Het is nu vr apr 19, 2024 4:10 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Santa Fe Sand & Water festival 
Auteur Bericht
svdwal
Bericht 
Tsja,

Het klopt, de organisatie wou absoluut geen Duitsers volgens mijn informatie.
Het blijft dan altijd jammer dat je uiteindelijk foto's ziet van mensen in Duits uniform op dat desbetreffende event met het commentaar erbij dat er absoluut niet moeilijk over gedaan werd.
Het wordt een ongelijke strijd op deze manier, ben hier al jaren mee bezig en de opinie blijft hetzelfde.

Sta je op een event als Duitser dan krijg je lof en complimenten dat je zo goed bezig bent, maar vervolgens durfen ze het zelf niet aan vanwege de zogenaamde commotie.
Maar kleden ze wel "Nep-Duitsers" aan zodat er een zogenaamde vijand is.

Ik maak me niet eens meer druk om, ik hoop dat ook die organisatoren gaan inzien dat het mogelijk is.
Maar om dit te bereiken dienen m.i. de gealieerden deelnemers dit ook duidelijk te maken dat een goede vijand nodig is.

Just my 1p opinion,

SJoerd


vr jul 15, 2005 2:19 pm
Mr_Flibble
Bericht 
Hier nog twee foto's die ik met de Zeiss Ikon uit 1937 heb gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding


di jul 26, 2005 12:57 pm
Timetraveller
Bericht 
Enige tijd geleden was er zoals jullie wel weten in roermond het santa fe water and sand festival.
En zoals verwacht was het erg leuk intersant en indrukwekkend.
Ondanks de hitte, drukte en de felle zon toch een aantal foto’s gemaakt
Vooral het reenactment gedeelte was een uitdaging om te fotograferen, heelaas zijn de foto’s niet perfect wat belichting en compositie betreft en was zelf de datastamp vergeten uit te schakelen maar ja het was dan ook mijn eerste foto shoot.

Nieuwsgierig geworden kijk dan op

http://photobucket.com/albums/a126/timetraveller1975/

Veel kijk plezier.
En wat mij betreft tot op santa fe 2006 of een van de andere living history evenementen.

Groetje Rich. :D


di aug 16, 2005 1:33 pm
Mr_Flibble
Bericht 
Ik zie mezelf nog terug op een paar foto's.
Het valt inderdaad niet mee om tijdens een schijngevecht fatsoenlijke foto's te maken. Daar kwam ik tijdens de shows van Beltring ook achter.

Maar dat neemt niet weg dat je daar een mooie collectie online hebt staan Rich. :D


Groet,

Rick


di aug 16, 2005 7:28 pm
Timetraveller
Bericht 
Hoi Mr Flibble

Als ik de reply’s zo nalees was jij dus de persoon in het camouflagetenue zo ja sta je inderdaad een paar keer op de foto.
Als ik me niet vergis is je camouflagetenue toch van de usmc of had de us army ook camouflagetenue in gebruik in europa ?
Ik las op de post Whings and Wheels dat je daar niet naar toe ging.
Mocht je nieuwsgierig zijn naar wat je daar gemist hebt moet je over enkele dagen nog maar eens kijk op de foto site, daar verschijnt ASAP een whings and wheels album.

Groetjes Rich


di aug 16, 2005 8:14 pm
Mr_Flibble
Bericht 
Dat ben ik inderdaad, in een US Army Camouflage HBT pak. Het is een ander model dan de USMC HBT set. Het grootste verschil zit'm in de knopen, USMC heeft metale knopen en deze zijn niet verborgen, zoals bij het US Army model.

De US Army Camo is verstrekt vlak voor de landing in Normandië en enkele maanden gedragen door een beperkt aantal eenheden, waaronder de 30 Infantry Division en het 17th Engineers battalion, 82 Recon en 41st Armored Infantry Regiment van de 2nd Armored Division.
Doordat veel Amerikaanse eenheden niet wisten dat er camouflage gedragen werd door de eigen zijde, en omdat het op afstand veek weg had van Duitse camo veroorzaakte het nogal wat 'friendly fire' incidenten (zover bekend zonder fatale gevallen). Eind augustus, begin september werd het pak niet langer verstrekt. Een aantal ervan zijn nog naar de Pacific verstuurd.

Ik geloof dat ik bij Wings And Wheels heel veel gemist heb, Ik ben zelf naar het M'era Luna festival in Duitsland geweest. Maar, ik heb vandaag wel nog wat zwart/wit foto's van het Beltring evenement in Engeland op mijn site gezet:

http://www.flibweb.nl/rickspics/Ww2-30.html


di aug 16, 2005 9:22 pm
Timetraveller
Bericht 
Leuke foto’s Mr_Flibble. :D
En nog bedankt voor je uitgebreide info over de camouflagetenue
Nou zoals gezegd heb ik dan eindelijk de Wings and Wheels Foto’s online
Door het nogal grote aantal kon ik ze niet bij de Santa Fe foto’s plaatsen.
Maar desondanks staan ze toch online en wel: :)
http://s10.photobucket.com/albums/a126/ ... eller1975/

Veel kijk plezier :shock:

Groetjes Rich. :)


zo aug 21, 2005 12:01 pm
Cathaleine
Bericht 
Dit jaar weer op 24/25 juni!


ma jun 05, 2006 6:48 pm
alois
Bericht 
Wat is de locatie? Want Roermond is lekker in de buurt voor mij.


ma jun 05, 2006 8:15 pm
Mr_Flibble
Bericht 
Dit zal wel helpen:

http://www.santafe-online.nl/


ma jun 05, 2006 9:49 pm
Zjoz
Bericht 
alois schreef:
Wat is de locatie? Want Roermond is lekker in de buurt voor mij.


bij buurtschap De weert, zeg maar tussen Roermond en Horn bij de maasplassen.

Dit jaar hebben ze trouwens wat meer reclame gemaakt, hangt hier overal vol met grote billboards


do jun 08, 2006 12:02 am
VictordeWaal
Bericht 
Citaat:
Gelukkig hield de schutter het wapen omhoog toen hij afdrukte.
Dat is de eerste regel die ik leerde toen ik in dienst zat: NOOIT, maar dan ook NOOIT je wapen op iemand richten, ook niet voor de lol of wat dan ook. ALTIJD omhoog.

Die schutter heeft dus gedaan wat hoorde. Petje af voor die man. :D


zo okt 22, 2006 10:59 pm
marloes
Bericht 
Wij waren er ook;

http://www.return2style.de/1939-49/roer ... antafe.htm

Afbeelding

Over de veldslag was ik niet zo te spreken.
Ik vind zoiets eigenlijk alleen kunnen als het heeeeeel erg goed gedaan wordt, want zelfs dan benadert het de werkelijkheid nauwelijks.
Het moet goed en stijlvol gedaan worden.
Niet zomaar wat rennen en knallen.
Helemaal raar was het dat er gewoon andere lui middenin bleven staan terwijl de nepkogels ze om de oren vlogen.
Bestuurder van een voertuig bleef er vrolijk bovenop zitten en een fotograaf trok zich er ook niets van aan dat hij in het echt allang dood zou zijn zijn geweest.

Het was wel mooi dat het halve kampement en de voertuigen bedekt waren onder een berg hooi, dat zag er fantastisch uit.

Overigensch is het maken van fotos tijdens veldslagen een stuk makkelijker als je zelf mee doet

8)

Deze heb ik een tijdje geleden gemaakt;

Afbeelding


za dec 16, 2006 3:33 pm
C. Works
Bericht 
Wow, mooie foto Marloes :shock: ! Is dit 2nd armored of USMC?


wo dec 27, 2006 9:54 pm
marloes
Bericht 
C. Works schreef:
Wow, mooie foto Marloes :shock: ! Is dit 2nd armored of USMC?


Hahaha, geen idee!
Foto jaren geleden gemaakt op Archeon.

Hier nog een;

Afbeelding


wo dec 27, 2006 10:13 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group