Het is nu wo mei 23, 2018 8:54 pm

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Boek "Wings of freedom" 
Auteur Bericht
paul peters

Bericht Boek "Wings of freedom"
Onlangs is verschenen het boek "Wings of freedom. Troop Carrier C-47 losses in Market Garden and the role of the underground movement" door H. den Brok.
Het boek kost +/- US$ 80-100, afhankelijk van de uitvoering.
Is er iemand die dit boek heeft aangeschaft en mij kan vertellen of het de prijs waard is. Ik vind het toch teveel geld om zo maar uit te geven voor een boek van onbekende kwaliteit.
pp

ma jan 17, 2011 10:40 pm
Profiel
Technische Dienst
Egbert

Bericht 
Ik heb de vraag uitgezet bij iemand die niet actief is op het forum, maar die volgens mij het antwoord wel weet... Zodra ik meer hoor laat ik het weten. :wink:

ma jan 17, 2011 11:51 pm
Profiel
paul peters

Bericht 
Alvast mijn hartelijke dank! :P
pp

di jan 18, 2011 12:27 am
Profiel
dakotac47

Bericht 
Dag Paul,

Leuk dat je interesse in m'n boek hebt.
Ik ben me bewust van de prijs. Nadeel van printing-on-demand.
Kwam eigenlijk tot deze methode nadat het me niet was gelukt een uitgever te vinden. Ik had het idee dat alles met 'Airborne' wel zou verkopen en dus ook interessant genoeg zou zijn voor uitgevers. Niet dus.

Is het boek waard om zoveel neer te tellen. Tja..dat hangt van jezelf af.
Ik heb hier thuis een exemplaar dat ik maanden geleden heb laten afdrukken om te kijken hoe het er allemaal uit zou komen te zien. Dat mag je gerust inkijken.

Ik ben er wel van overtuigd dat het boek veruit het beste is wat je kunt vinden mbt de C-47 verliezen tijdens Market Garden. Overtuigd na tien jaar onderzoek en dus ook verzamelen van boeken mbt dit onderwerp.
Beschrijving van de ongeveer 80 crashes. Foto's van ongeveer 30 van deze toestellen na de crash of (in 2 gevallen) in brand in de lucht.
Onbekende niet eerder gepubliceerde foto's voor take off 82nd AB Div. en Br. 1st AB Div.
Britse airbornes op vliegveld Keent na de slag.
In totaal 350 bladzijdes en ongeveer 380 foto's.

Heb bij vrienden de versie met harde kaft gezien (heb zelf nog geen definitief exemplaar besteld...moet er zelf ook diep voor in de buide) en vind die er wel veel beter uitzien dan de soft cover.
Volgens mij staat er ook wel ergens op internet dat de Blurb boeken van goede kwaliteit (papier ed) zijn.

Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar wilde je dit zeker laten weten.

Groetjes,

Hans

zo jan 23, 2011 5:54 pm
Profiel
bartbelonje

Bericht Re: Boek "Wings of freedom"
Ha Hans,
Ik ben voor de weduwe en zoon van een Arnhem veteraan, private Reg Shurbourne, bezig om e.e.a. uit te zoeken over de gebeurtenissen van 18 september en de periode daarna. Ik ontmoette hen op 17 september in Arnhem en ze bleken niet veel te weten van zijn oorlogsverleden omdat hij hier zelden over sprak. Ik heb gezegd dat ik mijn best wilde doen om informatie te verzamelen. Inmiddels heb ik vanuit de gemeente Kesteren, Opheusden en Dodewaard van een aantal mensen al hulp ontvangen. De Dakota USAAF 315 TCG - 45 TCS C-47 43-16032 is door Flak geraakt een gecrashed ten zuiden van de spoorlijn bij Opheusden. Twee bemanningsleden en één Para zijn omgekomen, de overigen zijn geholpen door het verzet en uiteindelijk de Waal overgezet en via Nijmegen teruggebracht naar Engeland. Bij mijn speurtocht kwam ik uw naam tegen als auteur van het boek "Wings of Freedom" heeft u wellicht over deze crash informatie en/of foto's die u wilt delen met mij, zodat ik de familie Shurbourne kan helpen dit onbekende stukje geschiedenis in te vullen.
Andy Shurbourne verwoordde het als volgt " You cannot speak to the dead, only honour and remember them" Voor mij de motivatie om dit uit te zoeken "honour and remembe them" Ik hoop dat u hierbij kunt helpen. Met vriendelijke groet, Bart Belonje

ma okt 17, 2016 1:22 pm
Profiel
bartbelonje

Bericht Re: Boek "Wings of freedom"
Hi dear Stiwot friends,

I am researching the crash of C-47 chalk 697 on Monday, September 18, 1944.
This aircraft was part of Operation Market Garden and was heading for DZ-Y on Ginkel Heath, Ede, Holland
I would like to know what the C-47 flying speed was for a parachute drop ?

To be more precise, the aircraft was shot by German flak when it was 19 km from the DZ, so I would like to figure out at what speed the aircraft would fly at this stage and from there it is easy to work out the flying time to the DZ.
From accounts of the air crew, the 17 para's were already hooked-up and standing at Action Stations, when they were hit. My guess is, they were about 9 minutes flying from their DZ. But I would like the opinion of the experts and a more precise figure.

Thank you very much for your help.

Regards,

Bart

vr okt 28, 2016 3:49 pm
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ]