Het is nu vr apr 19, 2024 5:53 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Memorial Day Margraten 2007 
Auteur Bericht
Roel R
Bericht 
Mijn foto's volgen vanmiddag. Ik was mijn camera vergeten dus ik heb foto's genomen met de camera van iemand anders. Die foto's ga ik nu even ophalen.


ma mei 28, 2007 12:26 pm
Roel R
Bericht 
Owja, over versprekingen. Ik heb heel trots in het Engels staan te vertellen dat ik 2 graven heb geaborteerd tegen de zoon van een veteraan. Je had zijn ogen moeten zien :roll:


ma mei 28, 2007 12:28 pm
Roel R
Bericht 
Op deze foto krijg je een goed overzicht van de kransen. Sorry als deze de layout een beetje uitrekt!

Afbeelding

Originele afbeelding:
- http://i16.tinypic.com/4uy1mae.jpg[/img]

De graven:

Afbeelding

Afbeelding

Overzichtsfoto:

Afbeelding

Originele afbeelding:
- http://i11.tinypic.com/6fgnxty.jpg

Deze kennis van me, nederlandse veteraan, wordt voorgesteld aan de organisator. De Militair Attaché van de Amerikaanse Ambassade. (naam onleesbaar gemaakt)

Afbeelding

Originele afbeelding:
- http://i17.tinypic.com/4le017p.jpg

Wie iets meer van Amerikaanse rangen weet mag mij uitleggen wat deze man voor functie heeft. Hij draagt een soort kasteeltjes als insignia

Afbeelding

Originele afbeelding:
- http://i18.tinypic.com/54cb49x.jpg

Vice-admiraal ir. Michiel van Maanen (IGK) met een veteraan van de 7 arm. div.

Afbeelding

Originele afbeelding:
- http://i14.tinypic.com/4vdiff9.jpg

Schreuders, oud commandant KMS en voorzitter van de vereniging voor Korea veteranen. (drager dapperheidsonderscheiding Bronzen Leeuw)

Afbeelding

Originele afbeelding:
- http://i12.tinypic.com/62p4duu.jpg

Militair Attaché van China ?

Afbeelding


[EDIT barry] Breder dan 600px gaan we gewoon niet voorlopig... [/EDIT]


ma mei 28, 2007 1:53 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Kasteeltje = engineer.

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


ma mei 28, 2007 2:20 pm
Profiel WWW
Bob
Bericht 
Die Commisaris blunderde nog wel meer... Van mij mag hij volgend jaar wegblijven. Ook nog eens de adoptanten uit de rest van Nederland vergeten, slecht voorbereidde speech, slecht Nederlands en slecht Engels...

It was a disgrace to the ones we were remembering yesterday....

Bob


ma mei 28, 2007 4:44 pm
Cathaleine
Bericht 
Dit zijn foto's van de morgen (mis);
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

de rest volgt nog...


ma mei 28, 2007 7:54 pm
Dennis N
Bericht 
Bedankt allemaal voor de foto's! Het moet weer een zeer indrukwekkende dag zijn geweest, zo vreselijk jammer dat ik er niet bij kon zijn....

Ik vind het persoonlijk wel jammer dat de vergelijking nazi en Taliban gemaakt werd. Dat is toch weer echt Amerikaans en mijn inziens niet nodig op zo'n dag. Het gaat hier om de herdenking van gesneuvelden uit de Tweede Wereldoorlog, daar hoort m.i. niet een 'politiek' praatje bij.

Ook raar dat er op het nieuws vermeld werd dat er mensen zijn in de omgeving van Margraten die graven hebben geadopteerd! Alsof de rest van Nederland aan de kant staat.....


ma mei 28, 2007 8:33 pm
-Spitfire-
Bericht 
Ik ben benieuwd naar je andere foto's, Cathaleine!

De Commissaris was overigens niet de enige die dit zei. Ik weet even niet zo snel wie, ik dacht Supreme Allied Commander Europe Craddock, maar iemand anders zei ook dat de graven waren geadopteerd waren door mensen uit de regio...


ma mei 28, 2007 8:38 pm
John S.
Bericht 
Inderdaad Sebastiaan, naast de Gouverneur zei volgens mij de ambassadeur dat 'the people from Limburg' de graven geadopteerd hebben. Correct me if I'm wrong...
Een klein beetje meer vooronderzoek en je weet dat dat er ook niet-Limburgers zijn die graven geadopteerd hebben...

Ik vond trouwens het feit dat de gouverneur zei dat hij erg geinteresseert is in WO2 en dat hij erg geemotineerd was geraakt door films als de Pianist en Der Untergang een beetje knullig. Waarom? omdat ik de laatste titel niet helemaal op zijn plaats vond daar op de begraafplaats. Maar dat kan aan mij liggen....


ma mei 28, 2007 8:48 pm
Dennis N
Bericht 
Jumpmaster schreef:
Ik vond trouwens het feit dat de gouverneur zei dat hij erg geinteresseert is in WO2 en dat hij erg geemotineerd was geraakt door films als de Pianist en Der Untergang een beetje knullig. Waarom? omdat ik de laatste titel niet helemaal op zijn plaats vond daar op de begraafplaats. Maar dat kan aan mij liggen....


Mijn God.... :S
Als ik alles zo eens optel wordt het idd tijd voor andere sprekers...


ma mei 28, 2007 8:51 pm
muncio
Bericht 
Prachtige impressie dank daarvoor.

Ik had er graag bij willen zijn en voel het als verslagen te zijn. Ik kon niet en baal er enorm van.
Ik zet alles op alles op de familie van mijn geadopteerde graf er in 2008 bij te krijgen.

Hopelijk mag en kan ik gaatje vrijmaken om rond 5-6 juni in Normandië te zijn.
In mooiste geval kan ik meerijden in een legervoertuig.


ma mei 28, 2007 8:51 pm
Roel R
Bericht 
Ik heb na afloop nog even heel kort gepraat met Karla Peijs. Heeft iemand enig idee waarom ze daar was? Vond het een beetje onbeschoft om dat te vragen . . .. .


ma mei 28, 2007 10:36 pm
Maurice1976
Bericht 
@ Spitfire:
Wij zijn in ieder geval straal langs elkaar afgelopen, komt natuurlijk ook door het feit wij elkaar niet eerder ontmoet hebben. (zie jouw foto 4, met vlag, koppel dat op je af komt lopen.) Rechts kale kop ben ik dus.

Ik vermoed ook dat ik meerdere van jullie heb gezien, ook gezien de fototoestellen (zowel klein als heel groot), patches, pins, caps, re-enactment etc etc. Maar wederom nooit eerder ontmoet dus blijft het gokken.


di mei 29, 2007 12:57 pm
-Spitfire-
Bericht 
Waren jullie ook niet bij de Battlefield Tour naar Margraten en Eben-Emael? Ik dacht jou namelijk te herkennen toen ik jou zag lopen met je vriendin. :D


di mei 29, 2007 3:45 pm
Crann Buidhe
Bericht 
Rockabilly :

Ik had je, meen ik, terug gemaild, maar blijkbaar is er toch iets misgegaan. Neem echter gerust contact op, dan spreken we wat af om e.e.a. toch nog op het spoor te krijgen.

Mijn co-webmaster en ik hebben zowel zaterdag als zondag vrijwel de hele dagen op de begraafplaats rondgedoold, om een hele waslijst met afspraken af te ronden. Wat mij op zaterdag zo trof was, dat er zoveel adoptanten aanwezig waren die in alle rust hun respect betoonden. Ik was hierdoor zeer positief verrast moet ik zeggen.


di mei 29, 2007 3:46 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group