Het is nu vr maart 29, 2024 10:05 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 525 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 35  Volgende
Adoptiegraven 
Auteur Bericht
John S.
Bericht 
Ja ik ben er elke maand wel een paar keer.
Het is iedere keer weer louterend.....


ma dec 19, 2005 9:00 pm
AndyB
Bericht 
Jumpmaster schreef:
Ja ik ben er elke maand wel een paar keer.
Het is iedere keer weer louterend.....


Hopelijk krijg ik snel antwoord :D


ma dec 19, 2005 9:02 pm
97Th Division
Bericht 
Hou ons op de hoogte ja , vrijdag ga ik weer naar Margraten effe bloemstukje brengen voor kerstmis bij Robert K Ramsdell :wink:


ma dec 19, 2005 11:07 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Misschien is het een leuk idee dat diegenen die een adoptiegraf hebben, een aparte topic openen, en daar de informatie stap voor stap invoeren die ze ontvangen. Dat lijkt me gigantisch interessant, en misschien stuit er dan iemand op informatie waar ze jou mee verder kunnen helpen.

Dus dat je na elke e-mail of brief met informatie weer even een update geeft. Is dat een idee?

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


ma dec 19, 2005 11:30 pm
Profiel
97Th Division
Bericht 
Klinkt als muziek in m'n oren.prima idee vind ik het ik weet niet wat anderen vinden ? maar goed bedacht Bigshot :wink:


di dec 20, 2005 8:48 am
John S.
Bericht 
Ik vind het een top-idee !!!

Ik kan veel vertellen over het hebben van adoptie graven ansich, maar ook over het zoeken naar informatie over " jouw" soldaat. Het is altijd weer een avontuur om op zoek te gaan naar de roots en het levensverhaal van de soldaat waarvan je het graf hebt geadopteerd. Kortom, ik denk dat we een apart topic moeten openen.


di dec 20, 2005 9:04 am
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Nou, jullie weten denk ik allemaal hoe het werkt hé :wink:.

Als er een mooie 'handleiding' over adoptie en/of het zoeken naar info komt is het misschien mogelijk om er een 'sticky' van te maken. Denk dan wel even goed na over de opzet en overleg met elkaar, wat mij betreft in een apart topic waar we dan later een mooi overzichtelijk sticky topic van kunnen maken.


di dec 20, 2005 2:18 pm
Profiel
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Is het niet handig, als iedere persoon een aparte topic opent over zijn perso(o)n(en)? Anders wordt er allerlei verschillende informatie over verschillende personen door elkaar gepost. Dus Airborne opent een aparte topic en Jumpmaster en iedere andere user die er belang bij heeft ook.

Het lijkt me leuk om te lezen hoe veteranen jullie aan informatie helpen. Via welke weg je je aan informatie bent gekomen e.d. En misschien kunnen anderen jullie dan helpen.

Ik dat een voorstel?

(Ik heb zelf ook reeds een mailtje gestuurd :wink: )

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


di dec 20, 2005 6:24 pm
Profiel
John S.
Bericht 
Even voor diegenen die een mail of brief gestuurd hebben naar de Stichting Oorlogsgraven in Margraten; ga er wel van uit dat het weken (maanden) kan duren eer je reactie krijgt. Maar er zijn graven genoeg. Van de meer dan 8000 graven zijn er nu tussen de 300 en 500 vrijgekomen door een opschoningsactie.

Aangezien het toekennen van graven een vrijwilligerswerk is kun je je voorstellen dat er wel wat tijd overheen gaat. Ook moeten de officiele adoptiecertificaten gedrukt worden en dat kost ook wat tijd.

Mocht je interesse hebben in een bepaalde eenheid of divisie dan kun je dat kenbaar maken in je verzoek. Vergeet niet dat het mogelijk is dat je voorkeur niet wordt gehonoreerd. Bijvoorbeeld: wil je een graf van de 506 PIR, 101st Airborne., dan wordt het heel moeilijk........zo niet onmogelijk......De bekende Airborne Divisies zijn natuurlijk ook lastig.

Alle leden van BOB zijn natuurlijk al lang vergeven (Bijv. Robert van Klinken).

De ene divisie is populairder dan de andere..............

Succes !!!!!!


do dec 22, 2005 9:23 am
AndyB
Bericht 
Jumpmaster schreef:
Even voor diegenen die een mail of brief gestuurd hebben naar de Stichting Oorlogsgraven in Margraten; ga er wel van uit dat het weken (maanden) kan duren eer je reactie krijgt. Maar er zijn graven genoeg. Van de meer dan 8000 graven zijn er nu tussen de 300 en 500 vrijgekomen door een opschoningsactie.

Aangezien het toekennen van graven een vrijwilligerswerk is kun je je voorstellen dat er wel wat tijd overheen gaat. Ook moeten de officiele adoptiecertificaten gedrukt worden en dat kost ook wat tijd.

Mocht je interesse hebben in een bepaalde eenheid of divisie dan kun je dat kenbaar maken in je verzoek. Vergeet niet dat het mogelijk is dat je voorkeur niet wordt gehonoreerd. Bijvoorbeeld: wil je een graf van de 506 PIR, 101st Airborne., dan wordt het heel moeilijk........zo niet onmogelijk......De bekende Airborne Divisies zijn natuurlijk ook lastig.

Alle leden van BOB zijn natuurlijk al lang vergeven (Bijv. Robert van Klinken).

De ene divisie is populairder dan de andere..............

Succes !!!!!!



Bestaat er dan niet zoiets als een inventaris lijst wie er zo allemaal begraven ligt?


do dec 22, 2005 3:18 pm
John S.
Bericht 
http://www.abmc.gov/cemeteries/cemeteries/ne.php

http://www.adoptiegraven-margraten.nl/


Alleen op de begraafplaats zelf is er een map met alle graven. Heb je een naam en wil je kijken waar die persoon ligt, kijk dan op de bovenstaande link.


do dec 22, 2005 3:33 pm
John S.
Bericht 
Deze link is beter:


http://www.abmc.gov/search/wwii.php


Succes met zoeken.


do dec 22, 2005 5:21 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Zoek bij Nederlandse begraafplaatsen, dan op All, alhier de resultaten:

http://www.abmc.gov/search/wwii_state_list.php

Dat helpt niet veel... Of zoek ik verkeerd?

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


do dec 22, 2005 5:30 pm
Profiel
John S.
Bericht 
Klopt, je krijgt niet de totale lijst.
Je moet gericht zoeken....Helaas

Bijv: John M. LaCour


:wink: :wink: :wink:


do dec 22, 2005 5:35 pm
John S.
Bericht 
Zoeken op: La Cour

en dan heb je 'm........


do dec 22, 2005 5:37 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 525 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 35  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group