Het is nu do maart 28, 2024 8:23 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Adoptie van Robert K Ramsdell 
Auteur Bericht
97Th Division
Bericht Adoptie van Robert K Ramsdell
Dit jaar (2005) geadopteerd dus nog niet zo lang.Ik ben zeer nieuwsgierig naar deze man,zijn leven enzo en of hij getrouwd was en hoe oud hij was.Deze adoptie heeft voor mij nieuwe wegen geopend waarin ik toch steeds meer te weten ben gekomen over de laaste strijden die toch zeer zwaar zijn geweest.Om te beginnen is zijn naam Robert K Ramsdell en hij komt uit New York.Hij heeft in de 97ste Divisie(ook wel de Trident Divisie genoemd) gediend in het 303e regiment.Zijn sterftedatum is 13 april 1946 dus vlak voor het einde.Tot nu toe heb ik hulp van een veteraan die ik op de site www.97thdivision.com ben terecht gekomen.Deze man,Bob Rowland werkte als MP in de 97ste Divisie en hij is zoals veel veteranen in de 80er jaren al.Hij was zeer opgewekt toen hij mijn email kreeg want hij schreef me dat ik de 1e was uit Nederland die hem mailde om Militaire achtergrond.Hij is nog altijd op zoek voor me en heeft al veel archieven gezoekt maar helaas heeft hij het superdruk want hij heeft 4 kinderen,20 kleinkinderen en 22 overkleinkinderen :shock: .Nouja ik wou jullie op de hoogte houden van de emails die hij mij stuurt.


di dec 27, 2005 2:35 pm
97Th Division
Bericht 
sterfte datum is 1945 sorry vergist :lol: Ben op zoek gegaan en ben erachter gekomen dat de 303e regiment op 13 april 1945 in zeer zware gevechten zijn gekomen waarin ik later meer toelichting probeer te geven


di dec 27, 2005 2:37 pm
John S.
Bericht 
Kun je me zeggen waar die zware gevechten hebben plaatsgevonden? Misschien dat ik in mijn bronnen nog info voor je kan vinden..


di dec 27, 2005 4:04 pm
Jansen
Bericht 
zie:

http://www.army.mil/cmh-pg/documents/et ... ID-ETO.htm

en:

http://www.lonesentry.com/gi_stories_bo ... hinfantry/

en:

http://www.97thid.com/cgi-bin/index.cgi ... dpt=9&cr=1

en:

http://www.97thdivision.com/index2.html


wo dec 28, 2005 5:45 pm
97Th Division
Bericht 
Sorry dat ik nu pas reageer weer maar ik had een week geen internetverbinding :? .Die gevechten vonden plaats in Nakhausen,nu heb ik een mailtje ontvangen van Bob Rowland(De veteraan die mij helpt) dat de sterftedatum weleens een dag kan verschillen en niet altijd accuraat is.Ik heb gelezen dat Nakhausen voornamelijk de verdediging bestond uit achtergebleven SS'ers en sluipschutters.Maarja ik moet ook rekening mee houden dat hij aan zijn verwondingen kan overleden zijn en in de divisie zijn er 26 soldaten die aan verwondingen zijn overleden.Verder heb ik geen nieuws meer verder gehoord en ik ben nog altijd naar informatiestukken op zoek die wat meer kunnen vertellen en Jansen heeft al zie ik een paar sites dus heel erg bedankt :wink:

Ik probeer nog als ik iets nieuws heb jullie weer van op de hoogte te houden


zo jan 01, 2006 2:10 pm
97Th Division
Bericht 
Ik heb eindelijk weer een mail van de veteraan die me hielp,Bob Rowland.
Hij heeft informatie van New York ontvangen over Robert K Ramsdell en het blijkt dat mijn adoptiesoldaat in Narfance,New York is geboren.Weet iemand meer van deze plaats op zoekmachines heb ik al geprobeerd maar kom niet verder.
Verder moet ik hem helpen om een artikel te schrijven waarom mijn interesse dat zou hij leuk vinden om in zijn nieuwsbrief te zetten dus ben benieuwd maar ik hou jullie op de hoogte :wink:


za feb 18, 2006 6:38 pm
John S.
Bericht 
Citaat:
achtergebleven SS'ers



Weet je welke eenheid?


za feb 18, 2006 9:03 pm
97Th Division
Bericht 
Helaas weet ik dit niet,ik weet alleen dat er in totaal 350.000 soldaten nog in het Rurh gebied zaten en dat van allerlei troepen waren.Ik heb al lange tijd niks kunnen doen vanwege school maar volgende week ga ik weer informatie zoeken


zo feb 19, 2006 12:48 pm
John S.
Bericht 
Ok AB, ik wacht benieuwd jouw info af !!


zo feb 19, 2006 12:57 pm
Panky51
Bericht 
AB,

Weet je zeker dat het Narfance is, want ook hier is het niet te vinden....
http://www.nysl.nysed.gov/genealogy/townlist.htm

Paul


zo feb 19, 2006 2:09 pm
Rob McRoy
Bericht 
Er moet iets verkeerd zijn aan Narfance ! Ik heb het nagetrokken bij de afdeling topografie van de New York Library en kreeg volgend antwoord...
"Eddy,

We do not find any references to any geographic entity called Narfance, NY. One possibility is that it was a typographic error. Another is that it was a reference to an unofficial neighborhood name.

Apologies,

MK"

Airborne, het beste wat je kan doen is om bevestiging vragen wat betreft de plaats Narfance aan je veteraan "overthere".

Met wat nadere gegevens zoek ik graag verder voor je.
Groeten, Rob McRoy.


wo feb 22, 2006 12:02 am
97Th Division
Bericht 
Bedankt dat je me voor me gezocht heb en ik zal het nog eens navragen.In zijn email staat duidelijk Narfance ja ik zal in van deze dagen een email sturen en als ik aantwoord heb zal ik het even plaatsen.Ik dacht ook al eerst dat de buurt allang niet meer bestond maarja dat wordt even afwachten wat het is.Deze man is ook al over de 80 dus hij kan zich best vergissen want hij had in een van de mails mij ook aangezien als een meisje terwijl ik hem fotos had gestuurd en hij was in de war vertelde hij omdat een van zijn kleinzonen met een meisje omging die Robin heette, al vaker gehad dankzij zon naam :P


wo feb 22, 2006 7:52 pm
97Th Division
Bericht 
Nouja om maar even wat nieuws te posten.Ik heb nog gehoord maar Narfance moet het zijn alleen verder nog geen nieuws maar zoals al eerder aangegeven heeft Bigshot mij lijst doorgestuurd met nog levende veteranen van het 303e regiment 97e divisie.Donderdag dus voor mij grote dag dan is hij 61 jaar gelden gesneuveld dus zal wel effe foto posten en proberen nog wat meer informatie te zoeken

Mvg Airborne


di apr 11, 2006 3:42 pm
97Th Division
Bericht 
Vandaag naar Margraten geweest maar het weer was erg slecht.Ik heb daarom maar een stukje gebracht en geen bloemen want bij vele graven lagen deze om was erg jammer :( .Heb bewust vandaag even 2 min. stilte voor hem gehouden daar en nog naar andere van zijn divisie geweest die gestorven zijn maar het viel me tegen van stukjes of bloemen die er stonden eerlijk gezegt maarja dat heb je na zon hype vooral als als Bush er is geweest he :wink: .Toevallig zag ik bij paar graven zelfde soort bloemstuk staan en daar hadden ze zand in de ingegraveerde naam op het kruis en de divisie enzo ingewreven weet iemand misschien waarvoor dit diend :?:

Mvg Airborne


do apr 13, 2006 6:58 pm
97Th Division
Bericht 
Afbeelding

Afbeelding

Even foto's maar geplaats zoals je ziet op de eerste foto is het erg bewolkt en net toen ik bij de uitgang was ging de zon schijnen dus ik denk teruggaan en nieuwe foto maken tenminste mooiere achtergrond :P

Mvg Airborne


do apr 13, 2006 7:03 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group