Het is nu wo apr 25, 2018 6:00 pm

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Metaaldetector 
Auteur Bericht
FreddyB

Bericht 
dat durf ik niet te zeggen maar het ziet er heel behoorlijk uit vind ik.

zo aug 13, 2006 1:47 pm
Profiel
Dutch-Lion

Bericht 
Ga morgen eens zoeken bij wat bunkers. Ik ben niet van plan wat te vinden, maar kan ik even inkomen :). Ik heb op me agenda al de ardennen, het zwarte woud, en verdun staan ;) Misschien weten wat mensen nog meer leuke plaatsen om te zoeken? :D

zo aug 13, 2006 4:37 pm
Profiel WWW
FreddyB

Bericht 
ik wil komend weekend weer eens rond de moerdijk of anders bij arkel (richting tiel) gaan snuffelen... als het weer een beetje oke is dan... :|

zo aug 13, 2006 8:29 pm
Profiel
-Spitfire-

Bericht 
-Spitfire- schreef:
Ik zag op die site de Black Knight II Pro staan weet iemand of dit een goeie is?

Niemand verder die weet of dit een goeie is? Of als iemand een goeie weet die niet al te duur is is het ook goed :D

zo aug 20, 2006 4:33 pm
Profiel WWW
FreddyB

Bericht 
ik denk dat die bk2 prima is om mee te beginnen... later als je weet wat je verwachten moet van zo'n ding en er uit ervaring weet wat je nodig heb of graag wil kan je er altijd nog een paar honderd euro voor uitgeven toch?

ma aug 21, 2006 8:03 pm
Profiel
Cerberus

Bericht 
Citaat:
Ik heb op me agenda al de ardennen, het zwarte woud, en verdun staan Misschien weten wat mensen nog meer leuke plaatsen om te zoeken?

Ik kan je misschien een hoop moeite besparen, Verdun als ze je daar zien met een detector ben je hem al kwijt daarbij vinden ze een ding dat militair is dan gaan ze er van uit dat dat van verdun komt en dan ben je de hannes. Verdun word gezien als een groot kerkhof. Zwarte woud idem, staat onder monumenten toezicht. Het is maar dat je het weet.

di aug 22, 2006 7:42 am
Profiel
John S.

Bericht 
In de bossen van Verdun heb je helemaal geen MT nodig. Je loopt gewoon (buiten de gebruikelijke toeristische route) een bos in en je hebt meteen prijs. Ik liep daar enige tijd geleden met een bekende van me door het bos te struinen en echt overal zag je de resten van de Grande Guerre. Op een gegeven moment heb ik een Pickelhaube met inhoud (....) opgeraapt....Natuurlijk was eea wel al aardig vergaan cq. aangetast door weersinvloeden, maar toch..........

Achteraf moet ik zeggen dat ik het a. luguber (want je loopt eigenlijk over EEN groot kerkhof waar je dus ook allerlei beenderen ed. ziet) en b. levensgevaarlijk vond. Want echt overal lagen er nog niet ontplofte granaten........

Dus moet ik eerlijk zeggen dat het historisch wel interessant is om deze slagvelden door te ploeteren, maar het gevaar is mijn inziens te groot...

In het Schwartzwald heb je aan de MD wel wat meer, maar je moet dan ook precies weten waar je wil zoeken. En zoals Ceberus al zei, men is niet zo blij met mensen die met MD's vanalles gaan oprakelen.....Omdat daardoor schade aan de natuur zou kunnen ontstaan.

Zo ben ik zelf al een keer door een Belgische boswachter achterna gezeten toen ik enige jaren geleden op een mooi plekje aan het zoeken was......Maar ook dat was wel in een natuurgebied.......

There was no glory in the victory of war, only honor to those who fought bravely,
and memories of those who sufferd and died in battle. D.R. Burgett

di aug 22, 2006 8:23 am
Profiel ICQ
dummie

Bericht zoeken regio Amerongen
Zijn hier mensen die zoeken in de omgeving van amerongen?!

wo aug 23, 2006 3:15 pm
Profiel
marc

Bericht 
Idd Verdun is echt niet nodig om met MD te gaan + als ze je pakken schijn je echt de lul te zijn, Kan oplopen tot een boete van zo'n €2500 en auto in beslag heb ik eens gelezen....

Dus dat is het risico echt niet waard want je kan idd gewoon op het oog een hele hoop vinden ;)

Jumpmaster schreef:
Op een gegeven moment heb ik een Pickelhaube met inhoud (....) opgeraapt....Natuurlijk was eea wel al aardig vergaan cq. aangetast door weersinvloeden, maar toch..........

Mooie vondst zeg! Heb te toevallig een foto-tje? Ben benieuwd...

wo jan 03, 2007 11:19 pm
Profiel
Cerberus

Bericht 
Ben nu voor mijn werk in afganistan, hier heb je ook geen MD nodig. Hier liggen scheepsladingen maar wat ik heb gezien alles na WO2 :wink:

do jan 04, 2007 8:54 am
Profiel
Dennis N

Bericht 
Het lijkt mij ook wel wat om een metaaldetector te kopen, ik zit echter nog met een paar twijfels. Waar mag je nu eigelijk wel en waar niet zoeken, is het uberhaupt wel legaal? Wat is de kans dat je een blindganger vind? Is toch lullig als je een flinke bom naar boven haalt, en je bij het scheppen het slaghoedje raakt....

Mocht ik er 1 nemen, dan wordt het de Garrett Ace 250.

do jan 04, 2007 10:45 am
Profiel WWW
racefiets

Bericht 
Cerberus schreef:
Ben nu voor mijn werk in afganistan, hier heb je ook geen MD nodig. Hier liggen scheepsladingen maar wat ik heb gezien alles na WO2 :wink:

Zal ik je mijn post adres geven. Kan je wat klein materiaal opsturen. :wink: Zoek nog wel het een en ander voor mijn verzameling.

do jan 04, 2007 1:32 pm
Profiel
minelab89

Bericht 
Koop je zowiezo een analoge(lekker makkelijk en digitaal heb je niet nodig) ik heb een Minelab Musketeer. Topding en koste 450 euro. En is zeer geschikt voor militaria dankzij zijn lage frequentie en gevoeligheid voor grote voorwerpen maar kleine voorwerpen pakt hij even goed 8)

vr apr 01, 2011 10:14 am
Profiel
GARRETT AT PRO

Bericht Re: Metaaldetector
Hoi Ben Nieuw hier op deze site,Maar goed bekend op piepiepforum en oorlogsvondsen.
ben al 10 jaar bezig met Metaal detectie,heb sinds kort een goede Detector,de Garrett AT Pro International.
daarvoor had ik de Garrett Ace 250.
ben een echte Relic Hunter,met name WW1+2
ben ook erg actief in de ardennen en het reichswald.(ookal mag je hier niet zoekken eigen risico)
binnenkort naar het Hürtgenwald.
heb veel dingen gevonden OA Helmen wapens en munutie.
Ook ben ik een schat zoekker mijn oudste munt dateerd uit 1692
en al veel goude/zilveren sieraden gevonden.
Met deze hobby zijn echter veel regels verbonden....Maar dan heb je wel iets leuks voor terug.
alle gaten wat ik graaf,gooi ik ook goed dicht zonder iets te beschadigen.
als iemand wil beginnen met deze hobby raar ik altijd gewoon een simple detector te gebruiken.
deze zijn prima om oorlogs relics te vinden.
Well thats all for know folks
grzz 8)

PS Inderdaad je mag echter niet overal zoekken met een MD.Vooral niet Bij Arnhem Nijmegen Groesbeek.
Maar waar je het zwaarst bestraft kan worden is bij Verdun-Yper.daar wordt je echt niet blij van, vette boete en MD Kwijt.

Laatst bijgewerkt door GARRETT AT PRO op do dec 29, 2011 7:54 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

do dec 29, 2011 7:30 pm
Profiel
minelab89

Bericht Re: Metaaldetector
@ Garrett At Pro

Ik ben ook van oorlogsvondsten, wanneer ga je naar hurtgenwald? (ik weet een goede plaats)

do dec 29, 2011 7:51 pm
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende