Het is nu di apr 16, 2024 8:56 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 
Medicijnen ontwikkeld op Joodse proefpersonen in de kampen 
Auteur Bericht
Salieri
Bericht Medicijnen ontwikkeld op Joodse proefpersonen in de kampen
Ik zit al een tijd met een vraag, al een jaar of 3/4.

In de eerste klas hadden we het met geschiedenis over de Jodenvervolging. Mijn leraar had gezegd dat er in de oorlog in de kampen, gruwelijke dingen zijn gebeurt (wat ook waar is), maar er zijn ook medicijnen tegen bepaalde ziektes ontwikkeld (zei hij) door proeven op de gevangen genomen Joden.

Met dit topic wil ik niets uitlokken, maar ik ben erg benieuwd of het waar is wat mijn geschiedenisleraar destijds heeft gezegd, en als het waar is, tegen welke ziektes is dat toen ontwikkeld?

Alvast bedankt,
mvg Salieri


di dec 20, 2005 9:24 am
John S.
Bericht 
Salieri schreef:
Ik zit al een tijd met een vraag, al een jaar of 3/4.

In de eerste klas hadden we het met geschiedenis over de Jodenvervolging. Mijn leraar had gezegd dat er in de oorlog in de kampen, gruwelijke dingen zijn gebeurt (wat ook waar is), maar er zijn ook medicijnen tegen bepaalde ziektes ontwikkeld (zei hij) door proeven op de gevangen genomen Joden.

Met dit topic wil ik niets uitlokken, maar ik ben erg benieuwd of het waar is wat mijn geschiedenisleraar destijds heeft gezegd, en als het waar is, tegen welke ziektes is dat toen ontwikkeld?

Alvast bedankt,
mvg Salieri
Salieri:

Citaat:
In de eerste klas hadden we het met geschiedenis over de Jodenvervolging. Mijn leraar had gezegd dat er in de oorlog in de kampen, gruwelijke dingen zijn gebeurt (wat ook waar is), maar er zijn ook medicijnen tegen bepaalde ziektes ontwikkeld (zei hij) door proeven op de gevangen genomen Joden.



Inderdaad, al weet ik niet of ze ontwikkeld zijn. Ik denk eerder VERDER ontwikkeld en getest. Op onschuldige gevangenen die het vaak niet overleefden OF hun hele leven er last van hadden.

Maar is hier niet al een topic over geweest?


di dec 20, 2005 9:36 am
Salieri
Bericht 
Geen idee eigenlijk :oops:


di dec 20, 2005 9:40 am
Avatar gebruiker
Gerd

Geregistreerd:
za mei 22, 2004 10:36 am
Berichten: 1133
Woonplaats: Tollembeek, Belgiƫ
Bericht 
In dit topic vind je wat meer info hierover:

http://www.tweede-wereldoorlog.nl/forum ... perimenten

Gerd


di dec 20, 2005 2:51 pm
Profiel
Onyx
Bericht 
Daar staat zijn vraag ook in, blijkbaar niet het antwoord.


di dec 20, 2005 3:01 pm
Avatar gebruiker
Gerd

Geregistreerd:
za mei 22, 2004 10:36 am
Berichten: 1133
Woonplaats: Tollembeek, Belgiƫ
Bericht 
Die informatie + de links die Kevin geeft, geven alleszins een goed beeld van de experimenten die de nazi's hebben gedaan. Ook deze link http://www.ushmm.org/museum/exhibit/onl ... ymedicine/ levert nog interessante info op.

Bovendien wordt de stelling van de leraar van Salieri wel bevestigd door o.m. Wilco en Kevin, waarmee toch al een deel van zijn vraag is opgelost.

Nu blijft nog de vraag welke medicijnen/behandelingsmethoden concreet werden ontwikkeld.

Gerd


di dec 20, 2005 3:24 pm
Profiel
Desiree
Bericht 
Ik heb gehoord dat ze asperine en medcijnen tegen kanker hebben ontwikkeld (of in ieder geval een voorloper ervan).


di dec 20, 2005 5:38 pm
Salieri
Bericht 
Hadden ze toen al voorlopers van medicijnen tegen kanker?
Wow, dat is eigenlijk wel erg vroeg, in de jaren 40 al een voorloper (of al een echt medicijn) tegen kanker :? :shock:


di dec 20, 2005 8:07 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6998
Bericht 
Desiree schreef:
Ik heb gehoord dat ze asperine en medcijnen tegen kanker hebben ontwikkeld (of in ieder geval een voorloper ervan).

Aspirine werd volgens Wikipedia al eerder ontwikkelt:

Citaat:
In 1899 komt de aspirine in poedervorm op de markt, vanaf 1900 in tabletten.


Het is natuurlijk mogelijk dat nazi-doktoren verder met aspirine experimenteerden. Onderzoek naar kanker is er inderdaad veel verricht door de nazi's. Meer hierover op de volgende link: The Nazi War on Cancer. De nazi's ontdekten ook dat roken kanker veroorzaakte. In het topic dat Gerd noemde, is hierover meer te vinden.

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


di dec 20, 2005 8:15 pm
Profiel WWW
jobje
Bericht 
ze hebben ook heel veel geexperimenteerd met straling, waar de medici van nu o.a. van geleerd hebben wat dodelijke hoeveelheden straling zijn of zwaar schadelijke hoeveelheden! en daarnaast dus ook dat straling kanker kan elimineren

zo ook hebben ze geexperimenteerd met bevriezingsverschijnselen en onderkoeling. (dr. Mengele (hij verdient de titel niet, engel des doods is beter) in Auschwitz)... ik weet niet of hier nog iets van in de gezondheidszorg gebruikt wordt!


do jul 20, 2006 3:37 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group