Het is nu vr apr 19, 2024 5:45 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
[Adoptiegraf] Milton J. Ulfeng 
Auteur Bericht
Dennis N
Bericht [Adoptiegraf] Milton J. Ulfeng
Milton J. Ulfeng
Afbeelding
ID: 36845362
Entered the Service From: Wisconsin
Rank: Private

69th Infantry Division
Afbeelding

271st Infantry Regiment, F Company
Afbeelding

Died: Monday, February 19, 1945
Buried at: Netherlands American Cemetery
Location: Margraten, Netherlands
Plot: I Row: 10 Grave: 8
Afbeelding

Award(s): Purple Heart
Afbeelding


di apr 24, 2007 9:35 pm
John S.
Bericht 
Mooie compilatie !


wo apr 25, 2007 8:34 am
-Spitfire-
Bericht 
Mooi! Heeft de familie je de foto gestuurd? :D


wo apr 25, 2007 1:22 pm
muncio
Bericht 
Heb je ook een obituary (overlijdensadvertentie) opgevraagd?
Staat soms interessante informatie in.


wo apr 25, 2007 4:11 pm
Dennis N
Bericht 
Okay, bij deze het verhaal van mijn zoektocht naar het verhaal achter Milton J. Ulfeng tot dusver.

Na het krijgen van mijn adoptiecertificaat ben ik meteen op het wereldwijde web gaan zoeken naar meer informatie. De aanvraag voor de IDPF heb ik pas later gedaan, ik had er namelijk al 3 uitstaan en was bang dat ze moeilijk zouden gaan doen aangaande kosten. Via de website van de NARA is er niets te vinden over hem, het lijkt me een slecht voorteken dat zijn gegevens vernietigd zijn in de welbekende brand....

Via wwiimemorial.com kwam ik er achter dat Milton's woonplaats, of plaats van de 'draft', Walworth County, Wisconsin was.
Afbeelding

Op deze streek ben ik me dus eerst gaan concentreren, diverse mails naar bibliotheken, het Walworth Veteran Service Officers, het Walworth County Government Center leverde een boel complimenten op, maar weinig to geen acties m.b.t. hulp.

Aangezien Ulfeng deel uitmaakte van de 69ste Infanterie Divisie, kwam ik op de volgende site terecht: http://www.69th-infantry-division.com.
Een website, gemaakt door de veteraan Joe Lipsius, met een schat aan informatie. In het gastenboek heb ik een oproep gedaan in de hoop dat er mensen zouden reageren die Milton gekend hebben. Twee mensen reageerde, Joe Lipsius en Jimmy Warren, beide hebben me enorm geholpen! Joe heeft me meer verteld over het 271ste regiment in welke Milton diende, ook heeft hij mij geholpen met een artikel welke onlangs geplaats is in het veteranen bulletin van de 69ste. Inmiddels heb ik wekelijks contact met Joe, een krasse knar van 89. Het is wel te merken dat hij een hoge officier was, hij helpt me op zijn manier anders helpt hij niet... Soms moeilijk mee om te gaan, maar ik neem het maar voor lief!
Jimmy Warren heeft me daadwerkelijk in contact gebracht met de familie. Hijzelf is een zoon van een, inmiddels overleden, veteraan welke ook diende in de 69ste. Hij heeft via Yahoo People Search familie gevonden en ze voor mij gebeld. Van hem kreeg ik het emailadres van Beverly Ulfeng, Beverly is de vrouw van de zoon van het neefje van Milton Ulfeng (snap je hem? ;) )


Morgen weer een stukje over de zoektocht, de plicht roept nu!


do apr 26, 2007 11:12 am
Dennis N
Bericht 
In de mail die ik vervolgens van Beverly kreeg werd me duidelijk gemaakt dat de schoonvader van haar op geen enkele manier met mij wilde communiceren. Nog niet lang geleden is hij via het internet opgelicht met zijn credit card, hij was bang dat ik hetzelfde van plan was. Verder waren de ouders van Milton net na de oorlog veel geld kwijt geraakt aan een stel onverlaten die in ruil voor geld meer informatie hadden over de doodsoorzaak van hun zoon. Daar is dus niets uitgekomen....

Een flinke tegenslag, maar aan de andere kant ook begrijpelijk na al de pech van deze mensen. Ik heb andermaal een mail geschreven aan Beverly, welke gericht was aan haar vader. In deze heb ik het adoptiecertificaat toegevoegd, een foto van mijn gezin en nogmaals het verhaal over mijn goede bedoelingen.
Ik kreeg nu een mail terug van de man van Beverly, Jonathan Ulfeng, de zoon van de neef van Milton. Hij beloofde me te helpen en zou me een aantal foto's opsturen en contact zoeken met de zus van Milton, Doris, welke nog in leven is.

Na vele weken later was er nog steeds geen nieuws, ook Joe Lipsius heeft Jonathan nog gesproken over het hoe en wat. Telkens weer de belofte dat hij foto's en meer informatie had, maar telkens niets.
Na de afgelopen STIWOT Battlefield Tour heb ik foto's gemaakt van het graf en deze opgestuurd. Voila, de volgende dag de foto's van Milton in huis! Jonathan excuseerde zich voor het feit dat het allemaal zo lang duurde, hij schijnt het erg druk te hebben met zijn eigen bedrijf.

Hierbij de 2 foto's die ik opgestuurd kreeg:

Milton in militair uniform:
Afbeelding

Milton en zijn familie, genomen rond 1930:
Afbeelding
Van links naar rechts: Wilburt (broertje), Doris (zusje), Milton, Loraine (zus), Hulda (moeder), Ruth (tante), Kenneth (oom), Martin (vader) en Earl (oom, de opa van Jonathan).

Tevens heb ik nu het telefoonnummer gekregen van Doris, de zus van Milton. Ze schijnt nog aardig vitaal te zijn voor een vrouw van 87, alleen haar gehoor is niet al te best meer. Denk dus dat ik maar een brief schrijf ipv een telefoontje.....

Dat was het weer voor vandaag, het volgende stukje zal gaan over de 69ste Infanterie Divisie in welke Milton diende.


wo mei 02, 2007 1:48 pm
muncio
Bericht 
Interessant


wo mei 02, 2007 5:43 pm
Dennis N
Bericht 
Even een update tussendoor! Een vriendin van mij uit Amerika heeft vandaag Doris (de zus van Milton) gebeld. Ik had dit gevraagd, omdat Doris nogal (botweg gezegd) doof is en ik met mijn gebrekkige Engels zeker niet tot haar zou doordringen...

Een quote uit de mail die ik net ontving:

Citaat:
I received your message about Doris today and immediately made the phone
call. She is just delightful!! She is having much difficulty hearing as
you were told, but after the first call where she hung up on me, then I
called back and got to tell her "I am calling about your brother, Milton!"
She said, "Who is this???" I told her my name and that my father was in the
cemetery with Milton." (I thought that was easier to say than explain the
Wall of the Missing.) She said, "Oh, I always wished to be able to go to
Holland and visit Milton's grave." I told her about you and she was just
thrilled and so happy!! I told her about the adoption and how you honor
Milton with flowers on special occasions. She was in tears with joy. Her
address is:

[Censuur]

I told her your name was Dennis and that you would like to write to her.
She said, "Oh, yes, I would like that so much." She is going to send me a
picture of herself. I am going to send her pictures of Margraten from
Memorial Day 2005. She said, "Oh, have you been to Milton's grave???" I
said I had not, but that on my next visit I would go to his grave, place
flowers and tell him that she sends her love. She said he was only 19 when
he died. There were ten children. She is the only one left and she is 86
years old. Her mind is very good, but her hearing kept me from getting more
information. I will write to her asking questions about Milton as you asked
and you can do so, also. She will be very happy to hear from you. I told
her you were a young man of only 30 years of age with two children, so I
know she will like seeing your pictures.



Een 'geweldig' bericht en ik ga morgen meteen een brief schrijven en wat foto's laten ontwikkelen van het graf die ik mee zal sturen. Hij was dus 19 jaren jong, hoe triest.... :(
Ze waren met z'n tienen, de foto die ik eerder gepost heb, is dus niet compleet!


wo mei 02, 2007 9:54 pm
Dennis N
Bericht 
Langzaam maar zeker druppelt er steeds meer informatie binnen. De volgende foto kreeg ik van iemand die mijn stukje in het 69th newsbulletin had gelezen. Het is een foto van het 271st Regiment, Company F in welke Milton diende. Ik heb eens goed zitten kijken of ik hem kan vinden, maar het is heel erg moeilijk!

Ik heb degene die ik dacht dat het is omcirkelt, wat denken jullie, is het hem of zien jullie nog iemand anders met gelijkenissen?

Afbeelding


wo mei 09, 2007 7:58 am
-Spitfire-
Bericht 
Heel moeilijk maar ik heb het idee dat het hem niet is. Ik dacht eerder aan iemand anders. Maar ik kon het niet goed zien vanwege de cirkel die een deel over zijn hoofd liep.

Afbeelding


wo mei 09, 2007 5:04 pm
Dennis N
Bericht 
Hmmm, je kunt wel eens gelijk hebben! Ik heb de foto in mijn vorige post even vervangen door eentje zonder de cirkel, nu zou je het wat beter kunnen zien.

Bij deze nog een foto die ik net binnen kreeg! Volgens mij staat hij helemaal aan de rechterkant in het vage gedeelte van de foto. Of kijk ik nu weer naar dezelfde persoon als eerst?

Afbeelding


do mei 10, 2007 9:22 am
Cathaleine
Bericht 
Interessante foto, zou er een archief bestaan waar zulke foto's van de eenheden worden bewaard? Ik ben er wel nieuwsgierig naar....


do mei 10, 2007 12:55 pm
Dennis N
Bericht 
Op de tweede foto staat hij volgens mij zowiezo niet. Op de eerste foto blijf ik bij mijn eerste keus, nog iemand die mij op andere gedachten kan brengen?

Cathaleine, deze foto's heb ik via via gekregen, ze komen oorspronkelijk van een Sergeant die Squad leader was van het 271ste. Grootste kans is dus bij overlevenden van een divisie/regiment/compagnie.

Bij deze nog een klein stukje over het 271ste en welke conlcusie daaruit getrokken kan worden aangaande Milton's dood.

Citaat:
On February 10, the 271st entered combat while crossing into Germany, releiving the 395th Regiment of the 99th Infantry Division near Hollarath. The 271st rookies found themselves inside the first line of the Seigfried Line pillboxes. The war was just a few yards away now as the 271st found out. Thermometers dipped well below freezing after sundown. Throughout the night the Germans greeted the new arrivals with harrassing artillary fire and the dreaded howling rockets the GI's dubbed "Screaming Meemies". True to it's motto, the 271st trespassed against the Germans. Patrols moved forward, searching for weak spots in the Seigfried Line, which would have to be breached. The regiment launched it's first attack on February 27th. The objective was high ground between Honningen and Gescheid. The Germans fought determinedly, but so did the new-to-combat 271st Regiment. There were casualties, but the attack succeeded


Aangezien Milton op 19 februari sneuvelde, moet dit gebeurd zijn op een patrouille of door artellirie vuur, aangezien de eerste grote aanval pas op 27 februari plaats vond. 9 Dagen aan het front en dan al sneuvelen....


zo mei 13, 2007 8:03 pm
Dennis N
Bericht 
Het IDPF is binnen! Naast de gebruikelijke documentatie met de familie aangaande herbegraving zitten er een aantal A4's bij met ZEER interessantie informatie over de dood van Milton. Het zijn Duitse rapporten van een veldhospitaal waarin Milton was opgenomen. Aangezien mijn Duits niet mijn sterkste punt is en zeker niet van die tijd, zou iemand mij kunnen helpen met een letterlijke vertaling?

Feit is wel dat de datum van overlijden niet overeenstemt met de datum die op de grafsteen staat....


vr jun 22, 2007 4:23 pm
John S.
Bericht 
Dennis, laat maar komen. Ik help je wel.


vr jun 22, 2007 4:25 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group