Het is nu vr maart 29, 2024 12:51 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
[Adoptiegraf] Joseph J. Orsini 
Auteur Bericht
Maurice1976
Bericht 
Citaat:
heb ik het after action report ontvangen (sterkte/bevoorrading van regiment etc.) voor die periode.


Welke periode bedoel je hiermee? vanaf D-Day (of vanaf de shipping vanuit the US) tot bevrijding of heb je een specifiekere periode aangegeven?


do maart 01, 2007 5:27 pm
Cathaleine
Bericht 
Ik heb gevraagd of ze me iets meer konden vertellen over wat met Joseph op die 12de april was gebeurd (welke handeling etc.). Ik kreeg gedeelten uit het war diary en after action report voor de periode van 25 January 1945 tot 12 May 1945. Ik heb niet het gehele war diary, alleen waar Joseph in voorkomt. Maar de lijst van aanwezige soldaten die was bijgevoegd heeft mij ook enorm geholpen, 'oude kameraden' te traceren en naar hun verhaal te vragen.

MVG


do maart 01, 2007 5:47 pm
Cathaleine
Bericht 
Ik heb vandaag zijn school resultaten van grammar en high (die hij overgins niet afmaakte) ontvangen. Zijn IQ was bepaald op 136...

Later meer...


do maart 15, 2007 6:03 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Waar heb je die opgevraagd?

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


do maart 15, 2007 6:13 pm
Profiel
Cathaleine
Bericht 
Ik heb deze nergens opgevraagd maar een contactpersoon die voor mij onderzoek doet in de archieven in Jersey city is ze tegengekomen.


do maart 15, 2007 6:41 pm
Cathaleine
Bericht 
Dit bericht zat er bij de gegevens;
He always lived in a section of our town called the heights
He left High school near the end of his second year in May 1942 but he did
not entered the service until December 1943.In between those dates he apparently got married. He began grammar school in September 1932 and graduated in June 1940. Joseph was an average student with a slightly above average IQ

We can see that Joseph started as a good student and then seemed to be sick
a great deal around the 5th and 6ht grades after which his marks fell off.

Joseph took an Industrial course and failed his first half year at
Dickinson High School and had to repeat it again - he pulled up all of his
marks except Mechanical Drawing and he eventually dropped that subject -

From the records you can see that Joseph went to PS 25 (public school
number 25) and DHS (Dickinson High School). Dickinson High School is our town's (Jersey city) oldest High School and last year it celebrated the 100th anniversary. Dickinson is in a beautiful building that was modelled after the Czar's Hermitage in St Petersburg Russia. American singer Frank Sinatra also attended one year at Dickinson while his school in the next town (Hoboken) was being remodelled.

I can find no photos of Joseph at the school because he only went to first
year there before leaving to enlist for the army.


do maart 15, 2007 6:55 pm
Cathaleine
Bericht 
Kreeg vandaag ook bericht vanuit de Jersey City library. De doodsadvertentie van Joseph is gevonden, daarbij zat ook een foto. Deze krijg ik toegestuurd.


vr maart 16, 2007 12:44 pm
Cathaleine
Bericht 
Vandaag een foto van Joseph ontvangen. Het graf heeft hiermee echt een gezicht gekregen. Ik zal zodra ik weer kan inscannen de foto plaatsen. Bij de foto zat ook een foto van zijn vader en moeder en nog meer information over zijn familie.


vr maart 23, 2007 9:53 pm
-Spitfire-
Bericht 
Ik ben benieuwd! :D


vr maart 23, 2007 9:58 pm
Crann Buidhe
Bericht 
Dit is, na de aanvankelijke signalen, zeer goed nieuws, dankzij de mensen in New Jersey.

Je geeft het al perfect aan, ´Het graf heeft hiermee echt een gezicht gekregen´.


vr maart 23, 2007 11:24 pm
Cathaleine
Bericht 
Joseph James Orsini

Afbeelding


za maart 24, 2007 11:54 am
Cathaleine
Bericht 
Zijn verhaal staat nu online
http://www.fallennotforgotten.nl/Story00030.htm


zo maart 25, 2007 9:31 pm
John S.
Bericht 
Mooi !
Ik zie dat Bert en zijn maat weer goed werk geleverd hebben.


ma maart 26, 2007 8:57 am
Cathaleine
Bericht 
Zijn ouderlijk huis in Jersey City;
Afbeelding

Afbeelding


vr apr 06, 2007 10:15 pm
Cathaleine
Bericht 
30 mei (Memorial day U.S) zal er een publicatie zijn van Joseph's verhaal in een lokale krant in Jersey City.

NEXT ISSUE PREVIEW
MAY/JUNE (Fine Arts and Kultchure Issue) - due out around May 30 - - Perpetual Memorial Day as Dutch Student Pays Tribute to JC Soldier - - Jed Makes it to 70!!! - Art in Jersey City - - Leon Gast and Jed Honored by Vet Boxers - - ID THE PHOTO - - BEST OF JEDSEY JOURNAL ARCHIVES - - JCNJ REDUX (Remembering John the Butcher) - THE WAY WE WERE - - WHERE ARE THEY NOW - - - - AND MUCH MORE -

http://ourworld.compuserve.com/homepage ... mepage.htm


di mei 22, 2007 10:04 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group