Het is nu vr maart 29, 2024 9:11 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Duitse graven adopteren 
Auteur Bericht
Weidman
Bericht Duitse graven adopteren
Beste mensen,

Is het mogelijk een Duits graf - bv militair kerkhof Ijsselstein - te adopteren?

Met vriendelijke groet,
Weidman


do mei 04, 2006 3:54 pm
John S.
Bericht 
Nee, maar leg de vraag eens voor bij de Volksbund.

Zie:

http://www.volksbund.de/kgs/


do mei 04, 2006 4:03 pm
Weidman
Bericht 
Wederom bedankt!

Groeten, Weidman


do mei 04, 2006 4:13 pm
John S.
Bericht 
Graag gedaan :wink:


do mei 04, 2006 4:14 pm
Weidman
Bericht 
Voor andere personen die een Duits graf willen adopteren, de contactpersoon:

De heer Karl-Heinz Voigt
Duitse militaire begraafplaats
Timmermannsweg 75
5813 AM Ysselsteyn LB
Tel. (0031) 478 - 54 12 62
Fax: (0031) 478 - 54 17 57
E-mail: karl-heinz.voigt@volksbund.de


do mei 04, 2006 4:20 pm
John S.
Bericht 
Dus toch !!
Geweldig !!


do mei 04, 2006 4:22 pm
Weidman
Bericht 
Ja, top!

De beste man is gemaild, ik zal het antwoord hier posten.

Groeten, Weidman


do mei 04, 2006 4:34 pm
97Th Division
Bericht 
Interresant ben eens benieuwd :wink:
Al denk ik dat het voor sommige gevoelig zal liggen zon Duits graf adopteren


do mei 04, 2006 5:10 pm
Weidman
Bericht 
Natuurlijk.

Maar ik vind dat iedere dode soldaat, Amerikaans of Duits, goed of slecht, dit verdient.

Groeten, Weidman


do mei 04, 2006 5:24 pm
Flippo
Bericht 
Citaat:
Al denk ik dat het voor sommige gevoelig zal liggen zon Duits graf adopteren


In hun Opel met Bürstner sleurhut op de duitse Autobahn naar hun vakantiebestemming in Duitsland of Oostenrijk rijdend, misschien nog handsfree bellend met hun Siemens mobieltje, zouden ze het best eens kunnen overwegen.

In Ysselstein liggen, als ik het goed begrepen heb, ook de soldaten van “Der Führer” die in mei 1940 bij de Grebbeberg zijn gevallen. Heeft iemand misschien een foto van een aantal van deze graven, of kan aangeven waar deze eventueel op Internet te vinden zijn?


do mei 04, 2006 6:12 pm
joost29
Bericht 
Ik heb zelf een Belgische Ford en een Nederlandse Kip-caravan, heb géén GSM, maar wel altijd twee symbolische aardappelen bij me als ik op de Autobahn rijd, maar dat terzijde.
Zoals je ziet is het adres van het kerkhof (ik heb er jaren in de buurt gewoond) gelegen aan de Timmermansweg (er staat een "n" te veel in het adres) , en als je op www.volksbund.de kijkt zie je dat dit "Kapitein Timmermans" is en welke rol hij heeft gespeeld. Een aardige anecdote: eind jaren 40 was zijn opdracht om vooral geen Duitse nabestaanden te helpen. Op een regenachtige novemberdag kwam in de loop van de middag een oude Duitse vrouw, doorweekt helemaal te voet van het station in Venray: niemand wilde haar een lift geven- op het kerkhof, op zoek naar het graf van haar zoon. Toen was voor Timmermans de maat vol: hij heeft de vrouw in zijn kantoor gehaald en haar verzorgd; de volgende dag stond hij zijn baas op de stoep en ging niet weg zonder toezeggingen voor faciliteiten en een menselijke omgang. Een mens met een goed hart.
Ik ben benieuwd naar het vervolg. Ik heb zelf overigens recent het omgekeerde bewerkstelligd: Een Duitse kerkgemeenschap die een graf op Margraten heeft geadopteerd (zie Michel Ernst, in de tak: Overige>Adoptiegraven)


do mei 04, 2006 7:03 pm
frundsberger
Bericht 
waren de originele graf stenen indertijd niet voorzien van rang aanduidingen?
en als ik het goed heb,dat alles van rangaanduiding is weg gehaald,omdat er dan voor de na bestaanden problemen zouden kunnen komen?
HE! je opa zat bij de SS!....


wo mei 24, 2006 12:53 am
Roel R
Bericht 
Nee hoor. De SS rangen zijn nog steeds duidelijk herkenbaar op de stenen.


wo mei 24, 2006 10:17 am
John S.
Bericht 
Er staat alleen geen SS meer bij. Verder zie je aan de rang precies of iemand van de Wehrmacht of van de SS was...


wo mei 24, 2006 11:28 am
Johan_81
Bericht 
joost29 schreef:
Ik heb zelf een Belgische Ford en een Nederlandse Kip-caravan, heb géén GSM, maar wel altijd twee symbolische aardappelen bij me als ik op de Autobahn rijd, maar dat terzijde.
Zoals je ziet is het adres van het kerkhof (ik heb er jaren in de buurt gewoond) gelegen aan de Timmermansweg (er staat een "n" te veel in het adres) , en als je op www.volksbund.de kijkt zie je dat dit "Kapitein Timmermans" is en welke rol hij heeft gespeeld. Een aardige anecdote: eind jaren 40 was zijn opdracht om vooral geen Duitse nabestaanden te helpen. Op een regenachtige novemberdag kwam in de loop van de middag een oude Duitse vrouw, doorweekt helemaal te voet van het station in Venray: niemand wilde haar een lift geven- op het kerkhof, op zoek naar het graf van haar zoon. Toen was voor Timmermans de maat vol: hij heeft de vrouw in zijn kantoor gehaald en haar verzorgd; de volgende dag stond hij zijn baas op de stoep en ging niet weg zonder toezeggingen voor faciliteiten en een menselijke omgang. Een mens met een goed hart.
Ik ben benieuwd naar het vervolg. Ik heb zelf overigens recent het omgekeerde bewerkstelligd: Een Duitse kerkgemeenschap die een graf op Margraten heeft geadopteerd (zie Michel Ernst, in de tak: Overige>Adoptiegraven)


Triest verhaal, maar respect voor deze man.


do mei 25, 2006 4:29 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group