Het is nu do apr 18, 2024 2:28 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 525 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 35  Volgende
Adoptiegraven 
Auteur Bericht
ron_R
Bericht 
ligen beide op margraten begraven
bezoek het kerkhof 4 keer per jaar en is voor mij iets meer dan ene uur rijden

ron


di aug 21, 2007 8:25 pm
Ronald S
Bericht Adoptiegraven
Ik heb de volgende graven geadopteerd:

PFC James Donavon Mock, 506th PIR 101st Airborne
Capt Robert Woodhull, 517 PRCT.
William Byrnes, 506th PIR 101st Airborne
Paul M Cody, 327 GIR 101st Airborne Division.

Airborne for Always.

Ron


zo aug 26, 2007 10:18 am
John S.
Bericht 
Mooi lijstje Ron !!!

Hang Tough !!


ma aug 27, 2007 8:03 am
Ronald S
Bericht 
Thanks Jumpmaster

Currahee

Groeten uit Beek

Ronald


ma aug 27, 2007 10:33 am
Garand
Bericht 
En voilà,

m'n certificaat van Margraten lag vanmorgen in de bus :D

Had reeds enkele maanden geleden een aanvraag gedaan voor zowel H-Chapelle als Margraten. Van HC heb ik voorlopig nooit iets vernomen en ook toen ik er een week of 2 terug was lag m'n enveloppe niet tussen de stapel. Zal es terug in contact treden.

Margraten wist me toen ik mailde meteen te melden dat het wel maanden kon duren, maar dat het zou gebeuren.
En zie, vroeger dan verwacht is m'n certificaat er.

Een blij man gaat dus nu volop op zoek naar meer informatie (zal de tips die elders op dit forum staan goed kunnen gebruiken).

Voorlopig nog maar enkel dit dus:

Davenport Herbert C
l-5-5
Sgt
34736209
513 PRCHT INF 17 ABN DIV
Tennessee
30/03/1945

Ik begin dus, zowel qua zoekmethode als qua info, vanaf nul, dus aan de slag!
Alle info is welkom.

Hartelijke dank,

R.


ma aug 27, 2007 12:04 pm
John S.
Bericht 
Ah, mooi weer een Golden Tallon.


ma aug 27, 2007 12:11 pm
Garand
Bericht 
'Thunder from heaven'... :D

M'n opzoekingen vlotten helaas niet even 'cool', maar we werken eraan!


di aug 28, 2007 1:34 am
John S.
Bericht 
Wanneer je me via PM je mail stuurt dan zet ik je op de mailinglijst van de 17th Airborne Association. Dan kun je ook eens een balletje opgooien onder de leden.


di aug 28, 2007 7:56 am
Ronald S
Bericht 
Jumpmaster,

Ben je ook bekend met 517 Parachute Regiment Combat Team.
Was aanvankelijk ook een Regiment van de 17th Airborne.

Trouwens een goede vriend heeft ook een graf van de 17th Airborne Div.
En kun en wil je mij ook toevoegen aan die mailinglist?

Groet

Ronald


di aug 28, 2007 2:54 pm
John S.
Bericht 
Ronald, stuur me even jouw e-mailadres via PM. Dan zet ik je op de lijst.


di aug 28, 2007 3:23 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Citaat:
Hallo, wij hebben 2 graven geadopteerd op het WOII kerkhof in margraten. nu ben ik op zoek naar de betekenis van de volgende afkortingen:
- DIV ARTY 84 DIV
- 28 INF 8 DIV

Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen.


Iemand met de exacte benamingen?


zo sep 02, 2007 7:55 pm
Profiel
-Spitfire-
Bericht 
Division Artillery, 84th Division
28th Infantry Regiment, 8th Division.


zo sep 02, 2007 8:04 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Thanx, ik geef het door.


zo sep 02, 2007 8:04 pm
Profiel
Ishirra
Bericht 
Hoi iedereen,

Ik volg dit forum al een tijdje maar heb nog nooit gepost. Eindelijk komt het er een keertje van.

Ik heb mezelf aangemeld om 5 graven te adopteren in Margraten. Ikzelf ben van de regio Antwerpen (België dus), hopelijk is dit geen probleem om dan een graf ( in mijn geval, meerdere) te adopteren.
Ik ben al jaren geïntereseerd in WW2 (niet zo fanatiek al begint dat de laatste tijd te veranderen) en toen ik zag dat je een graf kon adopteren wou ik natuurlijk m'n bijdrage leveren.
Wat is een maandelijkse trip naar Margraten om bloemen te leggen en een bezoekje/eerbetoon te brengen aan het graf van iemand die zijn leven gegeven heeft zodat ik nu vrij kan gaan en staan waar ik wil....

Hopelijk heb ik binnen enkele weken/maanden mijn informatie en kan ik actief beginnen opzoeken.... Ik kijk er al naar uit!!

PS: is dit ook mogelijk in België zelf? Ik weet dat we in West-Vlaanderen redelijk veel kerkhoven hebben (grootste deel wel WW1 kerkhoven dacht ik) dus normaal zou dat toch mogelijk moeten zijn?


zo sep 23, 2007 12:54 pm
Dennis N
Bericht 
Beste Ishirra,

Welkom op dit forum en fijn om te horen dat je graven wilt adopteren. Het is volgens mij geen probleem om te adopteren als je in Belgie woont. Het is ook mogelijk om op Henri Chappele en de Ardennes Cemetery graven te adopteren. Moet je maar even rondneuzen op het forum en dan zal je ongetwijfeld antwoord op al je vragen vinden.

Wat ik wel opmerkelijk vind is dat je vijf graven in een keer adopteert. Persoonlijk zou ik beginnen met een of twee graven. Zo kun je je eerst wat orienteren op wat het allemaal inhoudt, kwaliteit boven kwantiteit is mijn motto. Maar zoals ik al zei, dit is persoonlijk, maar het is jammer als je aandacht op je andere geadopteerde soldaten verslapt omdat je met 1 soldaat heel ver komt in je zoektocht. Ze waren en zijn nog steeds allemaal gelijk!


zo sep 23, 2007 1:47 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 525 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 35  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group