Het is nu do maart 28, 2024 1:42 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
[Adoptiegraf] Robert E. Doran: 3BN HQ 502 PIR 101st Airborne 
Auteur Bericht
Ronald S
Bericht 
Maurice,

Dat personal account staat in mijn vorige post omschreven.

Ik ben ook nog bezig met je adoptiegraf maar heb weinig vrije tijd gehad de afgelopen periode

Groet

R


vr okt 12, 2007 4:07 pm
Maurice1976
Bericht 
Ronald,

no problemo, kom zelf ook veel tijd te kort, ben wel aan het mailen en schrijven met de hoop op meer info.

Maurice


ma okt 15, 2007 10:49 am
Maurice1976
Bericht 
Weer bericht uit de states, van het National Infantry Museum krijg ik informatie opgestuurd over Robert... wat ik precies krijg is mij niet bekend dus het is even afwachten tot de post in de bus valt.

Ik heb ook een adres ontvangen van een ander amerikaans contact van een persoon in Waterbury die dezelfde naam draagt als de broer van Robert, William, ben benieuwd of hij de bewuste broer is of ergens wel family is van Robert.


do okt 18, 2007 9:30 am
Maurice1976
Bericht 
Ik heb gisteren van een van mijn contacten in de US de High School foto van Robert ontvangen uit zijn jaarboek.

Binnenkort meer...


do mei 08, 2008 9:27 am
Maurice1976
Bericht 
Ik heb wederom bericht uit de US ontvangen.
De zus van Robert, Jean(nette), is gevonden.
Ze is 89 jaar.

Komende week heeft mijn contact een afspraak met haar, dan komen we ook te weten of zij contact met mij wil. Volgens mijn contact was het een alleraardigste dame.
Ze heeft in ieder geval wel al aangegeven aan mijn contact graag over "bobbie" te willen praten vandaar de afspraak met hem.
Zijn zus heeft ook zijn leger-foto.

In 1994 is ook een artikel over Robert geplaatst in een amerikaanse krant, dit zal ik binnenkort ook ontvangen, maar wat hier precies in staat weet ik niet.


vr mei 09, 2008 9:36 am
Maurice1976
Bericht 
Mijn contact heeft afgelopen week gesproken met Jean, de zus van Robert, deze week ontvang ik haar adres. Ze wil heel graag van mij horen maar ze heeft helaas geen computer ter beschikking dus dat wordt ouderwets brieven schrijven.
Zij heeft in 2000, 6 jaar voor mijn adoptie, het graf van haar broer voor het laatst bezocht.

Deze week hoop ik ook van mijn contact te horen wanneer het krantenartikel over Robert en mijn zoektocht gepubliceerd wordt. Ik heb zelf het vermoeden rondom Memorial Day, nog even afwachten...
Alle informatie die hij verzameld heeft zal ik binnen nu en een aantal weken van hem ontvangen.


ma mei 19, 2008 1:38 pm
sky
Bericht 
Goed man,. kom er eindelijk goed schot in de zaak ;) van harte


ma mei 19, 2008 4:02 pm
Maurice1976
Bericht 
Ja het lange wachten en doorzetten wordt beloond.

Een tip voor iedereen die informatie zoekt; als je zelf geen familie vindt en een veteran-association kan je niet verder helpen schrijf dan de lokale bibliotheek en/of krant aan, als je dan geluk hebt net als ik zit iemand aan de andere kant die zich wil inzetten om je verder te helpen.
Ik ben met de neus in de boter gevallen, de librarian die ik trof had zelf een familielid die gesneuveld is. Hij heeft me ook verder geholpen dat er een artikel gaat verschijnen en als 'wederdienst' heb ik e.e.a. voor hem uitgezocht en o.a. een lijst samengesteld met gegevens van ABMC en NARA voor hem van alle gesneuvelden uit de staat Connecticut die op Margraten begraven liggen. In totaal zijn dat er 167.

Ik kreeg vanmiddag nog een telefoontje van 'Strike' die is vandaag in de omgeving van Eindhoven/Best voor research, hij gaf aan dat hij hoopte de lokatie van sneuvelen van Robert ook te kunnen lokaliseren.


ma mei 19, 2008 4:37 pm
John S.
Bericht 
Nice :wink:


ma mei 19, 2008 5:17 pm
-Spitfire-
Bericht 
Mooi om te horen Maurice! Ik denk dat de meesten van ons zonder hulp in Amerika veel minder ver zouden geweest, dan dat ze nu zijn. Ik heb dit weekend iemand weer een mailtje gestuurd die mij met het onderzoek naar Lawrence Shea ook had geholpen, hij heeft toen de familie op een of andere manier gevonden. Ik vroeg hem of hij mij dit keer wilde helpen met het zoeken naar de familie van Richard Wertheim en hij zou zijn best doen! :D


ma mei 19, 2008 5:27 pm
Maurice1976
Bericht 
Gisteravond heb ik het adres van Robert's zus gekregen!!

Tevens kreeg ik de informatie over wanneer het krantenartikel verschijnt, ik heb het zelf nog niet gezien maar weet wel wat er in komt.
Zondag a.s. zal de Republican American in Connecticut de voorpagina wijden aan o.a. Memorial Day. Op de voorpagina zal dan een artikel staan dat gaat over mijn adoptie, Jean de zus van Robert, en robert zelf. De lead-in van het artikel is een foto van mij op margraten als ik bloemen leg. Een ander artikel op deze pagina gaat over Margraten Cemetery.
In de sidebars komt nog aanvullende informatie over andere servicemen uit de omgeving die begraven liggen op Margraten en over andere overzeese american cemeteries.

Ik weet niet of Stiwot of Stichting Adoptiegraven genoemd wordt want ik heb bergen info aan moeten leveren, waaronder o.a. een lijst van de 167 servicemen die begraven liggen op margraten...gewoon te veel om op te noemen.


vr mei 23, 2008 11:39 am
Ronald S
Bericht 
Het belangrijkste is dat je meer info en uberhaupt family hebt gevonden van Doran.
Thats the way to go mate.

Ron


vr mei 23, 2008 1:14 pm
Maurice1976
Bericht 
Ja ik ben absoluut verrast over het bericht uit de US.
In eerste instantie had ik verwacht dat ze een oproep zouden plaatsen, maar dit stijgt mijn verwachting te boven.
Het is alleen maar super dat ze aan hetgeen dat adoptanten doen aandacht besteden.
Ik ben natuurlijk ook erg blij met de extra info die ik krijg en het contact dat met de familie is gelegd.

Zonder de librarian was ik nu niet geweest waar ik nu ben, ik heb veel aan hem te danken.


vr mei 23, 2008 1:17 pm
RainbowRob
Bericht 
Super Maurice hopelijk zal het artikel in de krant nog meer reacties opleveren


vr mei 23, 2008 9:24 pm
Maurice1976
Bericht 
Het artikel staat online.
Ik zal deze week zorgen dat alles op een server komt te staan van mezelf zodat het bewaard blijft.
Er staan een aantal datum/cijferfoutjes in het artikel maar de informatie die ik heb doorgegeven was wel correct en daarbij is het nog belangrijker dat er informatie komt en dat er bekendheid wordt gegeven in de US.

Maar vandaag kunnen jullie de pdf van de voorpagina nog zien via:
http://www.rep-am.com/art/frontpage/front.pdf

hier staat het artikel:
http://www.rep-am.com/news/342814.txt

Hier staan de foto's:
http://www.rep-am.com/galleries/052508-12/


zo mei 25, 2008 9:44 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group