Het is nu di apr 23, 2024 4:38 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
wist Hitler wat kampartsen zoals Mengele deden? 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Jumpmaster schreef:
Zijn artsen Brandt en Morell wisten het zeker en hebben zelf ook geexperimenteerd. Brandt is daar ook voor opgehangen.


Rudolf Brandt was toch de secretaris van Himmler? Ik weet niet veel over de levensloop van deze man, maar ik heb nog nooit gehoord dat hij medische experimenten heeft gedaan. :wink:

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


di dec 20, 2005 8:17 pm
Profiel
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6998
Bericht 
Bigshot schreef:
Rudolf Brandt was toch de secretaris van Himmler? Ik weet niet veel over de levensloop van deze man, maar ik heb nog nooit gehoord dat hij medische experimenten heeft gedaan. :wink:

Zelf was hij inderdaad vermoedelijk niet betrokken bij medische experimenten (hij was oorspronkelijk jurist), wel droeg hij er verantwoordelijkheid over:

> Wikipedia over Rudolf Brandt
> United States of America vs. Karl Brandt et al. The "Medical Case"

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


di dec 20, 2005 8:25 pm
Profiel WWW
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6998
Bericht 
Van Morells betrokkenheid bij of verantwoordelijkheid over medische experimenten op kampgevangenen is mij overigens niks bekend. Daar kan "Jumpmaster" wellicht iets meer informatie over geven. Uiteindelijk had Morell volgens mij maar één 'proefpersoon'...

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


di dec 20, 2005 8:32 pm
Profiel WWW
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6998
Bericht 
Sorry, nog een berichtje van mij... :oops:

"Jumpmaster" bedoelt Karl Brandt, niet Rudolf Brandt.

Citaat:
KARL BRANDT-Personal physician to Adolf Hitler; Gruppenfuehrer in the SS and Generalleutnant (Major General) in the Waffen SS; Reich Commissioner for Health and Sanitation (Reichskommissar fuer Sanitaets-und Gesundheitswesen) ; and member of the Reich Research Council (Reichsforschungsrat).

(Bron)

En die was wel persoonlijk betrokken bij medische experimenten:

Citaat:
He was tried along with twenty-two others at the Palace of Justice in Nuremberg, Germany. The trial was officially titled United States of America v. Karl Brandt et al., but is more commonly referred to as the "Doctors' Trial", it began on December 9, 1946. He was charged with "special responsibility for, and participation in, Freezing, Malaria, LOST Gas, Sulfanilamide, Bone, Muscle and Nerve Regeneration and Bone Transplantation, Sea-Water, Epidemic Jaundice, Sterilization, and Typhus Experiments... [also] in connection with the planning and carrying out of the Nazi's T-4 Euthanasia Program of the German Reich... [and] with membership in the SS".

(Bron)

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


di dec 20, 2005 8:39 pm
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Ah, bedankt Kevin, dat verduidelijkt veel voor me, ik dacht al even dat ik abuis was. Ik had zelf de naam Karl Brandt ook wel kunnen bedenken, maar even niet meer aan gedacht.

Enfin, we wachten even op de verklaring van Jumpmaster over Morell

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


di dec 20, 2005 10:25 pm
Profiel
John S.
Bericht 
Ok, hier ben ik dan....:

Ik ben iets te voorbarig geweest over Morell, voor wat het experimenteren op gevangenen aangaat.
Sterker nog: Morell experimenteerde oa op Hitler !!!!!!!!!!

Volgens Paul Hoedeman, expert op gebied van Medische experimenenten en schrijver van het boek Hitler of Hippocratus spoot hij allerlei coktails in Hitler, bestaande uit allerlei chemische middelen en voornamelijk sulfaat preparaties. Omdat hij hiermee Hitlers maagpijnen wegnam, nam Hitler hem aan als lijfarts en vertrouwde hem 100%. Wat tot een afhankelijkheid leidde....
Ook kreeg Hitler 10 tot 16 strychninetabletten per dag !!!!!!!!

Dat hij Hitler vergiftigde scheen hem niet zo te boeien.

In principe werd Hitler langzaam door Morell vermoord. Brandt wilde ingrijpen maar werd op stiekeme wijze door Morell en Borman aan de kant geschoven!!!!


di dec 20, 2005 11:27 pm
Mario
Bericht 
Zou die medische "behandeling" ook invloed hebben gehad op Hitlers beoordelingsvermogen en bijgevolg op het leven van miljoenen mensen ?
Angstwekkende gedachte eigenlijk.


wo dec 21, 2005 9:09 am
John S.
Bericht 
Tja, je zou bijna denken dat het onmogelijk was dat deze middelen (medicijnen) GEEN invloed zouden hebben...Wat zeggen ze altijd: een gezonde geest in een gezond lichaam ???????

Vatststaat dat Hitler vooral de laatste jaren enorm veel klachten had.
Oorzaak en gevolg zijn moeilijk uit elkaar te houden als je zoveel rotzooi in je lijf pompt.........


wo dec 21, 2005 9:23 am
John S.
Bericht 
Voorla het laatste jaar van WO2 was Hitler eigenlijk een fysiek wrak (om over zijn geestelijke gesteldheid maar niet te spreken...)


wo dec 21, 2005 9:33 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Jumpmaster schreef:
Voorla het laatste jaar van WO2 was Hitler eigenlijk een fysiek wrak (om over zijn geestelijke gesteldheid maar niet te spreken...)


Hij was geestesziek, hij had (als ik het goed schrijf...) Syfilitische Paralysie.

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


wo dec 21, 2005 9:38 pm
Profiel
John S.
Bericht 
Ja en hij scheen hier al lang last van te hebben. Hij had ook Parkinssonverschijnselen. Maar zoals ik al zei; hij kreeg zoveel giftige medicijnen inclusief gewone dopingproducten en drugs, dat je moeilijk meer kon zeggen of zijn verschijnselen nou bij de oorzaak lagen of een gevolg waren van de troep die hij nam....of kreeg toegediend..........


do dec 22, 2005 9:08 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group