Het is nu do maart 28, 2024 10:20 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Adoptiegraven - Remiszewski, Priebe - Info gezocht 
Auteur Bericht
anita09
Bericht Adoptiegraven - Remiszewski, Priebe - Info gezocht
Ik ben nieuw op dit forum, deze link is mij aangereikt door iemand die gelezen had dat ik op zoek was naar familie van de 2 adoptiegraven die ik al een tijdje heb in Margraten.

De gegevens hiervan zijn:
42107878
NAME REMISZEWSKI#FRANK####### REMISZEWSKI#FRANK#######
RESIDENCE: STATE 22 NEW JERSEY
RESIDENCE: COUNTY 021 MERCER
PLACE OF ENLISTMENT 2229 FT DIX NEW JERSEY
DATE OF ENLISTMENT DAY 21 21
DATE OF ENLISTMENT MONTH 03 03
DATE OF ENLISTMENT YEAR 44 44
GRADE: ALPHA DESIGNATION PVT# Private
GRADE: CODE 8 Private
BRANCH: ALPHA DESIGNATION NO# No branch assignment
BRANCH: CODE 02 No branch assignment
FIELD USE AS DESIRED # #
TERM OF ENLISTMENT 5 Enlistment for the duration of the War or other emergency, plus six months, subject to the discretion of the President or otherwise according to law
LONGEVITY ### ###
SOURCE OF ARMY PERSONNEL 0 Civil Life
NATIVITY 22 NEW JERSEY
YEAR OF BIRTH 21 21
RACE AND CITIZENSHIP 1 White, citizen
EDUCATION 0 Grammar school
CIVILIAN OCCUPATION 999 Undefined Code
MARITAL STATUS 6 Single, without dependents
Het frapante hiervan is dat zij datum van sterven 10-10 gelijk is aan de datum van de geboorte van mijn dochter ook 10-10 maar dan natuurlijk jaren later.
de 2de is:
ARMY SERIAL NUMBER 37631753 37631753
NAME PRIEBE#VERNON#M#B####### PRIEBE#VERNON#M#B#######
RESIDENCE: STATE 75 MISSOURI
RESIDENCE: COUNTY 199 SCOTLAND
PLACE OF ENLISTMENT 7545 JEFFERSON BARRACKS MISSOURI
DATE OF ENLISTMENT DAY 30 30
DATE OF ENLISTMENT MONTH 12 12
DATE OF ENLISTMENT YEAR 43 43
GRADE: ALPHA DESIGNATION PVT# Private
GRADE: CODE 8 Private
BRANCH: ALPHA DESIGNATION NO# No branch assignment
BRANCH: CODE 02 No branch assignment
FIELD USE AS DESIRED # #
TERM OF ENLISTMENT 5 Enlistment for the duration of the War or other emergency, plus six months, subject to the discretion of the President or otherwise according to law
LONGEVITY ### ###
SOURCE OF ARMY PERSONNEL 0 Civil Life
NATIVITY 75 MISSOURI
YEAR OF BIRTH 15 15
RACE AND CITIZENSHIP 1 White, citizen
EDUCATION 7 3 years of college
CIVILIAN OCCUPATION 031 TEACHER
MARITAL STATUS 2 Married

Dit had ik gevonden via klassikat.
Deze graven bezoeken wij geregeld ook zijn wij daar geweest toen Busch er was.
Mijn oudste zoon van 17 is zeer geinteresseerd in alles wat met WO2 te maken heeft.
Wat ik begrepen heb zijn jullie experts hierin , dus graag jullie hulp.
Anita


wo jan 24, 2007 10:02 pm
anita09
Bericht 
Ben nog wat informatie voor jullie vergeten.
Frank Remiszewski was PFC bij 318 INF 80 DIV en is gesneuveld op 10-04-1945 hij ligt begraven in Margraten rij H-10-10 .
Mijn dochter is geboren 10-04-1992.

Vernon M B Priebe PFC bij 115 INF 29 DIV gesneuveld 27 februari 1945 en ligt begraven G - 6 - 18.


wo jan 24, 2007 10:11 pm
-Spitfire-
Bericht 
Ik heb eigenlijk niks kunnen vinden wat je denk ik niet weet maar er liggen op Margraten meer soldaten die zijn gesneuveld op 10-04-1945.


wo jan 24, 2007 10:14 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Even voor de duidelijkheid:

Citaat:
Frank Remiszewski
Private First Class, U.S. Army
Service # 42107878
318th Infantry Regiment, 80th Infantry Division
Entered the Service from: New Jersey
Died: 10-Apr-45
Buried at: Plot H Row 10 Grave 10
Netherlands American Cemetery Margraten, Netherlands
Awards: Purple Heart


Citaat:
Vernon M. B. Priebe
Private First Class, U.S. Army
Service # 37631753
115th Infantry Regiment, 29th Infantry Division
Entered the Service from: Missouri
Died: 27-Feb-45
Buried at: Plot G Row 6 Grave 18
Netherlands American Cemetery Margraten, Netherlands
Awards: Purple Heart


Al eens hier gekeken:
- Adoptiegraven en het zoeken van gegevens ?

Verder zal ik de topictitel even veranderen.


wo jan 24, 2007 10:19 pm
Profiel
anita09
Bericht 
dank je wel voor de informatie zal daar zeker verder gaan zoeken. :D

Wat ik wel nog kwijt wil is dat ik het jammer vind dat er nog een bende graven in Margraten zijn die zelfs bij Memorial Day geen bloemen krijgen.

Zelf neem ik altijd extra bloemen mee die ik dan neerleg bij de graven waar niets ligt.

Vind dat wij hun nooit mogen vergeten.

Ook is er van de Schintaler een mooi liedje over het kerkhof in Margraten, Mergroate, voor de liefhebbers.


wo jan 24, 2007 11:28 pm
Richard1976
Bericht 
anita09 schreef:
Ook is er van de Schintaler een mooi liedje over het kerkhof in Margraten, Mergroate, voor de liefhebbers.


Inderdaad een mooie nummer. Vooral bij deze zin krijg ik kippevel: Ich vraog mich aaf, deeg ich dat auch veur dich ? Effe vertaald voor de niet limbo's : Ik vraag me af, deed ik dat ook voor jou?


zo jan 28, 2007 2:41 pm
John S.
Bericht 
Inderdaad een mooi liedje !

Anita heb je een idee WAAR Frank Remiszewski gesneuveld is?


zo jan 28, 2007 3:09 pm
anita09
Bericht 
ik had via jullie link gemaild naar het 80ste en kreeg een hartverwarmende reactie van een veteraan terug, die graag wilde helpen en via hem heb ik ook de volgende gegevens ontvangen:

The 2d Battalion having moved east from the vicinity of GROSSRETTBACH the night before. Moved to take its objective, the town of SCHMIRA, some 5 miles to the northeast. By 0900, 10 April 1945, the battalion had advanced to the vicinity just west of the town where it encountered moderately heavy small arms and automatic weapon fire. An hour later members of Company E were fighting in the outskirts of SCHMIRA against determined resistance which was overcome and a shoe warehouse was captured late in the afternoon. Company G had earlier been sent to the southeast to seize BISCHLEBEN on the GERA RIVER, securing that town by 1725 against no resistance. Company H moved to relieve Company G, and then latter established road-blocks on the road to HOCHHEIM. Forward movement of the battalion was halted at this point and the battalion prepared for the assault on ERFURT the next day. The 2d Battalion had 34 KIA, and 10 WIA.

Ook heb ik een adres van een mevr Remiszewski ontvangen in New Jersey die ik dus ga schrijven om te kijken of ze misschien familie is dus .

Deze veteraan schreef ook als iemand nog hulp nodig had hij graag van dienst wilde zijn.

Dus via jullie weer een stapje dichterbij :lol:


zo jan 28, 2007 7:33 pm
joost29
Bericht 
Anita,
Het boek "115th Rgt in WW2" heeft een naverante melding voor de 27e februari 1945 (blz 307): "With the 116th and 175th Infantry charging along toward the important city of München Gladbach, the 115th enjoyed a day's breather on Tuesday, February 27...". (dit boek hebben ze in Margraten ook bij de bezoekersbalie)

Maar Vernon Priebe kan ook aan eerder opgelopen verwondingen zijn overleden. En het zal niet de eerste keer zijn dat de cijfers 1 en 7 zijn verwisseld. Op de 26e worden plaatsen als Titz en Jackerath genoemd.
Kijk eens bij de tips van Dennis in de Adoptiegraven track: met Yahoo Peoplefinder vindt je "maar" 27 Priebe's in Missouri...


ma jan 29, 2007 6:20 pm
-Spitfire-
Bericht 
Volgens de Nara is Priebe's status: DOW, died of wounds dus.

Overigens hoeft familie niet in dezelfde staat te wonen als hij woonde. Er is een grote kans maar het hoeft niet.


ma jan 29, 2007 7:00 pm
anita09
Bericht 
ik heb er via Yahoo inderdaad ook een paar gevonden en zal die zeker schrijven nee heb je ja kan je krijgen en dat boek zal ik zeker ook naar vragen bedankt, zo leer je steeds meer bij.



Als jullie meer informatie over het 80ste willen is degene waar ik contact mee had graag bereid jullie ook te helpen willen jullie het email adres dan ff vragen

Anita


di jan 30, 2007 11:51 pm
-Spitfire-
Bericht 
Je hebt vermoed ik contact met Bob Murell? :D


wo jan 31, 2007 5:29 pm
anita09
Bericht 
Klopt inderdaad heb inmiddels al diverse emails van hem gehad :)

Hij geeft dan ook hele lieve reactie4s naar mijn idee.


wo jan 31, 2007 9:03 pm
Cathaleine
Bericht 
Hallo Anita,
Nog vorderingen gemaakt in je research?


di feb 13, 2007 3:22 pm
anita09
Bericht 
Ik heb wel al wat brieven verstuurd naar amerika dus dat is afwachten, wel zou ik heel graag wat meer willen weten over de diviesies, waar deze mannen ingezeten hebben, dus als iemand iets weet, ook moet ik nog naar gemeentehuis van Margraten voor het boek, daar de enige persoon die daar iets vanaf weet toen niet aanwezig was.

Anita


di feb 13, 2007 9:42 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group