Het is nu do maart 28, 2024 10:44 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
De Tsiganen in de Holocaust 
Auteur Bericht
ErnstJan
Bericht 
nee vanuit het kamp. dan zal ik het eerst moeten zoeken. heb het eens in eenboek gelezen moet het nu dus online zoeken. maar Gustav dit heb jij toch ook wel eens gehoord?


di jan 25, 2005 9:49 pm
reezer
Bericht 
Ik heb wel een verhaal gevonden van 2 mensen een pool en een Joodse die ontsnapt zijn uit Auschwitz-Birkenau. Maar deze zijn terug opgepakt en vermoord.

de bron: http://users.pandora.be/amarcord/selys/zimetB01.html


di jan 25, 2005 10:04 pm
Hans22
Bericht 
In alle boeken over Auschwitz wordt deze dodenmars in detail beschreven.

Met dank aan Ernst Jan voor de post over Frieda menco uit de SPITS van 25 jan. 2005.


wo jan 26, 2005 7:31 am
Harro
Bericht 
Uittreksel uit "The dentist of Auschwitz" over de dodenmars van Auschwitz-Birkenau naar Dora-Mittelwerk (Buchenwald) in januari 1945. Van www.nizkor.com , in mijn ogen veruit de beste website over de Holocaust. Tekst is in het engels dus ik zal alleen een link plaatsen...

http://www.nizkor.org/features/dentist/chapter-15.html


wo jan 26, 2005 9:09 am
Hans22
Bericht 
Bedankt Gustav voor dit artikel, ik heb het uitgedrukt en zal het op mijn terugweg naar huis vanavond in de trein even lezen.


wo jan 26, 2005 1:06 pm
ErnstJan
Bericht 
Hans22 schreef:
In alle boeken over Auschwitz wordt deze dodenmars in detail beschreven.

Met dank aan Ernst Jan voor de post over Frieda menco uit de SPITS van 25 jan. 2005.


maar zou je alsjeblieft antwoord willen geven op mijn andere vragen?


wo jan 26, 2005 7:30 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group