Het is nu do maart 28, 2024 7:38 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 
D-Day 2014 
Auteur Bericht
David
Bericht D-Day 2014
Het is errug vroeg ik weet het... :roll:

Maar volgend jaar staan er veel 70-jarige herdenkingen op de rol. Market-Garden, the Bulge etc.. En natuurlijk Normandië!
Na een aantal jaren niet in Normandië geweest te zijn toch volgend jaar maar weer een keer heen. Ik wist dat het druk zou worden maar een klein jaartje van te voren een hotel boeken zou geen probleem zijn volgens mij.

Dat viel dus bar tegen! Zoeken zoeken zoeken...Uiteindelijk toch 2 locaties gevonden. Een mooi hotel in Bayeux en het bekende vakantiepark op Omaha Beach. Pal naast het US cemetry.
Als er mensen zijn die heen willen; nu al je slaapadres regelen!

Voor de mensen die al jaren in Normandië komen tijdens de herdenkingen; wat zijn de "trekpleisters" qua defile's, beurzen, herdenkingen, ceremonies etc??
Ben al een tiental keren in Normandië geweest maar nooit tijdens de ceremonies zelf.

Alvast bedankt voor jullie reacties.


ma jul 01, 2013 3:52 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht Re: D-Day 2014
Was zelf ook al aan het kijken. Hotel Le Bayeux rekent via Booking.com in die periode € 2.600,00 voor 4 nachten :mrgreen:.


ma jul 01, 2013 9:44 pm
Profiel
analyzer
Bericht Re: D-Day 2014
Reeds in april geboekt : Gite in St-Mère-Eglise, was ook al de laatste kamer

Ik denk dat alles al goed vol zal zitten


di jul 02, 2013 8:26 am
Bob
Bericht Re: D-Day 2014
Zoals alle hotelkamers, vakantiehuizen, bungalows etc etc in de wereld in de rest van het jaar: Als je je aanbod met opzet klein houdt, kun je de prijzen hoog houden. Zodra die dure kamer verhuurd is, zet je weer 1 nieuwe in de verhuur. Oplichting al om :mrgreen:


di jul 02, 2013 1:18 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht Re: D-Day 2014
Kies toch een locatie om te overnachten op één tot 2 uur afstand van de stranden. Goedkoop en altijd nog plek. Hebben we jaren geleden met STIWOT ook gedaan in een dergelijke moeilijke herdenkinsperiode.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


di jul 02, 2013 10:17 pm
Profiel WWW
David
Bericht Re: D-Day 2014
De prijzen waren bij mij gewoon normaal. Het hotel in Bayeux waar ik al jaren logeer heeft niks aan de prijzen veranderd.
Het vakantiepark op Omaha hanteert gewoon standaard prijzen.

Ik heb ze beide gebeld en alles direct met hen geregeld. Geen tussenkomst van een Bookinc.com oid.


do jul 04, 2013 3:40 pm
pedor
Bericht Re: D-Day 2014
Heb een caravan gehuurd. Een aantal campings zaten al vol of bijna vol. De prijzen waren niet hoger als het hoogseizoen.
Zit nu op een camping bij Carentan.


vr jul 05, 2013 7:39 am
pedor
Bericht Re: D-Day 2014
Eventuele site om in de gaten te houden is
http://www.dday-overlord.com/eng/commem ... y_2014.htm
Verder zijn er diverse face book sites en begin volgend jaar komen er van de vvv in normandie ook programma's
Er zullen weer veel hoogwaardigheids bekleders komen, waaronder waarschijnlijk Obama en Hollande enz. Hierdoor
zal je wel weer niet overal makkelijk kunnen komen.


vr jul 05, 2013 7:44 am
David
Bericht Re: D-Day 2014
Bedankt voor de link Pedor!

Het zal inderdaad een klein gekkenhuis worden de 6e juni 2014. Ben benieuwd hoe dat allemaal zal verlopen.
6 juni word ik in ieder geval wakker in een huisje op Omaha beach. Toch wel HET gebied waar ik het meest in geinteresseerd ben(En 101st Airborne natuurlijk)
6 juni kan ik alles wandelend af dus met verkeersdrukte heb ik dan niet te maken. Zal de andere dagen wel vrij druk worden denk.

Heel 2014 zal trouwens één grote herdenking worden. De 1e Wereldoorlog is dan ook al precies een eeuw oud.


za jul 06, 2013 8:02 pm
David
Bericht Re: D-Day 2014
De voorbereidingen zijn inmiddels in volle gang. Er zijn intussen meerdere websites met programma's. Het is af en toe nog een hele puzzel om een passend programma te maken. :D Beurs hier, voertuigen parade daar etc. Het belooft veel goeds allemaal.

Ik richt me hoofdzakelijk op het US gedeelte. Dus Omaha, Utah en Airborne. Grote auto gehuurd in Bayeux, fiets achterin voor als het parkeren een probleem wordt.
6 en 7 juni slapen wij op Omaha beach zelf dus kunnen we alles lopend af.


vr feb 14, 2014 5:14 pm
David
Bericht Re: D-Day 2014
Nog een kleine 2 weken 8) 8) 8) . Vandaag over een week aankomst in Bayeux.
Het weer zie ter goed uit. Niet onbelangrijk bij dit soort grote evenementen natuurlijk. We zouden met de trein gaan en een auto huren daar maar dat is omgegooid. Gewoon met de auto heen. Zin in :D


za mei 24, 2014 2:40 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group