Het is nu vr maart 29, 2024 9:50 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
[adoptiegraf] Floyd E Lee 
Auteur Bericht
Mel
Bericht [adoptiegraf] Floyd E Lee
Naam: Floyd E. Lee
Graf: Margraten, O-10-10
Rang: TEC 5
Reg. Nummer: 35509454
Eenheid: 355 ENGR GEN SV REGT
Gesneuveld op: 05 maart 1945

Kan iemand mij informatie geven over de eenheid?
Ik heb al wat persoonlijke informatie kunnen achterhalen maar ik ben niet zo heel goed in het zoeken op internet,
dus alle informatie is van harte welkom.

Bedankt.

Mel


ma mei 21, 2007 2:35 pm
Roel R
Bericht 
Hele lange link

[EDIT: Egbert]Even de link aangepast in verband met de leesbaarheid.[/EDIT]


ma mei 21, 2007 3:51 pm
Roel R
Bericht 
De eenheid is het 335 Engineer General Service Regiment . Genie of Engineers dus.


ma mei 21, 2007 3:55 pm
Mel
Bericht nog geen info...
Afgelopen vrijdag in Margraten geweest. Ik heb daar nog even met Frenk gesproken maar ook hij kon mij weinig vertellen over het 355th Engineer General Service Regiment. Heb dus nog steeds geen idee wat het regiment heeft gedaan.
Er is een brief naar de USA onderweg en ik hoop dat ik daar een reactie op krijg.

Wat ik ook vreemd vind is dat in de lijst van United States Engineer Regiments in World War 2 van Wikipedia (ik weet dat het geen betrouwbare bron is) het 355th regiment niet genoemd wordt.

Misschien dat een van jullie hier iets over weet. 't is frustrerend... :?


zo aug 26, 2007 12:02 am
Richard1976
Bericht 
355th Engineer General Service Regiment:

1 sep 42 activated at Camp White Oreg, transferred to Needles California on 17 December 1942. Relocated to Fort Belvoir on 9 August 1943. Staged at Camp Shanks New York from 14 till 21 October 1943. Departed from New York Port of Embarkation on 21 Ovtober 1943. Arrived in England on 3 November 1943 and landed in France on 5 July 1944. Crossed into Belgium on 1 November 1944 and into Holland on 5 March 1945. Entered Germany on 10 March 1945. Inactivated on 17 June 1946 in Germany.

The purpose of Engineer General Service Regiments was to performe general construction work behind the front and in forward areas requiring a high percentage of skilled labor. They became responsible for general construction of hospitals, camps, depots, shops, special plants, harbors, bridges etc.


zo aug 26, 2007 1:34 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group