Het is nu do maart 28, 2024 6:09 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
[Adoptiegraf] Robert L. L. Hull 
Auteur Bericht
ron_R
Bericht 
ik ben die nog nooit tegen gekomen
vaak zat er een waarnemer of iemand die een missie mee wilden maken aan boord
maar ben dan ook benieuwd waar CA voor staat
kom die afkorting nergens tegen in mijn MARC's of boeken


ma dec 08, 2008 9:21 pm
-Spitfire-
Bericht 
Ik vond in een begrippenlijst wat: http://www.fas.org/news/reference/lexicon/acc.htm

Even scrollen, maar volgens mij staat daar niet echt een goede betekenis tussen.


ma dec 08, 2008 9:28 pm
Pieter F
Bericht 
Hmm, in dat geval zoek ik nog even verder. Bedankt voor de hulp in ieder geval.


ma dec 08, 2008 9:51 pm
Pieter F
Bericht 
Ik zit ook nog met de afkortingen R, AR, E, AE, G, AG, R/O en BG. In het MACR worden trouwens de AE, AG en AR van de eerdere missies ineens aangegeven als WG (wing gunner?) Het vliegtuignummer is wel hetzelfde. Kan ik er dan vanuit gaan dat dit steeds het geval was?


ma dec 08, 2008 10:49 pm
Jappieyo
Bericht 
Bedoel je echt CA of AC?

AC is de Aircommander..die komt altijd voor de piloot.


di dec 09, 2008 12:57 pm
Pieter F
Bericht 
16 Nov 1943 579th Sqdn.
A/C 135 (abort, no sortie credit)

CA Holloman, C.C. 1st Lt.
P Hull, R.L. 2nd Lt.
CP Durrance, E.E. 2nd Lt.
N Coleman, V.B. 2nd Lt.
B Lessey, J.E. 2nd Lt.
R West, G.E. T/Sgt.
AR Griffin, E.F. S/Sgt.
E Hay, W.R. T/Sgt.
AE Surls, D.L. S/Sgt.
G Buchert, W.L. Sgt.
AG Vasquez, R. S/Sgt.


di dec 09, 2008 3:08 pm
ron_R
Bericht 
denk dat CA Holloman als extra piloot aan boord was
normaal was het dat dat cp vervangen werd door een ervaren piloot om de bemanning ervaring op te laten doen
de cp vloog dan met een andere bemanning mee
meestal duurde dat een missie of 5

R= onbekent
AR=asistant radio-operator
E=engineer
AE=asistant engineer
G= gunner
AG=asistant gunner
R/O= radio-operator
BG= Ball turret gunner


di dec 09, 2008 6:28 pm
-Spitfire-
Bericht 
Ik denk dat het in ieder geval is:

P=Pilot
CP=Co-Pilot
N=Navigator
B=Bombadier
R=Radio Operator

Andere zou ik echt niet weten.


di dec 09, 2008 6:30 pm
Pieter F
Bericht 
Zover was ik ook al gekomen Sebastiaan, maar toch bedankt. Ron bedankt voor de verduidelijking van de andere afkortingen!


di dec 09, 2008 6:36 pm
Pieter F
Bericht 
Vandaag weer op Margraten geweest:
Afbeelding
Afbeelding


ma dec 22, 2008 10:57 pm
Pieter F
Bericht 
Vanmorgen kreeg ik een mailtje van een historische vereniging in de buurt van Bredstedt, waar het vliegtuig van Robert Hull crashte. De schoonmoeder van degene van wie ik de mail ontving is opgegroeid op de boerderij waar het weiland van de crash bij hoorde. Ook heb ik contactgegevens ontvangen van mensen die mij meer over de crash kunnen vertellen.


zo jan 18, 2009 9:26 pm
mdj
Bericht 
Mooi en respectvol gebaar !

wat zijn de vereisten / criteria van een adoptiegraf?

Je kunt toch op elk gewenst tijdstip een bezoek brengen en een krans of anderzins leggen? of zie ik dat verkeerd?

martin


zo jan 18, 2009 9:33 pm
Pieter F
Bericht 
Je kunt dit grotendeels zelf invullen. Wel is het de bedoeling dat er bloemen worden gelegd in aanloop naar speciale dagen als Memorial Day en de kerstperiode. In Margraten zijn alle graven echter al geadopteerd. Men kan nog wel namen op de Wall of Missing adopteren.


zo jan 18, 2009 10:23 pm
-Spitfire-
Bericht 
Aanvragen voor een graf zijn ook nog steeds welkom hoor. Er komen er regelmatig weer graven vrij door overlijden, verhuizen etc. van andere adoptanten. Je komt alleen op een wachtlijst, maar volgens mij is die niet overdreven groot :wink:


ma jan 19, 2009 6:20 pm
Pieter F
Bericht 
Een van de mensen waarmee ik via de historische vereniging in contact ben gekomen is de zoon van de boer die op dat moment op de boerderij (welke het vliegtuig waarschijnlijk maar net gemist heeft) woonde. Hij was op de dag van de crash 5 jaar. Omdat de crash in het donker plaatsvond kan hij zich hier visueel niets van herinneren, maar wel van het wrak en de omgekomen bemanningsleden. Hierover heeft hij mij veel verteld. Ook had hij een kleine foto van het wrak voor mij, echter doordat deze in een Word-document staat kan ik hem hier niet plaatsen. Wel kan ik het kaartje plaatsen wat hij ooit heeft gemaakt:

Afbeelding
Afbeelding


di jan 20, 2009 6:31 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group