Het is nu do apr 18, 2024 10:38 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Maison Mathelin, Bastogne 
Auteur Bericht
Skylighter
Bericht 
Ik weet niet of we nu teveel van de onderwerp afdwalen, maar dat merken we vanzelf wel :lol:
3 Weken geleden ben ik nog ik het Bastogne Historical Center geweest. Als je eenmaal binnen ben is het nog behoorlijk groot (wat je van buiten niet verwacht). De diorama's met de voertuigen zijn zeer mooi. Voor de rest grote hoeveelheid uniformen en wapens. De film is inderdaad mooi... Alleen wat me tegenviel waren de twee tanks die buiten stonden, hier zouden ze weleens wat meer aandacht aan mogen besteden, want die staan zo maar te vergaan.
En de museumwinkel die is wel erg commercieel ingericht, want blauwe klompjes..... wat hebben die nu met de Ardennen te maken??? :?


wo mei 19, 2004 4:29 pm
steunwieler
Bericht 
Ik vind dat er te weinig tanks staan.
De diorama's waren ook wel tof.
Nu ja we zouden beter niet te ver afdwalen :roll:


wo mei 19, 2004 4:31 pm
Avatar gebruiker
Roel

Geregistreerd:
ma maart 15, 2004 1:05 pm
Berichten: 65
Woonplaats: Antwerpen, Belgie
Bericht 
Ah, over dat 'off topic gaan'. Kan iedereen wel eens overkomen. Enkel niet in mijn onderdeel ! :D *onnodige posts verwijderd*

Wel, de diorama's zijn inderdaad heel leuk om te bekijken. Zeker de bekende van de brochures zijn zeer leuk om plots voor te staan, en in 3D te kunnen bekijken.
Ook vond ik, bij mijn eerste bezoek, de 'interactieve voorstelling van de slag' (door middel van lichtjes, remember), wel eens interessant. Gaf plots een heel andere dimensie dan de kaarten die je keer op keer ziet.
Op de STIWOT-trip naar de Ardennen was er die echter niet meer, voor zover ik me herinner. Spijtig, want het geeft wel een goed overzicht. Maar ja, toen was er nog zoveel anders om naar te kijken. En met een paar andere wo2-geïnteresseerden door zo'n museum gaan, is toch wel een heel andere ervaring. Zeker nog eens meegaan op een Battle-Tour

Ook vooral het monument in de stervorm vlakbij niet vergeten. Geeft je een mooi uitzicht op het museum, de tanks (inderdaad in niet zo'n beste staat), en wijst je de plaatsen aan waar de eenheden respectievelijk lagen, en welke deel namen aan de slag.
Zeker eens bezoeken !


do mei 20, 2004 10:31 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group