Het is nu do maart 28, 2024 1:48 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ] 
Adoptie van George Zouvelos 
Auteur Bericht
97Th Division
Bericht Adoptie van George Zouvelos
Ik had op 12 juli aanvraag gedaan op Margraten en vandaag bericht van hun gekregen over de adoptie.

Zijn naam is George Zouvelos en is in 1926 geboren in de staat Massachusetts in Middlesex.Hij heeft 4 jaar middelbare schoolopleiding gedaan en was de bedoeling dat hij met Aerdynamische techniek ging werken.Op 30 maart 1944 heeft hij zich vanwege de dienstplicht aangemeld voor het leger in FT Devens Massachusetts en was aangewezen voor 386e infanterie regiment in de 97e Divisie,Hij was niet getrouwd en ook niet verloofd.Hij is met Private begonnen maar waarschijnlijk door zijn technische kennis zal het wel Private First Class zijn geworden neem ik aan.Hij is op 8 april 1945 gestorven dus was 18 jaar toen hij leger inging en 19 toen hij stierf dat laat maar weer eens zien hoe verschrikkelijk het is wat een oorlog met zich meebrengt.


wo aug 16, 2006 5:36 pm
ik ben Michiel
Bericht 
Typisch bij de Duitsers stierven er jongens van 13 jaar en soms zelfs jonger...


wo aug 16, 2006 7:24 pm
97Th Division
Bericht 
Ja , en die waren ook niet vrijwillig he.Het is jammer dat het zo allemaal moet gebeuren maarja soms is er ook geen andere uitweg.


wo aug 16, 2006 7:30 pm
ik ben Michiel
Bericht 
Tja maar gebeurd is gebeurd je kan de tijd niet terug draaien.


wo aug 16, 2006 8:24 pm
97Th Division
Bericht 
Vandaag gevonden dat ook hij een Purple Heart heeft gekregen dus kan ik al uitsluiten dat hij om vriendelijk vuur of ongeluk is omgekomen


vr aug 18, 2006 5:44 pm
Eric1991
Bericht 
De purple heart heeft bijna elke ongekomen soldaat gekregen. Purple heart kreeg je als je gewond geraakt ben of je familie kreeg de medaille met de naam van de overledenden op.


vr aug 18, 2006 5:48 pm
97Th Division
Bericht 
Ja maar naar mijn weten werd de Purple Heart alleen uitgereikt als je daadwerkelijk door vijandelijk vuur om leven kwam of gewond raakte of is dit toch niet zo ?


vr aug 18, 2006 5:51 pm
-Spitfire-
Bericht 
http://www.ww2awards.com/award/246 :wink:


vr aug 18, 2006 5:53 pm
97Th Division
Bericht 
Ik vind hier geen antwoord op dus .....


vr aug 18, 2006 5:54 pm
-Spitfire-
Bericht 
Deze dan: http://www.purpleheart.org/explain.html


vr aug 18, 2006 5:57 pm
97Th Division
Bericht 
Ja dit bevestigde al mijn vermoeden :

Citaat:
The PURPLE HEART is awarded to members of the armed forces of the U.S. who are wounded by an instrument of war in the hands of the enemy and posthumously to the next of kin in the name of those who are killed


vr aug 18, 2006 6:15 pm
97Th Division
Bericht 
Zoals in het topic van de adoptie van Robert K Ramsdell te lezen valt hebt ik laats wat informatie ontvangen waaronder het meeste van George Zouvelos :wink:

-George Zouvelos stierf op 8 april 1945 , dit blijkt een zondag te zijn.

-Een lijst met gesneuvelde soldaten die uit Middlesex kwamen waaronder hij , hij blijkt aan zijn verwondingen te overleden zijn ( DOW )

-Zijn vader heet Georges Zouvelos , hij kwam uit Gortinias , Griekenland.Hij is op 9 april 1902 naar Amerika gekomen en was toen 16 jaar.Hij is vertrokken vanuit de poort van Napels

-Foto van schip waarmee zijn vader naar Amerika is gekomen plus wat info erover

-Kopie van immigratie inschrijving van de vader

-Lijst met mensen die Zouvelos heten en daar woonde en sommige die nu nog misschien leven.


do jan 11, 2007 6:15 pm
97Th Division
Bericht 
Vandaag weer even langsgeweest op Margraten omdat morgen de sterfdatum is.
Waren toch al wat mensen op bezoek zo vroeg.

Foto :

Afbeelding

Ps : ik ben niet meer zo actief op forum geweest omdat ik erg druk heb laatste tijd en over paar weken is ook weer examens etc.Daardoor heb ik dus ook niet verder kunnen onderzoeken :(


za apr 07, 2007 1:11 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group