving het meest verderfelijke wat de mensheid is en kan overkomen en is in wezen iets totaal anders dan Communisme.
De op communistische leest geschoeide dictaturen van Stalin alsook van Mao Zedong hebben geleid tot een enorme onderdrukking van hun eigen volkeren, de dodentallen zijn zo duizelingwekkend hoog, dat het bijna ongeloofwaardig is dat zoiets heeft kunnen bestaan. Het is helaas toch een koude en harde waarheid.



Ik heb bij deze uitspraak het idee dat je jezelf op een vreemde manier tegenspreekt. Als er op dit forum gesproken wordt over de misdadigheid van beide systemen (gezien in historische context en realiteit) dan moet de conclusie zijn dat er juist heel veel overeenkomsten zijn....Dus NIET totaal iets anders....


Citaat:
het lijkt vaak alsof we niks willen weten van de verschrikkingen aan het Oostfront.


:shock:

Citaat:
Mocht je het niet hebben begrepen, maar ik koos hier bewust de rol van een rood gekleurde bekeerling dit vooral om reacties uit te lokken. Die reacties heb/had ik nodig om voor mezelf alles nog eens een keer op een rijtje te krijgen om daaruit de juiste conclusies te trekken.


En die zijn? Ik had graag gezien welke reacties tot welke conclusies hebben geleid.


vr jan 29, 2010 8:44 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Jean

Geregistreerd:
vr jul 24, 2009 2:23 pm
Berichten: 1184
Woonplaats: Flanders Fields
Bericht 
Lijkt mij eerder een staaltje van literaire zelfbevrediging.
De hele heldencultus die de sovjets opvoerden was eerder bedoeld om het machtige Rusland van glans te voorzien en bij elkaar te houden, dan de gewone sterveling te eren. De overdreven 1mei parades indachtig. Desertie was één van de grootste problemen in het Russische leger tijdens wo2. Daarom ook het geweldadige optreden van de NKVD en de enorme propaganda machine om de soldaten aan het vechten te houden (idem voor Duitsland). Desalnietemin heeft Rusland het meeste afgezien tijdens wo2, maar men moet de waarheid langs alle kanten bekijken en zeker geen geweld aandoen.

_________________
Ni dieu, ni maitre


za jan 30, 2010 10:29 am
Profiel
Staf
Fedor

Geregistreerd:
do feb 21, 2008 6:20 pm
Berichten: 1642
Bericht 
Gelukkig was OM dit topic net voor ;)

Rusland 158 entries
Oekraïne 99 entries
Wit-Rusland 13 entries

Maar echt vaak bezocht worden ze idd niet (Pacific overigens ook niet)... Overigens worden de sites OM en WM zelden vanuit Rusland of de Oekraïne zelf bezocht (stukken minder dan bijvoorbeeld Zweden of Spanje).

_________________
Avatar: Lt. Friedrich Lengfeld - No man hath greater love than he who layeth down his life for his enemy.


za jan 30, 2010 12:41 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group