Het is nu di maart 19, 2024 8:24 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
[Adoptiegraf HC] Roland A Remick 29th Division/116 Infantry 
Auteur Bericht
muncio
Bericht [Adoptiegraf HC] Roland A Remick 29th Division/116 Infantry
Onderstaande soldaat geadopteerd een paar dagen na adoptie van James F. Naegele.

Name: Roland A. Remick
ASN: 01292759
Unit: 116 INF 29 DIV
Company: "E" 2nd Battalion
Rank: 1LT
State: NEW HAMPSHIRE (Grafton County)
Date of Birth: 9 May 1915
D.O.D.: 15 Octobre 1944 (KIA)
Burial site: Henri Chapelle, Belgium , place D-4-16 (Plot-Row-Grave)
Award : Purple Heart


do jun 14, 2007 12:03 pm
muncio
Bericht 
Ik heb sinds een jaar na de adoptie van Roland A Remick contact via via gekregen met zijn zuster die nu 85 jaar is.
Ze was blij maar ook haal je hiermee veel herinneringen naar boven en daardoor werd ze erg emotioneel.

Al met al wordt het gewaardeerd wat ik doe.
Ik ben dan dus ook een blij mens dat ik Roland Remick eer voor zijn daden.


vr sep 26, 2008 6:54 pm
Pieter F
Bericht 
muncio schreef:
Ik heb sinds een jaar na de adoptie van Roland A Remick contact via via gekregen met zijn zuster die nu 85 jaar is.
Ze was blij maar ook haal je hiermee veel herinneringen naar boven en daardoor werd ze erg emotionee.

De kans is natuurlijk aanwezig dat je dingen oprakelt die door hen verdrongen zijn of niet helemaal verwerkt. Dat kan voor een hoop emoties zorgen.


za sep 27, 2008 11:43 am
muncio
Bericht 
Pieter F schreef:
muncio schreef:
Ik heb sinds een jaar na de adoptie van Roland A Remick contact via via gekregen met zijn zuster die nu 85 jaar is.
Ze was blij maar ook haal je hiermee veel herinneringen naar boven en daardoor werd ze erg emotionee.

De kans is natuurlijk aanwezig dat je dingen oprakelt die door hen verdrongen zijn of niet helemaal verwerkt. Dat kan voor een hoop emoties zorgen.


Klopt daarom pak ik het ook psychologisch tactvol aan. Heb dan ook niet heel veel gezegd en heb haar beloofd het één en ander te sturen wat ik aan foto's heb van het graf etc...


zo sep 28, 2008 9:08 pm
Dennis
Bericht 
even wat info voor je, weet niet of je die al had:

ARMY SERIAL NUMBER 11038809 11038809
NAME REMICK#ROLAND#A######### REMICK#ROLAND#A#########
RESIDENCE: STATE 14 NEW HAMPSHIRE
RESIDENCE: COUNTY 009 GRAFTON
PLACE OF ENLISTMENT 1480 MANCHESTER NEW HAMPSHIRE
DATE OF ENLISTMENT DAY 17 17
DATE OF ENLISTMENT MONTH 01 01
DATE OF ENLISTMENT YEAR 42 42
GRADE: ALPHA DESIGNATION PVT# Private
GRADE: CODE 8 Private
BRANCH: ALPHA DESIGNATION BI# Branch Immaterial - Warrant Officers, USA
BRANCH: CODE 00 Branch Immaterial - Warrant Officers, USA
FIELD USE AS DESIRED # #
TERM OF ENLISTMENT 5 Enlistment for the duration of the War or other emergency, plus six months, subject to the discretion of the President or otherwise according to law
LONGEVITY ### ###
SOURCE OF ARMY PERSONNEL 0 Civil Life
NATIVITY 14 NEW HAMPSHIRE
YEAR OF BIRTH 15 15
RACE AND CITIZENSHIP 1 White, citizen
EDUCATION 8 4 years of college
CIVILIAN OCCUPATION 175 Salespersons
MARITAL STATUS 6 Single, without dependents
COMPONENT OF THE ARMY 6 Army of the United States - includes the following: Voluntary enlistments effective December 8, 1941 and thereafter; One year enlistments of National Guardsman whose State enlistment expires while in the Federal Service; Officers appointed in the Army of the United States under Army Regulations 605-10
CARD NUMBER # #
BOX NUMBER 0060 0060
FILM REEL NUMBER 1.53# 1.53#


Groeten

Dennis


za jan 31, 2009 12:45 am
muncio
Bericht 
Hartelijk dank Dennis,

Ik heb inmiddels al contact met de familie en heb allemaal gegevens van Roland Remick. Kreeg paar weken terug per mail een foto link en wie Roland eigenlijk was voor persoon.
Tevens heb ik nu met meerdere familieleden contact.


zo feb 01, 2009 1:07 am
muncio
Bericht 
Contact gehad met Aimee Fogg die haar oom is gesneuveld in WO II en komt net als Roland A Remick uit New Hampshire. Zij wil over al de gesneuvelden die uit NH komen een verhaal maken!. Ik ben benieuwd.
Wordt vervolgd.

Inmiddels de informatie en verhalen doorgespeeld welke nu ook op HC in België opgeslagen is.


ma jun 20, 2011 8:33 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group