Het is nu do maart 28, 2024 9:30 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 525 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 35  Volgende
Adoptiegraven 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Hartelijk bedankt! Voor de reacties!

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


vr nov 04, 2005 11:01 pm
Profiel
John S.
Bericht 
Your' welcome

Hang Tough !!


vr nov 04, 2005 11:03 pm
97Th Division
Bericht 
Is jammer want veel mensen doen er niks meer met het graf is beetje hype geworden omdat Bush er is geweest maarja jammer genoeg gebeurd dit.Ze vragen je alleen minimaal 5 euro bedrag voor de verzendkosten verder hoef je niks te betalen.Morgen ga ik weer mijn graf bezoekn omdat allerheiligen is geweest en ik wacht nog altijd een mail van een veteraan van de 97e divisie af die me helpt met informatie op te zoeken :D


zo nov 06, 2005 12:19 am
John S.
Bericht 
Ja, ik vind ook dat je er wat mee moet doen. Ik ben op zoek gegaan naar informatie bij verschillende archieven en heb zelf familieleden gevonden. Ook heb ik via een Amerikaanse krant informatie gezocht. Je krijgt echt ongelofelijk leuke reacties.
In december zal George Koskimaki een stukje over een van "mijn" soldaten publiceren in de Screaming Eagle Magazine.


ma nov 07, 2005 11:30 pm
Chase
Bericht 
hallo.

Ik heb nu ruim een jaar geleden een graf geadopteerd op begraafplaats Margraten.
Ik ben alleen nog steeds op zoek naar informatie over " mijn " soldaat.
Is er iemand die mij informatie kan geven over zijn rang , eenheid , de plaats waar zijn eenheid gelegerd zat , etc?.

naam soldaat : Lorentzen. John. A.
vak, rij, graf : E-5-4
rang : TEC 4
reg. nummer : 39697621
eenheid : 530 AAA AW BN
datum van sneuvelen : 28 June 1945
staat : California


mensen die informatie hebben , hoor ik graag.

alvast bedankt , Marco


di nov 15, 2005 1:18 am
Chase
Bericht 
hallo

Citaat:
Ik ben alleen nog steeds op zoek naar informatie over " mijn " soldaat.
Is er iemand die mij informatie kan geven over zijn rang , eenheid , de plaats waar zijn eenheid gelegerd zat , etc?.


per stom toeval kom ik ineens een site tegen waar het merendeel van mijn vragen beantwoord wordt.


Laurentzen, John A., Kittson County,
Technician 4th Class, U.S. Army, Service # 39697621
530th Anti-Aircraft Arty (Automatic Weapons) Battalion
Entered the Service from: California
Died: June 28, 1945
Buried at: Plot E Row 5 Grave 4, Netherlands American Cemetery, Margraten, Netherlands


hetgeen waar ik alleen nog geen antwoord op kan vinden is , waar deze eenheid gelegerd zat?.







di nov 15, 2005 1:59 am
97Th Division
Bericht 
is die aan z'n verwondingen overleden John A. Kittson ? omdat de oorlog toen afgelopen was in Europa?.Trouwens weer mail van die veteraan gekregen die heeft 6 dozen met fotos die hij via email zou doorsturen dus ben benieuwd :D verder in Henri Chapelle vind ik verschrikkelijk misschien al gehoord dat mensen daar gewoon hun honden loslaten of door de graven heen fietsen en schijnt dat in de zomer zelfs daar mensen liggen te zonnebaden :shock: dit vind ik dus zeer geen respectik ben er al over nadenken om brief naar kerkhof te schrijven of neit verstandig zou zijn wat meer personeel daar te hebben :roll:


zo dec 11, 2005 12:52 pm
Chase
Bericht 
geen idee , ik kan dat ook nergens terugvinden of hij bezweken is aan verwondingen? , ik weet ook niet of elk deel van europa op dat moment bevrijd was , of dat er nog ergens brandhaarden van verzet waren vanuit duitse kant ?


vr dec 16, 2005 9:18 pm
Panky51
Bericht 
Airborne,

Dat over Henri-Chapelle lijkt mij nogal stug, zonnebaders/fietsers etc....De U.S. Superintendents kennende schoppen die hoogstpersoonlijk zich misdragende individuen er van af ! En dat zou ikzelf en waarschijnlijk andere bezoekers ook doen wanneer wij zulk wangedrag zouden zien...


Paul


vr dec 16, 2005 10:43 pm
John S.
Bericht 
Panky schreef:

Citaat:
Airborne,

Dat over Henri-Chapelle lijkt mij nogal stug, zonnebaders/fietsers etc....De U.S. Superintendents kennende schoppen die hoogstpersoonlijk zich misdragende individuen er van af ! En dat zou ikzelf en waarschijnlijk andere bezoekers ook doen wanneer wij zulk wangedrag zouden zien...


Inderdaad....

Het lijkt me inderdaad vreselijk als het verhaal van Airborne waar is. Ik ben er al heel wat keren geweest, maar ikzelf heb dit soort misstanden nooit meegemaakt.


vr dec 16, 2005 11:28 pm
97Th Division
Bericht 
tsja ik ga ervan uit dat de krant niet hierover gelogen heeft inderdaad zo vreselijk zou zijn maarja als het zo is hard optreden in ieder geval !!!!


za dec 17, 2005 10:57 pm
John S.
Bericht 
Wat mij betreft moeten die lui een flinke schop onder hun k.nt krijgen. Het is echt te schandalig voor woorden.


zo dec 18, 2005 2:01 pm
AndyB
Bericht 
lijkt me enorm interessant, ik heb alvast een mail gestuurd voor verdere info :wink: ik hou jullie op de hoogte!


ma dec 19, 2005 7:37 pm
John S.
Bericht 
Succes !!!!


ma dec 19, 2005 7:46 pm
AndyB
Bericht 
Jumpmaster schreef:
Succes !!!!


sowieso zou het een maandelijks bezoekje waard zijn, is een klein gebaar voor hetgeen waar ze voor gevochten hebben!


ma dec 19, 2005 8:27 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 525 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 35  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group