Het is nu do maart 28, 2024 10:32 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Memorial Day Margraten 2007 
Auteur Bericht
Maurice1976
Bericht Memorial Day Margraten 2007
Vraagje:
Dit jaar wordt mijn eerste Memorial Day.
Nu heb ik hier op het forum vanalles gelezen over Memorial Day 2006 en werd er gesproken over uitnodigingen, receptities e.d.

Zou iemand kunnen uitleggen hoe het deze dag in zijn werk gaat op het kerkhof? Zijn er bepaalde tijden dat je maar toegang hebt tot het kerkhof ivm de ceremonies? Zijn de ceremonies niet publiekelijk?
Ik ben er namelijk vanuit gegaan dat ik 27 mei a.s. gewoon naar het kerkhof kon gaan en bij mijn 2 adoptiegraven bloemstukken kon leggen.

De website van de Stichting Adoptie Graven geeft bar weinig info over Memorial Day.

Bij voorbaat dank,

Maurice


do apr 12, 2007 10:47 am
Roel R
Bericht 
Hoi Maurice,

Alles is gewoon toegankelijk behalve de gedeeltes die gesloten zijn voor genodigden en de vips (bijvoorbeeld veteranen, buitenlandse gasten en hoogwaardigheidsbekleders). De receptie na afloop van de ceremonie in het gemeentehuis van Margraten is alleen op uitnodiging van de organisatie of de Ambassade.


do apr 12, 2007 11:14 am
John S.
Bericht 
Maurice,

Je kunt er 'gewoon' naar toe gaan. Kom wel op tijd want het is erg druk. De ceremonie begint naar ik dacht om 14.00 uur (ik zoek het voor je uit).
Wanner je geen parkeerkaart hebt dien je achteraan te sluiten en te wachten tot je een parkeerplaats krijgt toegewezen. er zijn genoeg parkeerplaatsen beschikbaar, maar als je laat komt dan sta je in de file op de grote weg naar de begraafplaats. Dat kan de wel even duren.......... :wink:

Alleen speciale gasten krijgen een parkeerkaart en mogen ook op de stoelen VOOR de tribune zitten. De tribune is overigens vrij toegankelijk en je hebt van daar een mooi overzicht op de ceremonie. Het staat je natuurlijk op die dag ook vrij om jouw graven te bezoeken. Er zijn verder nauwelijks restricties.

Ikzelf ben er ook samen met andere leden (Nederlands-Belgische 'tak') van de 17th Airborne Association en wij leggen ook een krans.


do apr 12, 2007 11:18 am
Maurice1976
Bericht 
Vond net nog bij de gemeente Margraten op de website dat de plechtigheden op het kerkhof in 2006 om 15.00 uur begonnen, dus als ik voor die tijd de bloemen heb geplaatst moet het geen probleem zijn. Alleen de file erheen dan...
Ik zie op foto's dat er een kranslegging plaatsvind waarvoor een gedeelte is afgesloten met hekken. Ik kan niet goed zien waar dit gebeurd, want als dit vooraan (bij de toren) is moet ik echt op tijd zijn, mijn adoptiegraven liggen nml in vak C 9-11(Sims A Rowland) en vak B 5-19 (Robert E Doran)


do apr 12, 2007 11:32 am
Crann Buidhe
Bericht 
Afgaande op de positie van de dranhekken in de voorgaande jaren (de eerste graven in de eerste rij van vak B en evt Vak C) zullen de door jou geadopteerde graven vrij toegankelijk zijn.

Als je interesse hebt, kunnen we overigens afspreken op 27 mei en een 'short story' van jouw impressies van Memorial Day opnemen op mijn eigen website, zoals dat bij Memorial Day 2006 ook gedaan is.


do apr 12, 2007 11:48 am
Roel R
Bericht 
Direct voor de toren is een openbare tribune, daarvoor is de plek waar je alleen met uitnodiging kunt zitten waarbij helemaal vooraan en aan de zijkanten de hoogwaardigheidsbekleders en kransenleggers zitten.


do apr 12, 2007 11:50 am
John S.
Bericht 
Inderdaad, de ceremonie vindt plaats in het verlengde van de lijn die loopt via de vijver, het monument naar de vlaggemast met (halfstok) vlag.
Dat is ook de lijn die de vliegtuigen volgen bij hun missing-man formation fly-over.


do apr 12, 2007 1:20 pm
Maurice1976
Bericht 
Crann Buidhe schreef:
Als je interesse hebt, kunnen we overigens afspreken op 27 mei en een 'short story' van jouw impressies van Memorial Day opnemen op mijn eigen website, zoals dat bij Memorial Day 2006 ook gedaan is.


Ik zal je even PM of mailen.

Heb gister de eerste IDPF binnengekregen van Sims A. Rowland via een contact in de US. Ik zal een aparte topic openen hiervoor.
Nu gaat het echt beginnen!


vr apr 13, 2007 9:39 am
John S.
Bericht 
Crann Buidhe,

Citaat:
Als je interesse hebt, kunnen we overigens afspreken op 27 mei en een 'short story' van jouw impressies van Memorial Day opnemen op mijn eigen website, zoals dat bij Memorial Day 2006 ook gedaan is.


Bert, misschien is het een idee om in het weekend van 21-22 april alvast wat contacten te leggen en eventueel afspraken te maken.


vr apr 13, 2007 4:15 pm
97Th Division
Bericht 
Is het ook mogelijk om met de fiets te komen ?

Mvg Robin


vr apr 13, 2007 5:16 pm
Maurice1976
Bericht 
@Robin
Er zijn fietsenstallingen op de begraafplaats, dus dat zou mogelijk zijn.
Vergeet je wel niet dat de Keerderberg zich erg lang trekt.... fijn dat mooie limburgse heuvelland :wink:

@Crann Buidhe
Na het weekend mail ik je even ivm de afspraak
Ik heb vandaag nog een mail gehad van een veteraan van 30th Div, hij komt met een aantal familieleden naar Memorial Day, hij heeft een druk programma die week, maar ik hoop hem toch nog even te spreken.


vr apr 13, 2007 5:22 pm
Crann Buidhe
Bericht 
John, jouw idee om op de 21e april contacten te leggen en afspraken te maken zal ik zeker opvolgen. Niet in het minst ook met de mensen van de 17th Airborne Association.

Tot dan !!


vr apr 13, 2007 6:40 pm
Crann Buidhe
Bericht 
Maurice, jouw reactie zie ik heel graag tegemoet !! Van welke eenheid is ´jouw´ bevrijder eigenlijk ?


vr apr 13, 2007 6:45 pm
Maurice1976
Bericht 
pvt. Sims A. Rowland: 30th DIV / 119th Inf Reg
Tec5. Robert E. Doran: 101AB / 502 PIR


ma apr 16, 2007 9:47 am
John S.
Bericht 
Alvast een voorproefje. Dit zijn enkele foto's van vorig jaar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


wo apr 18, 2007 10:04 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group