Het is nu di apr 16, 2024 12:44 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
tatoeage kampnummer 
Auteur Bericht
inge
Bericht tatoeage kampnummer
Is er iemand die mij meer kan vertellen over de kampnummers die getatoeerd werden? Ik weet dat mijn opa een nummer van drie cijfers op zijn onderarm had, hij vertelde dat hij dit in Buchenwald gekregen had, maar nu ben ik daar onlangs geweest om dingen uit te zoeken en daar is dat niet bekend. Weet iemand wat zijn nummer geweest kan zijn?

Inge


za sep 24, 2005 6:09 am
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6998
Bericht 
Enkel in Auschwitz I, II en III werden gevangenen getatoeëerd.

Citaat:
The infamous tattooed prisoner's number method was used in only one specific camp complex: KL Auschwitz (I+II+III)
Bron: www.deathcamps.org


Citaat:
Despite the perception that all Holocaust prisoners were given tattoos, it was only the prisoners of Auschwitz after 1941 who were branded this way.
Bron: www.jewishvirtuallibrary.org


Citaat:
During the Holocaust, concentration camp prisoners received tattoos only at one location, the Auschwitz concentration camp complex, which consisted of Auschwitz I (Main Camp), Auschwitz II (Auschwitz-Birkenau), and Auschwitz III (Monowitz and the subcamps).
Bron: www.ushmm.org


Op www.jewishvirtuallibrary.org staat een uitgebreider artikel hierover.

Weet je iets meer van het nummer? Weet je bijvoorbeeld zeker dat dit nummer echt uit maar drie cijfers bestond en stond er ook geen letter bij?

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


za sep 24, 2005 10:44 am
Profiel WWW
inge
Bericht 
Ik weet zeker dat het maar drie cijfers waren, ws 016 maar het kan ook 018 geweest zijn. Mijn opa is een aantal jaren geleden overleden, en er zijn geen foto's van omdat hij de laatste jaren geen korte mouwen meer wilde dragen. hij heeft altijd verteld dat hij het in Buchenwald heeft gekregen.

Inge


zo sep 25, 2005 12:36 am
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6998
Bericht 
Inge, ik denk dat wij je hier helaas verder niet mee kunnen helpen. Ik raad je aan om eens te informeren bij het Duitse Rode Kruis. Zij hebben 90% van het archief van KZ Buchenwald in haar bezit. Informatie wordt alleen verstrekt aan familieleden. Het lijkt mij zeker de moeite waard om hier eens te informeren naar je opa.

Dit zijn de contactgegevens:

Internationaler Suchdienst (ISD)
Große Allee 5 - 9
D-34454 Bad Arolsen

Telefoon: 49 (0)5691 6037
Fax: 49 (0)5691 5525

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


zo sep 25, 2005 12:06 pm
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group