Het is nu di mei 22, 2018 5:51 am

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Wat voor militaria verzamelen jullie? 
Auteur Bericht
woazigejohan

Bericht 
Literatuur, alles wat ik aan boeken kan vinden(en kan betalen), en dan hoofdzakelijk uit mijn eigen omgeving en Noord Brabant. En verder nog wat WWII films en docu's.

WJ

do apr 13, 2006 5:09 pm
Profiel
Nico Roelofs

Bericht 
David schreef:
Nico;

neem je ook genoegen met repro of niet? Weet niet hoe het met het Britse spul in elkaar steekt, maar het lijkt me dat ook hier Airborne wat duurder is als gewoonlijk.
Als je toegeeft dat je ook wat repro erbij accepteer schijn je vaak niet een serieuze verzamelaar te zijn. Althans dat is mijn mening.

Nee ik verzamel geen repro! Heb een paar kleine dingetjes repro die ik zo snel mogelijk probeer te vervangen.

Maar ik hou me zelf niet zo bezig met Brits Airborne. Er hebben hier meer eenheden gezeten dan alleen Britse en Poolse Airborne's. Het aantal Airborne's dat hier heeft gezeten is vrij klein als je kijkt wat er allemaal aan tank en infanterie eenheden hebben gezeten. En met die eenheiden hou ik me vooral bezig.

do apr 13, 2006 6:21 pm
Profiel WWW
dwayne

Bericht 
ik verzamel voornamelijk US en bodemvondsten

za apr 15, 2006 7:25 pm
Profiel
Hobart

Bericht 
Ik ben recent gestart met het verzamelen van Bajonetten uit de 2e Wereldoorlog. Deze keuze heb ik gemaakt nadat ik vorig jaar op de militariabeurs te Oostende mijn eerste bajonet heb gekocht (Model US M1 van maker Utica Cutlery) . Doel is voornamelijk Amerikaanse, Engelse en Duitse bajonetten.

Reden waarom ik voor bajonetten gekozen heb is de uitgebreide informatie die je kan vinden over 1 item (codes, ed vooral op Duitse Bajonetten is dit geweldig interessant), het opzoeken en ontdekken van de herkomst is gewoon geweldig. Daarnaast valt de prijs mee en kunnen bajonetten beschouwd worden als een persoonlijk object van de infanterist wat het voor mij een heel persoonlijk karakter geeft. Er is toch iets mooier dan stukken in bezit hebben waar geschiedenis achter zit. Het spreekt dan ook voor zich dat ik absoluut niet geïnteresseerd ben in repro's of derglijke meer.

Mijn volgende doel is een nummergelijke Duitse Bajonet model 84/98 en een Engelse bajonet model 1907 voor de SMLE. Ciney zal waarschijnlijk de plaats van aankoop zijn. Jaja komend weekend is het weer zover, 7th Heaven :D

di apr 25, 2006 7:57 pm
Profiel
racefiets

Bericht 
In principe geen. Het enige wat ik niet kan laten zijn een paar uitrustingstukken behorende bij de wapens die ik heb. Denk vooral aan magazijntasje, schoonmaakset, Bayonet en een enkele helm. Deze zijn meer als fotomateriaal bedoeld dan als op zich zelf staand verzamelitem.
Heb nog wel het uniform van mijn opa wat eens compleet op een pop in de wapenkamer komt te staan.

di apr 25, 2006 8:34 pm
Profiel
Pegasus_2406

Bericht 
Slag om Arnhem: boeken, badges, overige militaria.

wo apr 22, 2009 3:33 pm
Profiel
107

Bericht 
Duits u-bootwaffe. Onderscheidingen, fotos, boeken en kleine onderdelen die ermee te maken hebben.

vr apr 24, 2009 12:15 pm
Profiel WWW
muncio

Bericht 
Boeken, DVD-s, WO II kranten.

vr apr 24, 2009 12:49 pm
Profiel WWW
Jan Heemels

Bericht 
Duits, met name Kriegsmarine, onderscheidingen en documenten. Hier en daar heb ik ook nog wat Nederlands dat van mijn opa was.

zo mei 10, 2009 9:31 am
Profiel
Ergens in Nederland

Bericht 
tja.. ik ben een beetje losgeslagen en verzamel alle items... (geen grote dingen zoals voertuigen e.d.) die van doen hebben met WOII...

Groet Erik

zie het resultaat op... www.ergensinnederland1939-1945.nl

Ergens in Nederland 1939 - 1945 is een verzameling militaria uit de Tweede Wereldoorlog, die staat in een uitgebouwd woonhuis in Emmen en die verzameling moet uiteindelijk terecht komen in een echt oorlogsmuseum.

zo mei 24, 2009 12:21 am
Profiel WWW
Kaj

Bericht 
1939,1944 & 1945 (Pools, Sovjet, Duits.)

"In every Polish heart these words must be engraved as in stone: The blood shed unites us, the execution wall, Dachau and Auschwitz and our ravaged home. Every nameless grave and every prison cell, unite us all" - Wladyslaw Broniewski

zo mei 24, 2009 1:18 am
Profiel
wo2-freak

Bericht 
Ik zie heel vaak voorbij gaan: dvd's/films.
Vallen WO2-films onder de categorie militaria?
Zo ja, dan heb ik al een vrij grote militaria collectie, terwijl ik maar net begonnen ben met het verzamelen van échte militaria.

zo mei 24, 2009 3:46 am
Profiel
Richard1976

Bericht 
wo2-freak schreef:
Ik zie heel vaak voorbij gaan: dvd's/films.
Vallen WO2-films onder de categorie militaria?
Zo ja, dan heb ik al een vrij grote militaria collectie, terwijl ik maar net begonnen ben met het verzamelen van échte militaria.

WO2 films zoals SPR enz vallen niet onder Militaria.

Wikipedia schreef:
Militaria of militaire antiquiteiten is de benaming voor alle voorwerpen of replica's van zaken met betrekking tot het krijgswezen, politie en dergelijke, die worden verzameld vanwege hun historische betekenis. Hiertoe behoren:

vuurwapens, zwaarden, messen en ander wapentuig;
uniformen, helmen en ander militaire hoofddeksels en militaire beschermingsstukken;
militiare ordes en onderscheidingen;
gedenkmunten en prijzen;
onderscheidingstekens en insignes;
militaire kunst, beeldhouwwerken en afdrukken;
efemeren als sigarettenkaarten, foto's, antiquairboeken, tijdschriften en posters; schaalmodellen en speelgoedsoldaten;
voorwerpen uit strijduitrustingen en velduitrustingen.
Het verzamelen van dergelijke voorwerpen is tegenwoordig steeds meer een trend geworden. Veel Europese families, met name adellijke families met een lange militaire traditie, hebben grote verzamelingen militaira opgebouwd, die van generatie op generatie werden overgeleverd. Militaira vormen tegenwoordig ook een beleggingsvorm, aangezien de waarde van zeer zeldzame voorwerpen slechts zelden daalt.

zo mei 24, 2009 8:56 am
Profiel WWW
Collector26thID1944

Bericht 
Ik verzamel voornamelijk US ETO WWII 1944-1945. En dan met name U.S. 26th Infantry Division tijdens de Slag om de Ardennen. Ook ben ik een beetje alles aan het verzamelen wat met de Slag om de Ardennen te maken heeft ook ben ik laatste tijd beetje meer in Patton geïnteresseerd geraakt.
Ook verzamel ik nog alles wat meer met Limburg 1940-1945 te maken heeft, o.a. foto's, bidprentjes, andere documenten, boekjes, uitrusting wat achtergebleven is en dergelijke en dan niet van een bepaald land maar heb het meeste tot nu van Duitse afkomst.

Grt

“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning and I’ll alert the 26th to be ready to move.“ General George Patton

vr jul 31, 2009 12:13 am
Profiel
Vin1

Bericht 
Sinds kort foto's uit de periode 1939-1945 Nederland.
En dan foto's met herkenningspunten op de foto.
Zodat de locatie eventueel te achterhalen is.....
Alleen ik ben niet de enige helaas. Dus kost nog een hoop geld helaas :wink:

do nov 12, 2009 11:31 am
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende