Het is nu do maart 28, 2024 11:05 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Airborne wandeltocht 
Auteur Bericht
-Spitfire-
Bericht Airborne wandeltocht
Op 2 september wordt er weer de jaarlijkse airborne wandeltocht gehouden in Oosterbeek.
De tocht gaat langs verschillende monumenten en landingsterreinen en is in een paar afstanden te lopen.

Meer informatie is te vinden op:
www.airbornewandeltocht.nl


za aug 12, 2006 3:06 pm
Dutch-Lion
Bericht 
Ik weet het, ik loop ook elk jaar mee ;)

zie je dan! ;)


za aug 12, 2006 3:14 pm
-Spitfire-
Bericht 
Dutch-Lion schreef:
Ik weet het, ik loop ook elk jaar mee ;)

zie je dan! ;)


Welke afstand loop jij?


za aug 12, 2006 3:23 pm
Dutch-Lion
Bericht 
normaal gewoon 10, dit jaar maar eens 15...uiteraard doe ik ook nog wel eens de 40 :) ... maar dan wacht ik even tot ik bij de landmacht zit :mrgreen:


za aug 12, 2006 3:24 pm
-Spitfire-
Bericht 
Ik ga of de 10 km of de 15 km doen. Aan de route zien zie ongeveer dezelfde dingen.


za aug 12, 2006 4:06 pm
Dutch-Lion
Bericht 
ja, bij 15 maaj e aan het einde een iets langere weg, maar in het begin en aan het eind komen alle lopers op dezelfde route


za aug 12, 2006 4:09 pm
Firefly
Bericht 
Ik heb me voor dit jaar ook ingeschreven. Het lijkt me zeer interessant om door de gebieden te wandelen waar de Engelse en Poolse parachutisten tijdens Market Garden geland zijn en om in deze gebieden de bezienswaardigheden te bezichtigen. Een mooi eerbetoon aan de Engelse en Poolse militairen die de Slag om Arnhem niet overleefd hebben. Het maakt het ook de moeite waarde om aan deze wandeltocht mee te doen aangezien er Engelse en Poolse veteranen mee zullen lopen. Ik ben zeer benieuwd naar deze dag. Vooral aangezien het in het kader is van de 60ste editie van de Airbornewandeltocht.


zo aug 20, 2006 6:58 pm
Dutch-Lion
Bericht 
Ik kan vertellen (was ook bij de warndeltocht van 50 jaar terug slag om arnhem) dat het een zeeeeeeer emotionele maar wonderbaarlijke tocht is. Werkelijk waar super om er aan mee te doen. Ik heb vorig jaar zelfs met een Deense veteraan uit de wo2 gesproken! :lol: En daarbij komt ook nog eens dat het gebied en de bossen bij Oosterbeek (waar je zult lopen) echt heel er mooi is, en vooral zeer intressant is als je je daarbij bedenkt dat daar 51 jaar terug die Britse en Duitse militairen in gevecht zijn geweest...Ook is hotel Hartenstein daar te bezichtigen...ook doordeweeks bezoekbaar voor de mensen die van een oorlogsmuseum houden!


zo aug 20, 2006 7:10 pm
Firefly
Bericht 
Dat belooft dan een zeer mooie en interessante dag te worden. Het Airbornemuseum 'Hartenstein' heb ik al meerdere malen bezocht en zal er ook zeker op de dag van de Airborne wandeltocht weer een kijkje gaan nemen. Het blijft een zeer mooi en indrukwekkend museum. Ik ga overigens de 25 kilometer lopen. Het zal dus een lange dag gaan worden :wink:


zo aug 20, 2006 9:12 pm
-Spitfire-
Bericht 
25 km :shock: Veel plezier. Ik houd het op de 10 km. :D


zo aug 20, 2006 9:14 pm
-Spitfire-
Bericht 
Voor de gene die gaan. Dit vond ik op tommy-talk.com

De Gelderlander schreef:
Regen probleem Airborne Wandeltocht
Door KEES JANSEN


Donderdag, 31 augustus 2006 - OOSTERBEEK - De regenval teistert de organisatie van de Airborne Wandeltocht. Bospaden zijn onbegaanbaar en ook de grote parkeerplaats is niet bruikbaar.
De organiserende Politie Sport Vereniging Renkum (PSVR) is druk bezig om alternatieve routes uit te zetten. Volgens voorzitter Pouwel Vos zijn er problemen bij het afdalen naar de Utrechtseweg in de buurt van de Wolfhezerweg en op de veertigkilometerroute langs de noordkant van het spoor.

Volgens Vos is de organisatie bezig om alternatieve routes voor zeer slechte stukken te zoeken. „Bij mijn weten is dit niet eerder gebeurd. We hebben wel eens eerder regen gehad, maar dat het in zulke hoeveelheden uit de lucht kwam dat we routes moesten omleggen, is nieuw.“

Door de overmatige regenval is ook het centrale parkeerterrein op de weide voor Mill Hill onbruikbaar geworden. Vos: „Het terrein is zo drassig dat de boer het gras niet eens kan maaien zonder er weg te zakken. Laat staan dat je er 2000 tot 3000 auto’s op kunt parkeren.“

De organisatie heeft geregeld dat 750 auto’s op sportcentrum Papendal kunnen worden gestald. Connexxion pendelt met bussen naar Oosterbeek. Wandelaars moeten daar wel voor betalen. Vos: „Er zullen opmerkingen over komen, maar wij hebben het geld er niet voor.“

De Dreyenseweg wordt vroeg in de ochtend ter hoogte van de Amsterdamseweg afgesloten. Alleen bussen en aanwonenden mogen passeren. De organisatie doet een beroep op de deelnemers om met het openbaar vervoer te komen. Alle treinen stoppen zaterdag in Oosterbeek en Connexxion zet extra bussen in. Twee kleinere parkeerplaatsen, nabij sportpark Hartenstein en bij de Benedendorpsweg, kunnen nog wel worden gebruikt. „We denken daar met wat rijplaten wel vooruit te kunnen.“

Tot gisteren waren tussen de 18.000 tot 20.000 kaarten in de voorverkoop verkocht, net zoveel als voorgaande jaren. De organisatie gaat uit van 30.000 tot 32.000 deelnemers, afhankelijk van het weer. „Als het ’s ochtends vroeg mooi weer is, dan worden het er meer.“

De zestigste Airborne wandeltocht staat in het teken van de huldiging van de twaalf volhouders die aan alle edities hebben meegedaan. Ze worden ’s ochtends vroeg gehuldigd en gaan iets na elf uur onder begeleiding van muziek en majorettes gezamenlijk van start.
www.airbornewandeltocht.nl


do aug 31, 2006 4:39 pm
Dennis N
Bericht 
Zijn er nog mensen die dit jaar op 1 september gaan?
Ik ben van de partij, loop de 15km met de Natres, B-cie, 1ste en 2de peloton. Het wordt mijn eerste keer, maar heb er zeker zin in!


vr jun 15, 2007 9:11 pm
Bestuur STIWOT
Ewoud

Geregistreerd:
vr apr 16, 2004 7:05 pm
Berichten: 1024
Woonplaats: Amsterdam
Bericht Re: Airborne wandeltocht
-Spitfire- schreef:
Op 2 september wordt er weer de jaarlijkse airborne wandeltocht gehouden in Oosterbeek.
www.airbornewandeltocht.nl


Zullen we daar 1 september van maken? :wink:

Leuke wandeltocht, zal even kijken of ik ook eens mee kan doen.


vr jun 15, 2007 9:28 pm
Profiel WWW
Dennis N
Bericht Re: Airborne wandeltocht
Ewoud schreef:
-Spitfire- schreef:
Op 2 september wordt er weer de jaarlijkse airborne wandeltocht gehouden in Oosterbeek.
www.airbornewandeltocht.nl


Zullen we daar 1 september van maken? :wink:

Leuke wandeltocht, zal even kijken of ik ook eens mee kan doen.


Even kijken naar de datum dat hij gepost heeft Ewoud, vorig jaar was de Mars op 2 september.... :wink:


vr jun 15, 2007 9:36 pm
Bestuur STIWOT
Ewoud

Geregistreerd:
vr apr 16, 2004 7:05 pm
Berichten: 1024
Woonplaats: Amsterdam
Bericht 
Ik zei niks.... :oops:

_________________
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)


vr jun 15, 2007 10:23 pm
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group