Het is nu di apr 23, 2024 6:09 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Het geschenk aan de fuhrer 
Auteur Bericht
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Was inderdaad een zeer interessante discussie !

Als we er maar wat van leren, wat hier voor mij zeker het geval was, dan is het alltijd interessant.


di jan 11, 2005 11:16 pm
Profiel
Avatar gebruiker
Gerd

Geregistreerd:
za mei 22, 2004 10:36 am
Berichten: 1133
Woonplaats: Tollembeek, België
Bericht 
Ik heb in mijn artikel over Himmler geen aandacht besteed aan Felix Kersten,
omdat ik twijfels heb bij die toch wel sterke verhalen. Bij het schrijven van dit artikel heb ik o.m. "Hitlers Handlangers" door H. Van Capelle en P. van den Bovenkamp gelezen. Ik geef hier wat info over Kersten met wat eigen bedenkingen en vragen tussen haakjes. Al de andere info komt uit genoemd boek.

Ter info Kersten was vijf jaar lang Himmlers massage-arts en heeft hierover een boek geschreven 'Klerk en beul, Himmler van nabij'. Kersten beweert inderdaad dat hij zoveel mogelijk getracht heeft Nederlanders voor deportatie te behoeden. Zo zou Himmler op 8/12/44 beloofd hebben duizend Nederlandse vrouwen uit concentratiekampen vrij te laten (Is dit ook gebeurd?). Tegelijkertijd liet hij door toedoen van Kersten 50 Noorse studenten en 50 Deense politiemannen vrij. Kersten was ook degene die Himmler wist te bewegen om fort Clingendael in den Haag in de lucht te laten vliegen (Waarom zou Himmler dat willen doen?) en heeft hij verhinderd dat in maart 1943 de Nederlandse kunstschatten werden weggevoerd (Er was dus geen roof van Nederlandse kunstschatten?).

Voor deze acties is Kersten door Bernhard geëerd met de rang van Grootofficier in de orde van Oranje-Nassau. Ook de Zweedse afdeling van het World Jewish Congress heeft hem uitvoerig bedankt. Zij achten hem verantwoordelijk voor het feit dat Himmler de concentratiekampen met alle gevangenen erin NIET heeft laten vernietigen (Op basis waarvan hebben ze dat beslist? Dit vind ik persoonlijk een zeer sterke uitspraak. Het gemelde boek maakt hierbij geen enkele bedenking. Dat doen ze wel bij volgend verhaal dat in de discussie al aan bod is gekomen)

Kersten maakte melding van een plan ter deportatie van de voltallige Nederlandse bevolking naar het oosten. Een plan dat naar alle waarschijnlijkheid door Kersten is verzonnen. Hij schrijft dat hij van Himmlers secretaris dr. Brandt een geheim werkstuk van 43blz heeft ontvangen waaruit bleek dat de Nederlanders naar Polen zouden verhuisd worden op 20 april 1941. Voor deze plannen lagen volgens Kersten de blauwdrukken klaar. (Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat een massage-arts geheime documenten van de SS-Reichsführer zou ontvangen hebben).

De Jong zegt hierover: Kersten heeft zich inderdaad ingespannen voor de vrijlating van Nederlandse en andere gearresteerden [...], maar voor de historische wetenschap is hij een volstrekt onbetrouwbare getuige.

Graag reacties!

Gerd


wo jan 12, 2005 5:48 pm
Profiel
Harro
Bericht 
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat de Duitsers, op een moment dat de deportaties van de Joden nog nieteens begonnen waren en ze aan de grens met de Sovjet-Unie die dwars door Polen liep een enorme troepenmacht aan het samentrekken waren ter voorbereiding op Barbarossa, het noodzakelijk vonden drie miljoen mensen naar het front te verhuizen en daar logistiek de ruimte voor hadden.


wo jan 12, 2005 6:04 pm
Avatar gebruiker
Gerd

Geregistreerd:
za mei 22, 2004 10:36 am
Berichten: 1133
Woonplaats: Tollembeek, België
Bericht 
Drie miljoen? Kersten sprak van 8.2 miljoen. Nog volgens hem zou het merendeel de afstand te voet moeten afleggen. Enkel de kinderen, zieken en ouderen zouden met de trein en bus vervoerd worden. De vervoerbare goederen van de betrokkenen moesten per trein en over zee getransporteerd worden. Voor de hele actie zou 18 maanden en vier dagen uitgetrokken worden. Naar eigen zeggen wist Kersten Himmler van dit plan af te brengen omdat dit een te zware belasting zou zijn voor diens zwakke gezondheid. Himmler liet zich hierdoor overtuigen.

Zonder andere bewijzen (en die zijn, voor zover ik weet, niet gevonden) kan ik hier echt geen geloof aan hechten.

Gerd


wo jan 12, 2005 6:14 pm
Profiel
Erik_C
Bericht 
Het zou om 3 miljoen Nederlanders gaan die via Konigsbergen naar Lublin(deels per voet, deels per schip) gedeporteerd zouden worden en dit zou dan als reactie op de februaristaking zijn.


wo jan 12, 2005 6:36 pm
Onyx
Bericht 
Zag wel laatst een Ned. documentaire en die ging over Nederlandse boeren die vrijwillig(!) als boer naar Polen/Rusland gingen. De Duitsers gaven dan de stukken grond waar ze de Russen hadden verjaagd aan deze Nederlanders. Die bleken wel erg dicht bij de frontlinie te liggen waardoor het project mislukte, doel was natuurlijk om het Duitse leger van voedsel te voorzien. Weet niet precies meer welke periode dit speelde.

Ik vroeg me af of hier een verband ligt met het verhaal van Kerstens.


do jan 13, 2005 11:15 am
frundsberger
Bericht 
het blijft voor mij altijd een vreemd verhaal over de deportatie van de nederlandse bevolking naar het oosten,dit strookt namelijk helemaal niet met de bloed en boden theorie die men had,en wat te denken van de aktieve werving voor de waffen SS in nederland waarin we ons zeker niet onbetuigd hebben gelaten!
ik kan me zeker voorstellen dat de fuhrer maar wat blij was met zijn kleine broedervolkje!.


do nov 10, 2005 2:10 am
Panzermeyer
Bericht 
In plaats van de perverse onzin vandaag de dag te verwerpen en te veroordelen, proberen broodschrijvers hun onbewezen verhalen een schijn van geloofwaardigheid te geven en deze zonder bewijzen voor het publiek consumeerbaar te maken. De hoeveelheid gruwelfantasieën van na de oorlog is werkelijk gigantisch.

Hitler beschouwde de Nederlandse bevolking als evenwaardig en had totaal niet de intentie om de Nederlanders te verdrijven, laat staan te deporteren naar de Russische steppen om vervolgens van het kleine Nederlandse gebied een agrarische sector te maken voor Duitse boeren. Hersenspinsels en opgesomde waanzin van haat en perversiteit, niets meer en niets minder.

Om maar een citaat te geven van Hitler waaruit blijkt hoe hij over het Nederlandse volk dacht, geciteerd op 6 september 1942.

Wat een prachtig volk zijn die Hollanders! De meisjes zijn geweldig mooi en ze zijn helemaal mijn smaak. De smetten bij de Nederlanders zijn te wijten aan vermenging met Maleiers, en dat is op hun beurt het gevolg van seksuele behoeftes en het tekort aan blanke vrouwen in de kolonien.

Die inval van Nederland en België werd niet, zoals algemeen wordt verkondigd, ingegeven door de wil van Hitler om België en Nederland aan zijn Reich toe te voegen en meer Lebensraum te verwerven, maar om strategisch defensieve redenen zodat Engelse bommenwerpers niet vanaf de Nederlandse, Belgische en Franse grenzen in 5 minuten vliegen het Roergebied konden bereiken en zich dan binnen een paar minuten zich konden terugtrekken op “neutraal” gebied. Sowieso was de Nederlandse neutraliteit weinig waard wegens de geheime samenwerking met Engeland.

Dat risico kon zelfs de Grote Satan voor zijn land en volk niet nemen. Hij bezette daarom Nederland en België tot aan de kust. Frankrijk bezette hij alleen maar gedeeltelijk, puur verdedigend dus, want enorme delen van Oost-Frankrijk (Vichy) liet hij ongemoeid.

Bovendien had Hitler al meerdere malen aangekondigd dat zijn Lebensraum-politiek niet gericht was naar het in zijn ogen Germaanse Westen maar naar het Oosten.

Zodra de oorlog in het Oosten was gewonnen wilde Hitler in onderhandeling gaan met het bestuur van de economie van Denemarken, Noorwegen, Nederland en België. Hij wilde ze een indruk geven van de mogelijkheden die voor hun open lagen aan het immense gebied aan het Oosten. Europese kolonisten konden dan uit vrije wil de keuze maken om daar in de agrarische sector te gaan werken.

Helaas slikken mensen maar alles voor zoete koek wanneer het maar vaak genoeg herhaalt wordt.


di okt 24, 2006 9:48 am
Onyx
Bericht 
Je vergeet de rest van het Stormfront-bericht:

"Stellen wij ons eens voor dat de “Britse” oorlogsstokers het Duitse vredesvoorstel in mei 1941 zouden hebben aanvaard. Dan was nooit Europa in puin gegooid, waren er tientallen miljoenen doden en gewonden minder geweest, was er nooit een “Holocaust” geweest, geen “Anne Frank Dagboek”, geen Hongerwinter, enz., enz. Maar nee, het doel stond voor de oorlogsstokers al jaren voor de oorlog vast: Geen vrede! Duitsland moet vernietigd worden! "

Citaat:
Helaas slikken mensen maar alles voor zoete koek wanneer het maar vaak genoeg herhaalt wordt.


Een effect waar je zo te zien zelf ook op rekent.


ma okt 30, 2006 3:19 pm
John S.
Bericht 
Onyx:

Citaat:
het Duitse vredesvoorstel in mei 1941



Kun je daar meer over zeggen?


ma okt 30, 2006 4:23 pm
Panzermeyer
Bericht 
Is dat het enige wat je te melden hebt Onyx?

Het gaat hier namelijk om de zogenaamde deportatie van het Nederlandse volk. Blijkbaar heb je er minder problemen mee dat deze onzin de wereld rondgaat. Argumenten dat Hitler wel deze plannen zou hebben gehad heb je niet. Het is volstrekt belachelijk om dat te denken, al zouden de Duitsers het gewilt hebben, ze hadden er de capaciteiten niet eens voor!

In plaats van het op de persoon te spelen kun je jezelf beter wenden tot het onderwerp.


ma okt 30, 2006 5:45 pm
Panzermeyer
Bericht 
Jumpmaster schreef:
Onyx:

Citaat:
het Duitse vredesvoorstel in mei 1941



Kun je daar meer over zeggen?


De beruchte reis van Rudolf Hess op 10 mei 1941 naar Engeland.


ma okt 30, 2006 5:47 pm
John S.
Bericht 
Panzermeyer:

Citaat:
De beruchte reis van Rudolf Hess op 10 mei 1941 naar Engeland.



Daar was ik al bang voor.
Het is helemaal niet bewezen dat dit een (poging tot) vredesonderhandelingen was.

Sterker nog.....een broodje aap verhaal....


ma okt 30, 2006 6:07 pm
-Spitfire-
Bericht 
Is wel aardig. Duitsland bezet Tsjechië, Polen, Denemarken, Noorwegen, Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Joegoslavië, Griekenland, bombardeert Engelanden en staat op het punt om een vernietigende oorlog tegen de Sovjet-Unie te ontketenen...en dan komt het door de Engelsen dat het een gruwelijke oorlog was want ze weigerden een vredesvoorstel.


ma okt 30, 2006 6:07 pm
John S.
Bericht 
Spitfire:

Citaat:
en dan komt het door de Engelsen



nee joh, Amerika is het schuld ! :wink:


ma okt 30, 2006 6:08 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group